od Cory » čtv led 19, 2012 13:07
Je to odvetravanie klukovej skrine..tym ze sa motor toci, tak vo vnutri vznikaju rozdiely tlakov,tak nato toje...dole v bloku to obsahuje odlucovac oleja, aby motor nanasaval olej...Vypary iducu z klukovej skrine prechadzaju odlucovacom a potom cez tu hadicu, v ktorej by mali byt take dratenky (na zhasanie plamenov). hadica usti do filterboxu, cez ktory si motor nasava olejove vypary do spalovacieho priestoru. Olejove vypary mažu sucasti karburatora a ventily (neviem nakolko je to potrebne,ale vravi sa to). Pokial je motor OK, ziaden bordel odtial nesmie ist. Ak su kruzky v riti, alebo je motor vybehany, z hadice to za chodu motora dobre funi, a ak mas k tomu zabordeleny olej a zakarbonovany motor zvnutra, tak ti tadial lieta aj bordel.Kazdopadne kludne to mozes nechat odpojene.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)