Ruční brzda

Moderátor: Moderátoři

Ruční brzda

Příspěvekod Luděk Musil » ned kvě 08, 2011 10:50

Jak jsem koupil - tak prodávám. L.
---------------------------------------------------------------
Dobrý den,
Od podzimu mám Nivu 1,7i r.v 2001.Je normální,že pokud chci zabrzdit za jízdy nouzově ruční brzdu,tak nedojde k okamžitému "zaflokování" jako je tomu i jiných aut ale dochází ke zpomalování až do zastavení.Při rozjezdu v kopci auto stojí a neujíždí.Lanka chodí volně,vůle je seřízena,nové brzdové válečky a čelisti,normální provozní brzda funguje.Před výměnou to bylo stejné.
Byl bych Vám moc vděčný za každou radu nebo tip.

S pozdravem LukAs
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10486
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Luděk Musil » ned kvě 08, 2011 20:30

Možná mám špatně seřízenou ruční brzdu, ale zadní kola se mi zablokují pouze v případě nečistoty na vozovce (ale mám kombi - ne NIVU). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10486
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod ger007 » ned kvě 08, 2011 20:50

no ono mozno zalezi na kolesach, mazda na 13" brzdila hned, dzigul na 15kach nesiel do smyku, dzigul na 13kach siel do smyku, tak neviem ci to ma s niecim takym spolocne, neskusal si uzsie gumi ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod dandy » ned kvě 08, 2011 20:54

Luděk Musil píše:zadní kola se mi zablokují pouze v případě nečistoty na vozovce


čo na to válce na STK?

Sorry za OT.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
dandy
 
Příspěvky: 873
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Luděk Musil » ned kvě 08, 2011 21:00

dandy píše:
Luděk Musil píše:zadní kola se mi zablokují pouze v případě nečistoty na vozovce


čo na to válce na STK?

Sorry za OT.
Tam, kam jezdím na STK mi neohýbají páku ruční brzdy (což mi udělal jeden "technik" ve Vyškově a pak mě vyhodil). Ale možná jsem jen měkkej a netáhnu ručku za maximum (ještě jsem neměml potřebu). L.
Sorry za OT
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10486
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Laďuša » ned kvě 08, 2011 21:06

Podle mě ručka neni od flekování, ale spíš od zajištění vozidla. Nikdy mě neflekovala, ale auto na kopci udrží. Na válcích kein Streß. Ale měla by bejt souměrná.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned kvě 08, 2011 21:52

Na sedanu pomocí ručky zadní kola do blokace dostanu na kombálu nikoliv. Subjektivně je na tom ručka v kombálu i přes velikou snahu horší, ale na STK nic neříkali. Jak je to u "těžké" Nivy? To musí zodpovědět ti co ji mají.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11029
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Teepee » pon kvě 09, 2011 09:00

No Niva má větší kola než sedan, takže síla (páka, kroutící moment) na brzdové ústrojí je větší. Jenže já nevím, jestli je zadní brzda u NIVY "větší" nebo stejná jako na klasice, ale na klasice zablokovat kola moc nejde. Snad na té šotolině, ale na suchém asfaltu ani náhodou.
A třebas u Peugeota 406 mám ruční brzdu myslím si ve velmi dobrém pořádku a tam brzdí ještě hůř než na LADĚ. Možná právě proto, že auto má o cca 200 kilo víc a kola 15 palců, zatímco pakny a celková konstrukce zadní brzdy je prakticky stejná s LADOU.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod ger007 » pon kvě 09, 2011 09:17

ono ta rucka moc na take veci neni, dam priklad
auto s korucovymi brzdami na zadku nebrzdi na rucku skoro nic, pri tom v kopci to auto normalne podrzi, ked chces aby ti to na tu rucku hodne brzdilo, predelaj si to na hydrauliku a trmataraaaa a bude to brzdit jak svina !
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod MartasBrno » pon kvě 09, 2011 11:35

Jen se zeptám - jaký to má smysl řešit? Žádný - flokování zadních kol není žádný ukazatel.

Nakonec to opravdu bude blbý dotaz :wink:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » pon kvě 09, 2011 12:06

MartasBrno píše:Jen se zeptám - jaký to má smysl řešit? Žádný - flokování zadních kol není žádný ukazatel.
Ono jak se to vezme :idea: .
Ruční brzda je k tomu, aby spolehlivě udržela auto v kopci. Dokonce jsem před lety (když jsem odebíral časopis Svět motorů) četl v jejich testech parametr "Zastavení auta z (určité - nevímjaké asi 60 km/h) rychlosti pouze na parkovací brzdu". Takže nějakým parametrem to být může.
Ale zkusme na tento problém nahlédnout odjinud.
Běžná provozní brzda je hydraulická takže tento systém spolehlivě dokáže zablokovat kola (princip nestlačitelnosti kapaliny).
Kdežto parkovací brzda je lanková. Na zablokování asi mít sílu nebude (nemluvím o případě kdy za ručku zaberu max. silou a přitom ji třeba i ohnu) Mechanická část - lanko má schopnost se i po zatažení trochu "natáhnout" (je to přece jen pletené lanko) a proto snížit přítlak brzdové čelisti na buben. L.
PS: dnes ráno jsem zkoušel přibrzdit "ručkou" a kola mi šly skoro do smyku. Tedy - nezablokovaly se, ale pískaly mooooc pěkně.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10486
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pon kvě 09, 2011 14:34

Pokud ti dojde u Nivy k úniku brzdové kapaliny z jakéhokoli okruhu, tak ti bude vždy brzdit předek. Na přední brzdy jsou vedeny oba okruhy nezávisle na sobě.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod jackfree » pát črc 08, 2011 23:03

Trochu tomu nerozumim, ale pokud jde o funkci ruční brzdy u Nivy, na suchém asfaltu v přímém směru brzdí flokem jen těžko, v zatáčce pro odsazení zadní části vozu již lépe, ale tam působí krom dopředné síly a odvalujících se kol i síla odstředivá. Na mokrém asfaltu bez problému a na ostatních površích (štěrk, bahno,písek, sníh, tráva samozřejmě také) . ještě je lepší, ne však nutné, šlapat spojku při normálním režimu, ručka samozřejmě nefunguje s uzáverkou(nefunguje ve smyslu blokování pouze zadních kol).. jinak krom povrchu záleeží i na pneu které jedu a tlaku... jinak se utrhne stejná guma při tlaku 2.7 a při tlaku 0.9
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků