Znacka hornej uvrate na bloku 1,7

Moderátor: Moderátoři

Znacka hornej uvrate na bloku 1,7

Příspěvekod astero » čtv čer 24, 2010 14:56

Chcel som na karburatorovej 1,7 nastavit predstih, no na bloku mi chybali jasne rysky (0,-5° a -10°). Predpokladam ze tam niesu (vstrekovanie ich logicky nepotrebuje). Od coho sa odpichnut? Na remenici je zarez, ale netusim v akej polohe voci 1.piestu.
astero
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvekod Cory » čtv čer 24, 2010 16:07

tak to je jednoduche...remenica ma 5 zarezov, z toho 2 su vedla seba. Ak sa lavy zarez (pohlad spredu) zhoduje s naliatkom na prsiach (ten naliatok je vacsi ako na karburatorovych verziach a je uplne zvisle a nie sikmo ako na karb. verziach), tak je valec v hornej uvrati. Ak sa zhoduje pravy zarez na remenici s naliatkom na prsiach, tak su valce 5-10° pred hornou uvratou, neviem to presne nemeral som, ale v podstate je to jedno, lebo nikde som nenasiel hodnotu predstihu pre motor 1,7. Na svojom motore som nastavoval stroboskopom predstih na tento pravy zarez. Je treba si ho oznacit bielou farbou, aby ho bolo vidiet pri nastavovani stroboskopom
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod vintera » čtv čer 24, 2010 19:31

když neznám hodnotu předstihu, tak na co stroboskop. Nastavím základní předstih, kdy motor rovnoměrně přede a pak doladím takový předstih, kdy motor nejlépe pracuje. Problém je, pokud musím k tomu ještě nastavovat karbec. Pokud jsem nevěděl o motoru nic, vyndal jsem první svíčku a sundal víko ventilů. Tak se nespolehlivěji pozná kde je píst a v jaké fázi cyklu. Takhle mne kdysi "vyškolil" Renault 4CV, který má pořadí zapalování opačně.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Cory » čtv čer 24, 2010 21:08

vintera píše:Nastavím základní předstih, kdy motor rovnoměrně přede a pak doladím takový předstih, kdy motor nejlépe pracuje


Len niekedy sa moze stat, ze pri danej konfiguracii karbu nastavis zaporny predstih a podpalis ventily, takze radsej nastavovat so stroboskopom a pridrziavat sa tych 5 stupnov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod vintera » pát čer 25, 2010 00:46

záporný předstih by znamenal, že svíčka bude pálit až po úvrati, takový motor ale nepošlape, s tím se přece vůbec nedá jezdit. U jednoho auta se mi stalo, že byla podomácku vyrobená nová řemenice a ryska byla od oka, nastavoval, nastavoval a furt nic, už jsem si myslel, že budeme rozebírat pro chybně nasazený rozvody(měly jsme je dole). Až kontrola pohybu pístu a postavení ventilů odhalily omyl na řemenici, proto jsem napsal, že nejspolehlivější metoda, když nic nevím o značkách ani nemám stroboskop, je tato.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod astero » pát čer 25, 2010 07:08

Dik, tie zarezy som na remenici videl, no zmysel mi nedavali. A cidlo HU pre riadiacku je na zotrvaku?
astero
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvekod Luděk Musil » pát čer 25, 2010 15:56

Na klikové řemenici je dvojzářez (jak psal Cory) a na prsou je odlit výstupek. Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvrati (viz schematický obrázek).
A 5 či 10 stupňů před HÚ je zhruba obvodová vzdálenost 5 mm. L.
Přílohy
Pohled_zepredu.jpg
(3.68 KiB) 1495 krát
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10485
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Cory » pát čer 25, 2010 15:59

Luděk Musil píše:Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvrati


Preco som si myslel,ze HU je na tom lavom zareze??? :shock: To by mohlo znamenat ze mam prehodene rozvody o zub :shock:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Luděk Musil » pát čer 25, 2010 16:01

Cory píše:
Luděk Musil píše:Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvrati


Preco som si myslel,ze HU je na tom lavom zareze??? :shock: To by mohlo znamenat ze mam prehodene rozvody o zub :shock:

Co naděláš :oops: . Já to měl rozdělaný na ponku, takže s tímto jsem si 100% jist :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10485
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Cory » pát čer 25, 2010 16:36

Ale tak motor mi ide dobre, nestriela, spotrebu mam relativne malu, akceleraciu dobru, ale je pravda ze vo vysokych otackach sa mu uz nechce.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Ivo » pát čer 25, 2010 16:47

A když se podíváte na tu řemenici ze předu, tak je tam i nálitek, kde je HU. Taky jsem to měl teď venku :lol: . Dá se to zjistit i hmatem.
Úplně nejlepší je tu řemenici i prsa motoru vyměnit za klasické a máš klid.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron