NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Luděk Musil »

Hele Karlos - jak víš, že cívky jsou Ok?
A za další: co předcházelo tomuto stavu? Tedy co jsi dělal předtím, než přestalo házet jiskru. A co jsi zkoušel/testoval následně. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Karlos 1972
Příspěvky: 5
Registrován: pon dub 18, 2016 12:43

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Karlos 1972 »

Zdar , byl jsem u pána co Nivy dělá. Měl jsem sebou cívky , snímač otáček i řídící jednotku. Postupně jsem zkoušel vše měnit na pánově pojízdném autě a to pokaždé chytlo. Auto jsem koupil jako nepojízdné , takže nevím.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Luděk Musil »

Jenom cívky nebo celý zapalovací modul? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Karlos 1972
Příspěvky: 5
Registrován: pon dub 18, 2016 12:43

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Karlos 1972 »

Zapalovací modul...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Luděk Musil »

A co říká C-E (check engine)? Svítí - nesvítí? Pokud nesvítí ani při zapnutí klíčku, je pravděpodobně spálená žárovka.
Zkoušel jsi vyblikat chybové kódy? Postup tady někde je.
... a :idea: ... zde: viewtopic.php?f=50&t=14735
Taky mohl někdo před Tebou neopatrně zavadit o některý (důležitý) káblík z elektronické části řízení motoru a přerušit jej.
Nebo je vadné některé z relátek k elektronice.
L.
PS: schéma elektroniky v e-mailu.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Karlos 1972
Příspěvky: 5
Registrován: pon dub 18, 2016 12:43

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Karlos 1972 »

Zkoušel jsem blikat , ale nehlásí to žádnou chybu. Káblík by to mohl klidně být , když vidím tu elektroinstalaci. :)
Může to být i relátkem ??
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Luděk Musil »

Ještě mě napadla jedna věc (takhle po ránu mi to ještě trochu myslí :idea: :lol: ).
U levé nohy (spojkový pedál) je krytka a pod ní jsou nějaký pojistky. Zkontroluj je.
Další pojistky a relé pro elektroniku by měly být u diagnostické zásuvky (aspoň podle manuálu). Relé zapalovací soustavy by mělo být modré a nejvíc vpravo.
U pojistek samozřejmě kontrola, jestli do nich (po zapnutí zapalování) jde napětí. L.
Přílohy
110-119.pdf
(241.21 KiB) Staženo 256 x
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Karlos 1972
Příspěvky: 5
Registrován: pon dub 18, 2016 12:43

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Karlos 1972 »

Zdravím , teď na to nemám čas. Ale děkuji za tipy , až budu řešit ozvu se. Ještě jednou díííky. :)
kamil9002
Příspěvky: 9
Registrován: sob kvě 07, 2016 14:12

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od kamil9002 »

cus lidicky.Mam nivu special 1,7 r 2003.Kdyz odpojim baterku a zapojim zpet tak startuje v pohode a drzi otacky, Dnes jsem prisel do auta nastartoval ,zahral a po chvili motor chcipe ,mam benzin a lpg ,na oboji dela tosamy.Kdyz jsem odpojil baterku tak zase vse v pohode .Dnes pojedu to projet vagem,a snad neco ukaze.Nejake napady cim to muze byt?Vcera jsem ji pritachl domu tak teprv zjistuji co a jak.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od FOMA »

Měl bych dotaz: výrobní číslo krokového motorku na Nivu Spi(jednobod) a popřípadě kde jej koupit kde jej mají skladem? Děkuji
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od FOMA »

Takže ještě dotaz na ABC autodíly jsem našel tenhle krokový motorek:
https://abc-autodily.cz/autodiely-lada/ ... 48300.html

...píšou tam, ale že je to na vícebodoví vstřikování. Nicméně v sekci Lada 2104 -2107 uvádějí na motory 1.7í naprosto totožný díl. 21044 a 21073 se k nám však dodávaly pouze s jednobodem. Mám tedy tomu rozumět tak, že je tento díl shodný jak u SPi tak i u MPi ?
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Cory »

Do Nivy, ci uz MPI alebo SPI pasuje motorcek 21203. SPI ma sice inak natoceny konektor, ale je to zamenne. Motorcek 2112 do Nivy nepasuje, ma mensi kuzel. 2112 ma kuzel 8mm, 21203 ma 10mm. Ak mas MPi, mohol niekto zamenit klapku z 2112. Na overenie typu klapky staci pouzit 10mm alebo 8mm vrtak a zistit, aky otvor je v diere pre motorcek.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Henry »

Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od Cory »

Podla obrazka ano.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh

Příspěvek od FOMA »

Děkuji za info 8)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“