retaze by mu na tom novom snehu pomohli, ale pokial by siel smykom, tak ako isiel, tak nie. proste by sa vytvorila klzna plocha pod retazou...
dalsia velka nevyhoda retazi je, ze sa roztrhnu a potom sa z toho stane mlatacka na obilie, co ti rozflaka podbehy, blatniky atd
dalsia velka nevyhoda je, ze ked prides na zladovately ujazdeny sneh, pripadne cisty lad, tak na retaziach je to este horsie ako bez nich. kontaktna plocha sa znizi na milimeter... toto mam odskusane, hruby lad v zavoze, kde vyteka na cestu maly nebadany prudik vody, ci uz ako pramen, alebo len steka z miesta, kde svieti slnko a topi sneh do chladku, kde nasledne mrzne, tak na takom lade sa ides zabit s retazami. tiez som to najprv neveril, ale na subaru fore ma vyviedli z omylu. lad a retaze nejde dokopy. pokial sa teda bavime o klasickych retaziach, nie nejakych specialnych offroadovych masakroch za 400 eur...
proste na forestri som tie useky s retazami nevedel prejst. auto sa destabilizovalo, striedavo stracalo a chytalo trakciu, lietalo zo strany na stranu, no proste hroza. akonahle som ich dal dole, pohodicka pohoda...
cize retaze sneh ano, lad nie.