Stránka 6 z 6

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2017 09:13
od Mara
Gufero nove italske a drazsi, poloosa vpořadku, odvzdusnena naprava je a gufero porad proteka a pomerne dost (jizdou). Tak uz nevim. Gufero je na Nivu a jeho kovovy okraj jsem poradne zamazal tmelem na motory. Uz jsem to kolikrak rozebral a porad stejne:/ v dalsim kroku zkusim vzit 1 obepinaci pruzinu z rozbiteho gufera a nasadit ji k te co je v tom novem a snad to vice prilne k poloose, jinudy to snad uz propoustet nemuze :shock: :D

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: úte dub 18, 2017 11:59
od Ondra1,7mpi
Mě ti napadá, jestli se nemůže ta poloosa jízdou rozvibrovat do té míry že tu gufero to nepobere... Příčinu by někdo mohl znát, mě snad jen napadá jestli to nemůže dělat třeba ohlá náprava... Nebo nějaký bordel v nápravě, nebo nějaký ložisko vysypaný... Já se v tomhle ještě moc nevyznám, většinou jdu na opravy metodou postupného vylučování možností, a to co mi zásadně nekomplikuje život, a nepříde mi tak důležitý to nechávám plavat... Třeba jsem díky majovi zjistil proč mi to brzdí každou chvíli jinak, je v pytli posilovač, ale niva brzdí... Tak neřeším...
Přeji úspěch :D

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: ned dub 23, 2017 21:18
od Mara
koupil jsem i ruske gufera a zmeril je. To italske ma mekci gumu, mozna vic trvanlivou, ale prumer diry ma asi o 1.1 mm vetsi nez ruske. Sice to poloosu obepne, ale je to dost rozdilny rozmer. Nasel jsem nejaky tesnici krouzek a nasadil jej misto obepinaci pruziny do gufera. Tim jsem tech 1.1 mm dostal do roviny a vypada, ze to je uz v klidu.

Jen jsem nedaval pod lozisko to gumove tesneni (nejak tak nebylo a asi tam byl tmel), to by me zajimalo, jestli melo na gufero vliv, vzdy to za guferem bylo plne oleje, co propustilo. Tesneni u loziska uz tam je a po jizde se to tvarilo suche.

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: úte čer 13, 2017 13:31
od Dusan
Dufam ze si po tychto experimentoch. Dal dole krytku loziska lozisko vymyl a dal novu lip2 vazelinu do loziska cca 30% objemu. Zakrytoval a tak nasadil.
Necjapem naco tam pchat nejake italske gufero ked ruske funguje. Ale kto sa chce hrat dobre mu tak.
(ak si nemenil napln lozsika je mozneze je plne oleja a tuku atym padom sa silno zohrieva azti tam vznikne cierny maglajz lozisko zacne hucat a mozes ho rovno vymenit)
Gumicka je tam zdovodu aby nezahrdzavelo lozisko v naprave,potom sa blbo vytahuje poloos. Je dobre namazat ulozenie pred zalozenim loziska.

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: stř čer 14, 2017 04:55
od Mara
Diky ( i za to doporuceni s naftou a kardan. křiži), gufera jsem uz sehnal i dvoubřite a od prodejce se dozvedel, ze ten vnitřni pruměr gufera se da v připadě potřeby nastavovat tou origo pružinkou. Ta se da ve skrytem spoji "rozšroubovat", hrubši konec trochu zkratit a sešroubovat zpatky (takze jestli tem experiment s gumovym krouzkem prdne třeba nesnašenlivosti oleje, tak ješte zkusim tohle). Jak jsem tam to gufero jednou nabil, tak je mi jej lito zase hned odepsat :)
Priznam se, ze tomu lozisku jsem se takhle nevěnoval a v přišti rozborce to rad napravim. Ono totiz jsem objevil na diferaku, ze nez zabere, tak se kardan protoci snad o pul otačky a jeste s nejakym "dosednutim". Co jsem srovnal s jinym, tak ten zabira čistě po kousku pootočeni. Z toho plyne otazka, co je na difu špatně.

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: stř čer 14, 2017 05:17
od Luděk Musil
Mara píše:... . Ono totiz jsem objevil na diferaku, ze nez zabere, tak se kardan protoci snad o pul otačky a jeste s nejakym "dosednutim". ... . Z toho plyne otazka, co je na difu špatně.
Vysvětloval jsem to vloni Jardovi. Je velká vůle mezi pastorkem a talířovým kolem. Talířové kolo je uloženo na ložiscích a "za nimi" jsou matice, velký matice. ty jsou jištěny podložkou na šroubek. Když jednu matici budeš povolovat a druhou přitahovat - potom talířové kolo se bude posouvat do strany - tím vymezíš vůli. L.

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: stř čer 14, 2017 07:31
od Mara
Tak jo, k tomu se rad dostanu. Taky diky :)
Horši je, ze mi ted vic lezi v hlave problem viz tema -Vrzani a jine zvuky, tam mi zacala rachotit 5ka a zacalo delat neplechu asi nejake lozisko snad u motoru/spojky. Proti tomu asi bude zlepseni nastaveni difu snazší..

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: stř čer 14, 2017 07:53
od Luděk Musil
Tady to máš rozkreslený:
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/135.htm - zde je ložisko poz. 13, seřizovací matice poz. 14
http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/141.htm - zde je to vidět lépe, všimni si zvětšeniny v červeném kolečku pod nápravou
http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/143.htm - detail, matice je poz. 28, pro předchozí obrázek je táž matice v detailu na poz. 14
L.

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: stř čer 14, 2017 22:21
od Dusan
Na jeho mieste dam dole kardan a skontrolujem utiahnutie matice na prirube hrusky diferencialu. Ak ma na difiku volu pol otacky jieco je tam velmi zle.

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: čtv čer 15, 2017 04:34
od Mara
Jak jsem nedavno měnil kardan, tak jsem si toho vsimnul a matice se zdala byt ve standartni pozici na zavitu, ale klic jsem na ni nebral. Ona ta matice je dotahnuta fest? Asi mi nezbyde nez sehnat momenťák, stejne mam i tesneni pod hlavou na vymenu. Dif teda sundam a zkouknu. Tech praci po castejsim litani "dálek" trochu přibylo tak nekde bude treba zacit, diky :)

Re: zadná náprava

PříspěvekNapsal: ned črc 16, 2017 22:54
od Mara
V tech loziskach to teda važne melo do vazeliny daleko.. Na difu bylo povoleno jedno bocni lozisko, jinak se zda byt dobry, ta prodleva zaberu kardanu byla tak spise ctvrt otacka zhruba a nechal jsem to tak. Jak byl dif dole, tak se to zabirani jevilo docela v normě.