Stránka 54 z 61

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: stř srp 26, 2020 14:06
od Teepee
To je kouzlo NIVY, ta Tě naučí všechno, i když nechceš. :mrgreen:

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: stř srp 26, 2020 17:25
od valda1971

Ta kalkulačka je paráda :)

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: stř srp 26, 2020 21:50
od Marťas
radoniva píše:dakujem a hanbim... :rolleyes:

vzdy som bol v tom, ze je to sirka a vyska...

Taky to tak je, jen první číslo je v milimetrech a druhé je procento z prvního čísla.

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: čtv pro 17, 2020 11:01
od Hynek
Děkuji všem za cenné infromace. Na jejich základě jsem se rozhodl s rozměry moc neexperimentovat a objednal schváleny rozměr 175/80 R16 který mám v TP od Vraníku Extra Truck . A ouha, ony jsou o 4cm na průměru větší než originály. Zatím co jsem jel po silnici tak to nikde nedrhne, i v rejdu je vše OK. Auto se zvedlo cca o 2cm, fotky přikládám níže. Pneu jsou vážil a oproti původním zimním Kama je každá o 5kg těžší (10,6 vs 16kg). Dynamika auta je o něco horší ale jezdit se s tím dá, do 80 bych řekl že rozdíl není nijak markantní, nad 80 už ano. Předtím byla po silnici udržovačka na 5tku cca 120km/h, teď je to 100km/h. Co mě překvapilo je nízká hlučnost, na silnici prakticky na úrovni původních zimáků. Terénní test mě čeká o víkendu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte pro 22, 2020 14:35
od radoniva
vraniky su protektory, tie zvyknu mast vyssi dezen, aj ked 2cm je dost...

ale na porovnanie s klasickymi nivackymi univerzalmi voltyrami som zvedavy. osobne vsadzam na vraniky, v terene. skoda len, ze niva rozmery nerobia aj v green diamond verzii... takto to na snehu bude tesne. s diamantami by boli neporazitelne...

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte pro 22, 2020 15:08
od Hynek
Takže test provedený a nadšení je obrovské. Měl jsem předtím pěkné zimní Kama, které se na blátě vůbec nechytaly, mohl jsem točit volantem kam jsem chtěl a auto si jelo jak po kolejích. Oproti tomu na Vraníkách je to naprostá jistota. I v hlubokém blátě zatočím a auto poslouchá, výjezdy jsou naprosto jisté a v místech kde jsem se předtím nechytal ani s uzávěrkou ji teď vůbec nemusím zapínat. Je to až neuvěřitelný rozdíl. Jediné co mě teď zastaví je světlá výška auta anebo pud sebezáchovy :)

Zde dva ukázkové výjezdy, na videu to nevypadá nijak dramaticky ale z auta to je takový ten výjezd co vidíte prvně jen hlínu a pak jen oblohu.

https://photos.app.goo.gl/Hi5GvgpvdPSkNx387

https://photos.app.goo.gl/zPNxavsSG8aYGott5

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte pro 22, 2020 15:41
od Georgius
Jak říká ženský hlas: "pěkný" ;-)

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: ned led 31, 2021 17:33
od zdd
Forward Safari 540 205/75-15 nejezdíte někdo náhodou ?

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 09:35
od radoniva
cize moj konik vrany zvitazil :) je to tak, vraniky su velmi chvalene gumy. pamatam sa este zo subarufora, ze to tam forestraci velmi chvalili.

zase na druhej strane treba povedat, ze su to sice M+S, ale podla dezenu su viac Mud jak Snow... presnejsie povedane taky ten typ blata, co je plytke makke blato navrchu a pod tym relativne pevny podklad. to je aj ten tvoj pripad z videii...

takisto dobre si budu viest v podobnom snehu, makky, nehlboky s pevnym podkladom. v hlbsom snehu sa budu chciet zahrabavat do hlbky a na lade som velmi zvedavy, ale tipujem, ze lad nebudu zvladat velmi dobre. prave preto som si ich nekupil, kvoli tomu ladu... ja tu mam v zime cistu bobovu drahu. prudky svah a hladky pevny lad. :shock:

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 15:05
od tajga
M+S pisu na vsetky pneumatiky, aj na letne s drapakom . Kto chce jazdit po snehu a lade, mal by si kupit zimne pneu s lamelami

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 15:15
od zdd
Něco jsem najezdil s gumama ala M+S s takovým traktorovým vzorkem i v zimě a popravdě řečeno jsou takový gumy hodně nebezpečný. Na uježděným sněhu ukrutně kloužou, prudčí kopce na hladký cestě je kolikrát problém, musí se jezdit hodně opatrně a v hlubším sněhu se hned zahrabávají. Smysl mají v případě, že se jezdí i terén, kdy je i v zimě bláto, nebo se jezdí po kamení a gumy se prohrábnou na tvrdej podklad a tam zaberou. Ale na tvrdý a uježděný cesty to nemá smysl. To už jsou lepší univerzály s měkčí směsí a lamelama, aby se to chytalo.

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 15:21
od tajga
presne to som chcel povedat ze su nebezpecne. na zladovatelych sikmych kopcoch sa moze stat ze sa strati uplne kontrola nad vozom na nekontrolovatelne sanky uz potom auto ide kam chce. Drapak obrovsky ale dopadne to takto...

https://www.youtube.com/watch?v=osT9Uik2bNw

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 15:30
od zdd
Mě kolikrát překvapí, že lidi, který už něco najezdili a jejich auto vypadá jak superteréní speciál dělají takovýhle hloupý a začátečnický chyby. Buď si jsou moc jistí a věří si, nebo nejsou zas tak zkušení. V tomhle případě bych hodil dozadu naviják a normálně se spustil až dolů. Osobně bych měl strach i na zimních gumách, protože to je hodně prudký klesání. Ale podle toho jak nechal dlouho to auto klouzat je evidentně nezkušenej. Stačilo to odbrzdit a vyhnout se tomu hrbolu a sjel dolů v pohodě. Já bych do toho osobně ale nejel, protože se pořád něčeho bojím :|

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 16:26
od radoniva
presne tak, ten chlapik bol bud uplny amater, alebo spanikaril ako klostrofobik v metre...

cela chyba bola, ze stupol na brzdu a drzal. tym padom kolesa stali, do dezenu sa natlacil sneh a z drapakov boli sliky... mal proste pridat, aby sa kolesa chytili. lenze toto ziaden offroad amater neurobi. dole kopec, ze series kocky a pridat? ani nahodou... a to je presne pricina jeho konca. rozdiel medzi smykom a valivym smykom ho vysiel riadne draho...

ten podklad vobec nebol smyklavy, vidno to na tom prvom useku, kde v pohode takmer stal a drzalo ho to. vcera som isiel podobny svah na cistocistom lade, ze som mal uz aj ja stisnuty zadok. taky lad, ze na nohach som sa nevedel udrzat stat na mieste... a vysiel som ho s prehladom(a troma zubami na rucnej) hore, aj dole. mozno metrik som isiel vo valivom smyku, inak nic.

na M+S nemozte takto pozerat. tymto sa oznacuje strasne siroke spektrum pneumatik, ktore maju uplne odlisne jazdne vlastnosti. na jeepe, co som mal pred nivou som mal specialne diamantove gumy green diamond, islandska naozaj nepkrekonatelna technologia, kedy su male ostre kremikove kusky ostreho piesku zamiesane do zmesy pneumatiky a ta pneumatika nema na lade konkurenciu. je to ako smirgel, jazdil som na tom neskutocne veci a sneh s ladom zvladli rovnako ako letny asfalt... a tiez boli M+S... zalezi od dezenu, tvrdosti zmesi, pripadne nejakej aditivnej technologie. napriklad tento na tom videu tam mal ciste drapaky, cize Mud. na sneh a lad treba cestne mikrolamely, ziadne drapaky...

Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 16:39
od zdd
když se tady bavíme o MT tak všichni myslí zubatou gumu, MS je podle něco jinýho protože je dělaná i na sních, kdežto MT je pouze letní

Ten maník na tom videu tam neměl vůbec na těch gumách jezdit, podle mě to je v takovýmhle případě loterie. Buď, anebo. A aby v takovýmhle kopci někdo přidal, tak to už musí fakt dobře umět, protože jinak se dostane hodně rychle do smyku.