Stránka 1 z 8

Motor 1.7i -toci a nestartuje

PříspěvekNapsal: ned led 24, 2010 23:19
od matelko
Ahojte,

dnes rano sa mi nepodarilo nastartovat svoju nivku (1.7i SPI).. motor toci, toci, sem tam odbafne, sem tam streli do sania ale za boha nie a nie chytit.. skontroloval som privod paliva, vstrekovanie a vsetko ok. tak isto sviecky davaju iskru uplne v pohode... den pred tym bolo vsetko ok. normalne som zaparkoval a zhasol motor a odvtedy nenaskocil... poradte mi kde moze byt problem... su tam nejake dalsie cidla, ktore mozu mat vlyv (napr sytic???)

Dakujem.

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 05:15
od jiri.k
tohle se mi stalo, kdyz jsem nivku kupoval. nekolikere popojeti po dvore prodejny se studenym motorem a svicky byly mokre tak, ze se menily 3x4ks nez doslo k odvetrani motoru a naskocil.. Nejsou svice mokre?

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 10:19
od Saša
matelko píše:su tam nejake dalsie cidla, ktore mozu mat vlyv (napr sytic???)

"Čidel" je tam víc , ale sytič tam nenajdeš . Když nechce chytit motor se vstřikováním je odhalení závady o trošku těší než u karbecu .
Koukl bych na svíčky jak bylo psáno jestli nejsou mokré . Pokud né vstříkni do sání na klapku 10ku stříkačku benzínu a skus nastartovat (přidej při tom trošku plynu) . Pokud to na chvilku chytí a zdechne je problém v palivu (filtr, čerpadlo, tlak) Pokud to ale nechytne ani na chvilku je závada v elektrice .
Na 1.7i bývají často vadné VN kabely ke svíčkám .
Skus tam vstříknout ten benzín a napiš .

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 16:45
od matelko
tak co sa tyka sviecok..tie boli mokre..ked som ich mal vonku tak som ich vypucoval a skusal ci davaju iskru..to tiez bolo OK...no a teraz k tomu palivu...ked som tam supol cca deco benzinu tak to na chvilu chytilo ale potom zhaslo...a zas len tocilo a tocilo... tak isto som odpojil na palivovom filtri hadicku a skusil som ci cerpadlo tlaci benzin...a to talci...tak isto na vsetrekovani je vidno ako ten benzin vsetrekuje.... tak neviem ak mate este niekto nejake rady a napady budem rad...

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 18:17
od Cooper
Hmm, kdyby to bylo čidlo polohy klikové hřídele, tak by ani čerpadlo netlačilo, co? .... To je zatím jediná věc která mě napadla....

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 11:16
od Saša
Cooper ano . Vada snímače otáček kliky znamená nečinost palivového čerpadla a je to jediné čidlo které nedokáže ŘJ "nahradit" softwarově a motor nepoběží .
Matelko : Jseš si jist že pokud začne startér točit motorem začne běžet i čerpadlo ?

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 11:33
od Wolf
Podívej se, jestli máš průchozí vzduchový filtr (zanesená vložka, nasátý hadr ap.) anebo jestli ti nějaký šprýmař nepřicpal něčím výfuk.

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 16:33
od Ivo
Wolf píše:anebo jestli ti nějaký šprýmař nepřicpal něčím výfuk

Třeba počasí ledem. Už jsem se s tím taky setkal, ale bylo to u jiného auta.

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 20:10
od Trevor
No tak ked ti to na chvilu chyti potom co tam vstreknes benzin tak asi bude problem niekde v dodavke paliva. To strielanie do sania by mohla potom vysvetlovat chuda zmes. Ono ked vyberes vstrekovac tak nanom su dve sitka. Su dost jemne tak kukuc ci nie su nejako moc zanesene. Dalsia vec je aj tlak paliva. Ono toto je typicka situacia ked sa nieco robi s palivovou sustavou a su odpojene hadice od strekovacej jednotky. Pokial sa to dobre nenatlakuje a neodvzdusni tak to proste zdochyna alebo striela do sania.

PříspěvekNapsal: stř led 27, 2010 22:43
od matelko
tak cidlo klukoveho hriadela som tiez skusal. kied ho odpojim tak nic nejde.. ak ho zpojim tak sviecky, vstrek a palivove cerpadlo normalne funguju.. taktiez vzduchovy filter a aj vyfuk su OK.. este skusim pozriet tie 2 sitka na vsetrkovaci.. ale najskor sa k tomu dostanem az v sobotu.. inak cim viac sa nad tym zamyslam tak to bnude asi problem v palive.. v nadrzi je uz male benzinu a ten pochadza este z cias ked sa nivka kupala pod vodou.. bolo mi luto vyliat celu nadrz tak som ju vycapoval a sajrajt som odlial a ostatny benzin nalial spat do nadrze.. auto normalne fungovalo a chodilo az to minulej nedele.. takze vylejem tento a natankujem tam normalny a budem tajne dufat ze sa motor roztoci..v sobotu budem dufam mudrejsi..

PříspěvekNapsal: čtv led 28, 2010 06:51
od Wolf
Pokud je tomu tak, jak píšeš, může být někde zamrzlý benzín, resp. voda v něm obsažená. Dobré by bylo to dopravit do nějaké topené gařáže nebo dílny a pokud se závada "odstraní" tak přidat do nádrže nějaký Velfobin nebo něco obdobného. Já tento problém neznám, protože jezdím stále a stále s víceméně plnou nádrží (nádržemi), ale co říkali kluci ze servisu, tak teď mají s podobnými problémy doslova žně, kolik nestartujících aut se "urodilo" a horkovzdušná pistole si prý téměř neodpočine :)

PříspěvekNapsal: čtv led 28, 2010 11:29
od matelko
no aj ja som nahrieval pistolou vstrekovaciu trisku, filter a trubky :)
cez vikend skusim vymenit palivo a dolejem tam nejaku tu zazracnu prisadu..a dufam ze sa pohnem :)

PříspěvekNapsal: čtv led 28, 2010 15:53
od Patrac
ty si zkoušel jak dává jiskru SPI ??? :shock:
no nevím jestli to bude ještě funkční mylsím že se to nějak nemá u těchto aut robit..
ale i když dáv jiskru nic to nezamená může ji to "sfouknout"
Jinak stačí otevřít filterbox a podívat se jestli ti dává stříkačka benál..
Osobně bych to viděl na VN kabely
šel bych sectou nejmenšího odporu otvevřít filterbox podívat se jestli dává palivo pak zkusit dát u trocjhu shora na klapku kdaž anio to nepomůže tak bych vyměnil svíčky ( polde toho kolik maj najeto nakonec kabely podle stavu a zkotrolovat řidlo kliky jestli motor "ví" kdy má pálit :)
edit teď čtu ještě ten příspěvek o výměněn benzínu huh.. no co zkusit zaparkovat nivu někde " do tepla" přes noc
ale to by mělo otestovat eventuelně i to plaivo do sání. pokud blafne tak asi nejni co řešit

PříspěvekNapsal: sob led 30, 2010 19:24
od matelko
tak..zadaha odhalena... chyba bola v strednej 15A poistke... od nej nesiel prud dalej...a javila sa ako OK..to su tie nasledky vytpoenia:(

Re: Motor 1.7i -toci a nestartuje

PříspěvekNapsal: ned led 31, 2010 13:49
od TomasNM
No jo,tu sa uz neda verit ani elektrike,ze je elektrika. Prud do poistky OK,na poistke OK,na konci poistky OK,ale za nou uz nOK. Tato napajala lambdu,ventil na kanistri,rychlostne cidlo a tusim rele predhrevu. Vlastne chyba bola taka,ze lambda nemala napajanie,tak nedavala spravny vystup a riadiacka z toho bola nestastna. Akurat este ostava zavada,ze obcas svieti kontrolka motora(hlavne na ceste,na poli nie:)). Neviete nahodou,ako rozbehat diagnostiku? Je tam rusky konektor a ten standartny co ma diagnostika pre GM(tusim MagnetiMarelli) nepasuje. A vie niekto objasnic,naco tam je ten kybel na prepade benzinu?