Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Moderátor: Moderátoři

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod lesapan79 » pon dub 23, 2012 21:18

RIKIJAN píše:já myslel že na chevy je stejnej podvozek jako na nivě nebo velmi podobnej
tak tím pádem by bylo hafo věčí zamenitelnech

Dá se říct že ano je podobnej těm novejm nivám ale není scela stejný. Většinou jde o délky jako kardany stabilizační tyče a tak... Na přední nápravě trochu jiné čepi jinak se dá říct vše stejné ale dif je jiný spíš ten poměr je jiný.
Uživatelský avatar
lesapan79
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř kvě 04, 2011 21:20
Bydliště: Oloví

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Marťas » pon dub 23, 2012 21:28

Tak právě o změnu poměru tu jde, ne?
http://www.automanta.sk/product.php?id_product=216 tohle už jsem někde viděl :scratch: :D
Naposledy upravil Marťas dne pon dub 23, 2012 22:02, celkově upraveno 1
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Atex » pon dub 23, 2012 21:57

lesapan79 píše:
vik2 píše:chip na atmosfericke motory, ktere nebyly nijak upraveny je vyhazovani penez.....

Proč myslíš? A jaké upravi bys volil ty?


Take jsem se docetl ze z atmosfery uz toho moc nevyzdimes. Pod tlakem se se smesi pracuje zdrejmne mnohem lepe.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod vik2 » úte dub 24, 2012 07:14

1. nemenil bys cele diferaky, ale jen soukoli. tedy do 1000,-kč bys sehnal dva starsi 1:4.3(2101), popripade 1:4.7 ale to uz bude cca 20tis. kč.

2. chip na atmosferu ano, ale po upravach. priklad, jine svody, klapka, sani, vstriky - pak to ma smysl. na seriovej motor ne. a hlavne, ty nepotrebujes vetsi vykon, ale vetsi kroutak.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod veliz » úte dub 24, 2012 18:20

lesapan79 píše:
veliz píše:Jestli nechceš zasahovat do auta, zkus chip. Autochip.eu nabízí chip 59kW->67kW za 5490 Kč. Někdy nabízejí 1000 Kč slevu.

Máš s tím nějakou zkušenost? 8kW je pěkně napsané, otázka je aby tomu tak bylo.


Mám dobrou zkušenost u vozů Škoda, ale u Nivy jsem se k tomu zatím neodhodlal, raději šetřím finance na náhradní díly. Obecně vzato úspěch chiptuningu závisí na tom, jestli daný motor má nějaké skryté rezervy. Např. motory Škoda 1,4MPi (44 a 50kW) měly ze strategických koncernových důvodů nízký výkon, aby nekonkurovaly o 30000 až 45000 Kč dražšímu motoru VW 1,4 16V 55kW. Tyto motory nebyl problém nachipovat na 50 až 57kW a bylo to skutečně znát na výkonu i nižší spotřebě. Myslím, že i motor Lada 1,7MPi má skryté rezervy, neboť výkon 59kW a točivý moment 127Nm při objemu 1,7l nejsou zrovna oslnivé hodnoty. Vypadá to, že výrobce záměrně motor naladil na nízký výkon ve prospěch životnosti a servisní nenáročnosti. Pokud ale budeš používat kvalitní olej a palivo, což se u nás dá předpokládat, můžeš si dovolit využít rezervy motoru a nechat ho nachipovat.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Majo » pon dub 30, 2012 10:59

Problem je, ze motor u Nivy na nizky vykon nie je naladeny, on je tak skonstruovany. Zastarala 8V hlava, relativne nizky kompresny pomer, tazka klukovka/zotrvacnik/remenica....
Chip na neupraveny motor je skutocne vyhadzovanie penazi a jedine co to majitelovi zdvihne je ego.

K diferakom - Lada Niva a Chevy Niva maju diferaky stejne, zadny je zamenitelny s akoukolvek Ladou, Predny ma hlinikovy obal ale creva su stejne(az na to, ze Niva 2002+ a Chevy maju hrubsie predne polosy a ine satelity v prednom dife), Sukolia su stejne. Nove sa daju zohnat za menej nez stoji ten chip...

Skrtiaca klapka priemeru 54mm je tiez otazka par desiatok €, vstrekovace k tomu schopne ukrmit az objem 2.0.... a tu uz zacina mat zmysel aj chip(ovsem nie nejaky predporgamovany ale poctive ladenie)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod lesapan79 » ned kvě 06, 2012 00:49

Majo píše:Problem je, ze motor u Nivy na nizky vykon nie je naladeny, on je tak skonstruovany. Zastarala 8V hlava, relativne nizky kompresny pomer, tazka klukovka/zotrvacnik/remenica....
Chip na neupraveny motor je skutocne vyhadzovanie penazi a jedine co to majitelovi zdvihne je ego.

K diferakom - Lada Niva a Chevy Niva maju diferaky stejne, zadny je zamenitelny s akoukolvek Ladou, Predny ma hlinikovy obal ale creva su stejne(az na to, ze Niva 2002+ a Chevy maju hrubsie predne polosy a ine satelity v prednom dife), Sukolia su stejne. Nove sa daju zohnat za menej nez stoji ten chip...

Skrtiaca klapka priemeru 54mm je tiez otazka par desiatok €, vstrekovace k tomu schopne ukrmit az objem 2.0.... a tu uz zacina mat zmysel aj chip(ovsem nie nejaky predporgamovany ale poctive ladenie)...

Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.
Uživatelský avatar
lesapan79
 
Příspěvky: 42
Registrován: stř kvě 04, 2011 21:20
Bydliště: Oloví

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Kopr » ned kvě 06, 2012 01:44

Tak u Maja je to hodně odborný názor, co ten již dokázal s nejenom motorama........... :wink:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Kopr
 
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Majo » ned kvě 06, 2012 15:13

:oops: no dik, teda ja na seba zrovna hrdy nie som, ani jedno z mojich aut nie je ani zdaleka dotiahnute do konca :-(
lesapan79 píše:Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.

Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod vik2 » ned kvě 06, 2012 15:17

chce o tom jen mluvit.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Kopr » ned kvě 06, 2012 16:51

Majo píše::oops: no dik, teda ja na seba zrovna hrdy nie som, ani jedno z mojich aut nie je ani zdaleka dotiahnute do konca :-(
lesapan79 píše:Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.

Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat :wink:

To je naprosto normální , mám čtyři auta , dva mopedy a myslím že ani jedno nikdy nebude hotové :roll: ale kdyby jsme to chtěli mít hned koupili by jsme si novou euroškatuli a jen jezdili .......
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Kopr
 
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Netopýr » ned kvě 06, 2012 19:18

Majo píše:...Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat :wink:


a tohle "neprojevení" je výraznější u MPI, nebo je to i SPi? protože díky nedokonalosti SPI si právě myslím, že tam bude rozdíl :c)
a s vačkou jsi hejbal? zatím si tak přemýšlím jak moc se do motoru dá zasáhnout, aby se nepřesunul krouťák a výkon do vyšších otáček

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Majo » pon kvě 07, 2012 07:32

cim vyspelejsi softver tym menej sa prejavia zmeny hardveru bez zasahu do softveru :)
Teda u SPI to bude poznat urcite viac, tam je ta RJ fakt primitivna, dokonca to ma oktanovy korektor takze sa da mierne posuvat aj predstih.

Najviac to bude poznat u karburatoru, kde sa po upravach prestavi predstih aj bohatost presne podla poziadaviek "noveho" motora
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod vik2 » pon kvě 07, 2012 18:09

jj karburatory by udelaly divy. Byl by to asi masakr dat ji na Webery 8)
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Příspěvekod Netopýr » pon kvě 07, 2012 19:24

webery by byly asi dobrý, jenže všechno je znát hlavně při vysokejch otáčkách a ne při nízkejch, který jsou vlastně jediný využitelný pro nivu...

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků