NIVA1.7i, SPI GM; r.v.98 - zhasne a nenaštartuje

Moderátor: Moderátoři

NIVA1.7i, SPI GM; r.v.98 - zhasne a nenaštartuje

Příspěvekod mako111 » pon čer 30, 2008 15:56

mám Nivu 21214, 1.7i s jednobodovým vstrekom GM, rok výroby 1998, asi bez imobilizéru.
- a mám obrovský a zatiaľ neriešiteľný problém: auto mi nenaštartuje, resp. naštartuje a chvíľu motor beží po tom zhasne. Dokonca naštartujem, prejdem niekoľko sto metrov a počas jazdy zhasne. Otočím kľúčom a ono naštartuje, prejdem nejaký kilometer a opäť zhasne a potom je to už ťažšie. Štartujem, naskočí, beží nejakú tú sekundu a zhasne. Takto dookola aj niekoľkokrát naštartujem a on zhasne. Potom ako by nič naštartuje, ja prejdem aj niekoľko kilometrov kým ho sám zahasím. V horšom prípade štartujem, kým sa nevybije aku a koniec - už len odťah.
- auto som mal naposledy v servise a vymenili mi vstrekovač GM za niekoľkotisíc - auto však robí to isté, prejdem pár sto metrov, kilometer a zhasne a opäť tortúra zo štartovaním. Tlak paliva od čerpadla dobrý, iskru dáva, check engine svieti a po naštartovaní zhasne, palivový filter vymenený, palivová nádrž čistá. Som z toho na vetvi a auto mám už vyše mesiaca takto nepojazdné. Poraďte prosím.
niva 21214, 1.7i, 1 bod GM
mako111
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon čer 30, 2008 13:08
Bydliště: Bušince

Příspěvekod Pepa » pon čer 30, 2008 18:00

Mě něco podobneho dělat imobilizer (jenom zkroucený dráty do sebe) přestávalo mi běžet palivový čerpadlo, zkus natáhnout drát s kontrolkou od nádrže, po zapnutí zapalování musí čerpadlo běžet 3 vteřiny a potom po celou dobu dokud se točí motor. Typoval bych to na špatnej kontakt,nebo rele někde v obvodu řízení motoru.
Pepa
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
Pepa
 
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Příspěvekod tonda » pon čer 30, 2008 21:04

mako 111 - pravděpodobně je vadné čerpadlo v nádrži nebo stratí napájení jak píše Pepa.
Je třeba do vstřikovacího okruhu před regulátor tlaku paliva připojit malý tlakoměr aby jsme mohli pozorovat tlak za chodu motoru. Tlak je 1 bar /atm/ u soustav s jednobodovým vstřikováním.
Pokud musíme měřit tlak za jízdy, dáme delší hadice a tlakoměr uvážeme ke stěrači abychom na nej viděli.
Pokud jsi manuálně zručný, můžeš nahradit orig. čerpadlo čerpadlem z Felicie - je levnější.
Taky můžeš použít starší z jakéhokoliv auta co má čerpadlo v nádrži - lhostejno jestli benzín nebo nafta.
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod mako111 » stř črc 02, 2008 16:37

tak teda som zohnal origo nové palivové čerpadlo. Práve teraz je auto v servise a uvidíme čo to urobí. Z tej mojej Nivi su zúfalí aj mechanici.
niva 21214, 1.7i, 1 bod GM
mako111
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon čer 30, 2008 13:08
Bydliště: Bušince

Příspěvekod Petr HC » úte črc 08, 2008 19:30

Zkus jet s povolenou zátkou plnícího hrdla nádrže .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

nové palivové čerpadlo

Příspěvekod mako111 » stř črc 23, 2008 14:52

teda je to už zo servisu nejaký týždeň doma. S novým čerpadlom. V servise ju mechanik nechal bežať na voľnobeh celý deň. 10 - 15 krát mu počas toho zhasla, ale otočním kľúčika opäť naskočila a motor bežal. zakaždým keď zhasla, pootočil kľúčom a naštartovala. Zobral som ju domov otestovať. Prvé dni som urobil niekoľko kratších aj dlhších jázd a išla bez problémov. Asi na štvrtý deň po nikoľkokilometrovej jazde počas jazdy niekoľkokrát trhlo motorom - ako keď zhasne a vzápätí naskočí. Na ďalší deň som jazdil celý deň terén do večera v pohode. Večer keď som sa vracal domov ako som vyšiel z terénu na cestu po pár metroch zhasla - a opäť stará známa patália: nenaštartovala!!! Po 20 alebo aj 30 pokusoch, kedy motor naskočil a po prejdení niekoľkých metrov zhasol, som ho úspešne naštartovala a odfrčal domov. Nasledujúci deň som ju celý deň skúšal naštartovať - nič, len točilo motorom a ani raz nechytilo, tak som to vzdal. Nasledujúci deň len tak z recesie som cez stiahnuté okno na dverách pootočil kľúčom v zapaľovaní a čuduj sa svete Niva na prví šup naštartovala a tak mi ide až do dnes. Medzitým som bol opäť v teréne a párkrát mi pri jazde motorom thlo akože chce zhasnúť ale opäť chytilo. - tak mám obavy, že ma necha niekde už nafurt. A nemám ani potuchy čo je toto za poruchu! p. s. veko nádrže som samozrejme povolil - no nijaká zmena.
niva 21214, 1.7i, 1 bod GM
mako111
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon čer 30, 2008 13:08
Bydliště: Bušince

Příspěvekod Saša » stř črc 23, 2008 15:17

Vpředu na řemenici je snímač polohy klikovky . Skus ho vyčistit a skontrolovat konektor a kabely . Koukni i na připevnění řemenice (matka) množí se poruchy těhle řemenic . Koukni také na zapalovací blok (čistota konektorů . Vypadá to na elektrickou závadu . CHtělo byto byť jednoduché záznamové zařízení (relé v samodržném zapojení) připojit k napájení zapalovacího bloku a tím zjistit zda nedojde ke krátkododému výpadku napájení . (impulsem ho "nahodit" pak už drží samo , a když dojde k výpadku tak odpadne a už se nenahodí i když se napájení obnoví . Tím by šlo vyloučit tuhle závadu .
Vím že tenhle spusob zjištění nepravidelné závady asi sám nezvládneš ale jestli někdo ve Tvém okolí rozumí eletrice tak by to mohl pochopit a pomoct Ti s tím .
PS: Vždy je lepší když to nefunguje vůbec . Tyhle "mžikové závady" se spravují vždy špatně .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Motor -- 1.7 V záběru cuká,kouří a dusí se.

Příspěvekod Marian123 » pon úno 02, 2009 16:17

Zdravím vás pánové. Moje Niva 1.7i r.v.96 mě nechce poslouchat. Začalo to chcípáním motoru po zahřátí na provozní teplotu. Toto jsem odstranil- měl jsem propálený zapalovací kabely a vevnitř rezavý. Dal jsem i nové svíčky. Teď mi to sic nechcípe,ale při studeným motoru to nemá ten správný výkon. No a po zahřátí to do kopce když přidám začne cukat,dusit se a tahat jako by vynechávala nějaká svíčka. No a do toho to černě hulí. Myslím,že by to mohla dělat váha vzduchu,ale chci se nejdřív zeptat jestli se vám to náhodou už někomu nestalo než pojedu do Lady na výčet chyb. Jo a když jedu do toho kopce a lehle uberu plyn tak to valí. Palivovej filtr téže nový.
Naposledy upravil Marian123 dne úte říj 13, 2009 09:16, celkově upraveno 1
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maňo » pon úno 02, 2009 16:40

Toto iste mi robilu n aFiate Uno 1,5 55kW. Nakoniec to bola lambda sonda, bol na nej odhnity nenjaky kontakt. Stacilo to prirobit a auto islo ako nove.
PS: a co spotreba? Ak je vysoka, isto to bude lambda.
Suzuki Ignis 2WD -> SX4 -> Ignis 4WD
Uživatelský avatar
Maňo
 
Příspěvky: 46
Registrován: čtv led 29, 2009 21:19
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Marian123 » pon úno 02, 2009 16:47

Maňo píše:Toto iste mi robilu n aFiate Uno 1,5 55kW. Nakoniec to bola lambda sonda, bol na nej odhnity nenjaky kontakt. Stacilo to prirobit a auto islo ako nove.
PS: a co spotreba? Ak je vysoka, isto to bude lambda.


Jo jo. Žere to pomalu aji trávu kolem silnice.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod rezna » pon úno 02, 2009 16:56

tohle mi delal snimac skrtici klapky na 21044 - po vymene vse OK - zkus vyblikat chybu z ridici jednotky
rezna
 
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Marian123 » pon úno 02, 2009 18:44

rezna píše:tohle mi delal snimac skrtici klapky na 21044 - po vymene vse OK - zkus vyblikat chybu z ridici jednotky


Zajedu do Lady ať to napichnou a bude to. To může dělat i čidlo teploty motoru atd.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marian123 » pon úno 02, 2009 19:17

rezna píše:tohle mi delal snimac skrtici klapky na 21044 - po vymene vse OK - zkus vyblikat chybu z ridici jednotky


Ještě bych tedy i řekl,že ty motory budou stejný.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pon úno 02, 2009 21:45

Marian123 píše:Myslím,že by to mohla dělat váha vzduchu

Touto záludnou věc motor 1.7 spi nemá tudíš se nemůže pokazit . :P
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Marian123 » úte úno 03, 2009 22:00

Saša píše:
Marian123 píše:Myslím,že by to mohla dělat váha vzduchu

Touto záludnou věc motor 1.7 spi nemá tudíš se nemůže pokazit . :P


To sem si taky myslel,ale bylo mi řečeno, že je to to majé čidlo zavrtané v obalu vzduchového filtru. Čidlo množství nasávaného vzduchu nebo tak nějak se to jmenuje podle katalogu.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků