Henry píše:Spojkove lozisko to byt nemoze, bez stlacenej spojky pri spravnej voli sa predsa nedotyka vypinacie lozisko o stit spojky/tanierovu pruzinu a teda sa netoci. Vadne vypinacie spojkove lozisko by naopak hucalo iba pri stlacenej spojke. Toto bude niektore lozisko v prevodovke podla toho co vsetko sa toci na neutrale, neviem presne, ale predpokladam aspon predne lozisko hnacieho a predne lozisko predlohoveho hriadela. Ked stlacis spojku, odpojis tociaci sa motor od prevodovky, jej hriadele sa prestanu tocit a preto to stichne. Skontroluj hladinu oleja v prevodovke a viac to neries, huciace loziska v prevodovke su uplne bezna vec na kazdom starsom aute a vacsinou to dlhodobo nicomu nevadi. Hlavne na Nive, kde vybratie prevodovky znamena rozobratie polovice auta, ju treba vyberat az v najkrajnejsom pripade (rozsypana prevodovka alebo spojka).
Spojkove lozisko naozaj bez stlacenia nehuci - pokial je medzi loziskom a vytlacnou pakou nejaka vola. Ak paka permanentne tlaci na lozisko, hucat moze. Ak ide o pisklave zvuky, tak tie moze "plastove" lozisko vydavat veselo aj bez vytlaku, je to bezne na verziach s pomocnym spojkovym valcom s automatickym nastavovanim vole.
Demontaz a montaz prevodovky na zdvihaku je zalezitost 2 hodin a netreba rozoberat pol auta. Niekedy ide naozaj len o diskomfort pri hucani, no bez pocutia nazivo to nikto nevie posudit, ci je to vazne alebo nie. Rozhodne je lepsie to riesit v predstihu. Nevyhodou je, ze po otvoreni prevodovky a zisteni stavu, sa moze oprava predlzit o par dni, pretoze bude potrebne objednat nejake diely naviac.
Co sa tyka lozisk v prevodovke, pri vozidle v klude na neutrali sa toci lozisko na vstupe, ihlickove lozisko medzi vstupnym a vystupnym hriadelom a dalsie 3 loziska na spodnom hriadeli.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)