Niva 1,7i - LPG vs. Benzín

Moderátor: Moderátoři

Niva 1,7i - LPG vs. Benzín

Příspěvekod Benbass » sob pro 19, 2009 13:38

Dobrý deň! Mám ladu nivu 1,7i ročník 2003, prerobená na LPG čiže na plyn a mam trošku problémy s benzínom, plyn ide bez problémov ale vždy keď keď chcem štartovať tak musím počkať dokým sa motor zohreje, aby mi preplo na plyn pretože keď nechám na benzíne tak sa skoro ani nepohnem motor beži hocikedy na dva až tri valce málo kedy ide na 4. Rozmýšlal som aj či to nebude bohatosťou zmesi, lebo pri filtri je sonda-snímáč a neviem či je funkčny a stoji dosť vela okolo 200e.Ak má niekto s týmto skusenosti potreboval by som poradiť. Dopredu ďakujem!
Uživatelský avatar
Benbass
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát pro 18, 2009 13:05
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Příspěvekod Majo » pon led 18, 2010 08:53

sice neskoro ale predsa... Chce to diagnostiku, pravdepodobne to bude nieco co nema velky suvis s plynom, teda zapalovanie by som vylucil....
Plyn je tam aky? Mozno to niekto odfusoval a odisiel katalyzator. Check engine nesvieti?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Benbass » pon led 18, 2010 23:06

Presne tak ako hovoríš bol som už skorej na diagnostike ale nemohli sa dostať do sýstemu, pretože nemal som imobilizér zo sebou som ani nevedel že ten privesok čo som mal na klučoch že to je imobilizér pretože ja ho mám odpojeny a tak som šiel minuly piatok na diagnostiku, konečne sa dostali do systému všetko už pekne ukazovalo a všetko bolo v pohode až na malú chybičku, sú tam dve sondy jedna je pri filtri a druhá na spodku a v tej druhej bol odpojeny jeden kabel a to bolo napätie v tom bol problém, akonáhle už je zapojený všetko ide ako má.A servisáci mi povedali že vždy mám prejisť jednu nádrž benzínu a dve plynu, bolo to aj tým takže niváci čo máte LPG nikdy nejazdite iba na plyn ale treba vyjazdit aj ten benzin... :D :D a Majo diki ti za radu :)
svetlo svieti na konci tuleňa
Uživatelský avatar
Benbass
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát pro 18, 2009 13:05
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Příspěvekod Majo » úte led 19, 2010 10:01

nemas zac, bohuzia doslova :lol:
S tym jazdenim na benzin je to pravda len ciastocne, je dobre ked sa sem tam prefuknu aj benzinove trysky ale pokial mas benzostart/startuje to na benzin, potom prepne do plynu/ tak je to fuk, ja jazdim na benzin iba ked dojde plyn/inak povedane tu kratku dobu od momentu kedy dojde plyn, kym dojdem na benzinku/ a vsetko v pohode 8)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Benbass » úte led 19, 2010 19:13

Hej tak najprv štartuje na benzin a potom už prepne na plyn, takže vtedy ked sa štartuje tak sa prefuknu tie trysky som nevedel že to stači.No a ešte sa chcem opýtať, sú už aj také sýstemy ktoré śtartujú iba na plyn?A ked porovnám jazdu na plyn z benzinom tak plyn je aktivnejší, motor lepšie ťahá celkovo.Som aj čital že plyn zvyšuje vykon motora je to aj v tom výhoda... A Majo ty by si čo povedal na svojej nive, pri plyne ti ide motor lepšie, alebo na benzíne, alebo tie vlastnosti su rovnaké u teba? :) :wink:
svetlo svieti na konci tuleňa
Uživatelský avatar
Benbass
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát pro 18, 2009 13:05
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Příspěvekod Saša » úte led 19, 2010 19:29

Benbass : Na plyn se dá startovat normálně . Mé auta po přestavbě na LPG už nemají benzínovou nádrž . Ve tvém případě u vstřikovaného motoru bych systém startování ponechal tak jak je . Start na benzín a první překročení 2000 ot přepnutí na LPG . Co se týče výkonu na plyn je u sériového motoru stavěného na benzín nižší .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

LPG vs 95

Příspěvekod Paťo Zvolen » úte led 19, 2010 19:51

Ja na benzín nejazdím ako je rok dlhý, prípadne leda tak v situácii keď LPG dojde a ako Majo píše, len po prvú pumpu s prijateľným plynom.
Mám síce starý karburátorový systém s manuálnym prepínaním LPG / 95 ale aj tak. Dokonca ani neštartujem na benzín. Akurát teraz keď je sem-tam okolo -10.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Benbass » stř led 20, 2010 17:46

Tak Saša, ako vraviš že výkon na plyn u serioveho motoru je nižši ako na benzín, no dobre ale na mojej nive keď jazdím ten vykon plynu je lepši ako u benzinu no neviem čim to može byť, ale diki za rady...
svetlo svieti na konci tuleňa
Uživatelský avatar
Benbass
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát pro 18, 2009 13:05
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Příspěvekod Saša » stř led 20, 2010 18:45

Benbass píše:ale na mojej nive keď jazdím ten vykon plynu je lepši ako u benzinu no neviem čim to može byť, ale diki za rady...

V tom případě je v systému benzínu chyba . Abys využil potenciál LPG motor potřebuje jinou (větší) kompresi a změnu předstihu . To je základ .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Maysner » stř led 20, 2010 19:21

u sekvencniho vstriku rozdil az tak nepoznas :roll:
a s benzinovym systemem klidne neco muze byt. hodne plynaru sou strasny hovada, a pokud jim nestojis za prdeli, zkurvi vsechno co muzou :evil:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Majo » pon led 25, 2010 10:27

a niekedy aj ked im za prdelou stojis, skurvia co mozu a ty si to mozes tak maximalne doma prerobit :x
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Benbass » pon led 25, 2010 21:42

Na nive mojej s tým benzínom je to možno aj spojkou prešmykuje mi nenormalne a už je dotiahnuta nadoraz kua, ale už som kupil lamelu a ide sa vymenit v dohladnej dobe, tak potom poviem že či to nebude aj tým...
Naposledy upravil Benbass dne úte úno 02, 2010 08:16, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Benbass
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát pro 18, 2009 13:05
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Příspěvekod hush » pon led 25, 2010 22:47

Pokud spojka prokluzuje, tak ji nesmíš dotahovat ,ale naopak povolit - udělat větší vůli na pedálu.Pokud ji dotahuješ tak naopak spojku jakoby vystavuješ a tím může mít tendenci prokluzovat,neheldě na zničení ložiska,ktery se pořád točí na přitlačáku.Pokud se mýlím tak mě opravte.
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Saša » úte led 26, 2010 10:06

hush píše:Pokud se mýlím tak mě opravte.

Nemýlíš se , je to tak . Mezi tyčkou která trčí z pracovního spojkového válečku a pákou spojky MUSÍ být vůle cca 3-5mm ! Jinak dojde k tomu co popsal hush . Je to to jediné co se na Lada spojce nastavije .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

mam problem s LPG na nive 1.7i

Příspěvekod Jan Beres » pon úno 01, 2010 20:27

zdravím mam problem s lpg na nive 1.7i nedokaze mi udrzat volnobech po nastartovani ma velmy slaby potlak neviemi niekto poradit ako ho zdvyhnut bez toho aby som znizil privod vzduchu v sani ?
Jan Beres
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 01, 2010 18:03
Bydliště: Cadca

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků