Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychlosti

Moderátor: Moderátoři

Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychlosti

Příspěvekod PetrX » pát črc 08, 2011 19:39

Mám jeden dotaz. Potřeboval bych zjistit,jaký je převod z dvojkola v pomocné převodovce na výstupní hřídélku pohonu tachometru a je-li stejný převod i pro pohon snímače rychlosti jízdy. Na té výstupní hřídélce,co se do ní do čtyřhranné díry zasouvá bowden náhonu tachometru by mělo být kolečko s 38 zuby (snad,a nevím,jestli u všech verzí stejně) ale to,co nevím,je kolik zubů má to druhé (menší) kolečko,co je zalisované do dvojkola v pomocné převodovce. Neví někdo,nebo nemá ji rozebranou?
Pak se ještě potřebuju ujistit,zda jsou pravdivé tyto údaje pro Nivu 21214 jednobod r.v.98:
- převodový poměr (zadního) diferenciálu 43/11
- převodový poměr diferenciálu v pomocné převodovce (mezi kolem na diferenciálu pomocné převodovky a menším kolem"dvojkola" 47/32
- a poslední převod je ten z dvojkola na pohon tachometru (respektive pohon snímače rychlosti) ?/38

Potřebuju totiž zjistit,kolik impulsů dá snímač rychlosti na 1km. V servisní knize je údaj 1242imp. na 1km,ale to asi není pravda,rád bych si to ověřil výpočtem,ale chybí mi jedna neznámá........... :(

Předem díky za pomoc!
PetrX
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

pohon

Příspěvekod RIKIJAN » pát črc 08, 2011 22:47

nechci kecat ale podle mne je stejní poměr snímač nahon tachometru protože snímač ma na konci odšroubovatelnou krytku na kterou jde přišroubovat nahon tachometru to jsem zkoušel u rozdelaného auta ale nevím jestli to je při jizde taky tak
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
RIKIJAN
 
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob črc 09, 2011 07:14

Vydrž do zítra, spočítám ti je.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod PetrX » sob črc 09, 2011 07:24

Vydržím.Budeš dělat generálku? :)
PetrX
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob črc 09, 2011 07:43

Niva je rozebraná po garáži, generálka už probíhá.
Přílohy
058.jpg
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod PetrX » sob črc 09, 2011 07:57

Ohhhh,tak to už mám s nivkou za sebou,akorát to nebylo v takovém rozsahu... Jenom asi 4 místa (kastlík baterky,pravý př. podběh,L + P boční blinkr jo a v podlaze uchycení převodovky jedna strana) Tak se drž a neupadej na mysli ! To dáš ! PS: Nevíš náhodou o origo servu na prodej?
PetrX
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob črc 09, 2011 14:22

Velké kolečko má 38 zubů,
Malé kolečko má 14 zubů.
Obě velká kolečka jsou stejná.

P.S.: Kdyby mě to vyvařování nebavilo, tak to nedělám. Mám jistotu, že to co vyvařím, už v životě opravovat nebudu :lol:
Přílohy
DSCF0011.JPG
Náhon tachometru.
podvozek.jpg
Nosníky pod podlahou (jekl 60x60x2 mm).
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod PetrX » sob črc 09, 2011 21:09

Díky moc Luď ku,moc jsi mi pomohl !
Přistoupím tedy k výpočtu celkového převodu náhonu snímače rychlosti:
(43:11)x(47:32)x(14:38)=3,90909x1,46875x0,36842=2,11527
obvod nové neojeté pneumatiky VOLTYRE VLI-5 175/80-R16 je 219cm ....změřeno necertifikovaným svinovacím metrem
0,00219km (1 otočení kola)=2,11527 otáčky snímače rychlosti
na snímači je napsáno: 1oborot/6imp , tedy
0,00219km (1 otočení kola)=2,11527x6=12,69162imp , z čehož plyne , že:

1km=5795imp a ne 1242

Pokud jsem někde udělal chybu,tak mne prosím upozorněte,budu rád,jestli to někdo taky zkusí spočítat. Dík.
PetrX
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned črc 10, 2011 07:41

Můžeš rozepsat kterých soukolí se týkají ty první dva převodové poměry? Od kol je jen jedno soukolí, ne dvě.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod PetrX » ned črc 10, 2011 11:04

Je to v tom úplně prvním příspěvku nahoře.
PetrX
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned črc 10, 2011 15:09

Aha.
Musíš počítat převody z opačné strany (od převodovky ke kolu) ne od kola k převodovce.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychl

Příspěvekod Henry » ned dub 12, 2020 21:54

Suvisiaci dotaz: kade presne vedie v Nive bowden/lanko tachometra? Cakal som, ze na motorovej stene bude diera, ktorou bowden povedie do motoroveho priestoru a odtial pod auto, ale nic som nenasiel. Povodny bowden tam uz nemam, takze nemam z coho vychadzat. Diky!
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychl

Příspěvekod Hurikán » pon dub 13, 2020 09:05

Nevím jak u Nivy, ale u klasiky bowden z kabiny prochází tunelem převodovky v oblasti kastlíku kurenia. Niva by to mohla mít podobne/rovnako.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychl

Příspěvekod Cory » pon dub 13, 2020 09:07

U Niv& detto, napravo od pedalu plynu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychl

Příspěvekod Henry » pon dub 13, 2020 18:05

Vdaka, dieru som nasiel a bowden je nainstalovany a funkcny. Ale je tam dost natesno, teda uplne napnuty nie je a ma volny priehyb nejakych par cm, ale rezerva tam nie je ziadna. Teraz ked budem chciet vymontovat pristrojovy stit, budem musiet najprv uvolnit bowden na prevodovke a vytiahnut ho spolu s budikmi. To tak ma byt? Alebo existuje moznost, ze mi z e-shopu namiesto bowdenu na 21213 poslali bowden 2121 (neviem aky je rozdiel) alebo dokonca 2101 a ten je kratsi?
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků