Niva benzínová => Niva naftová (a jejich rozdíly)

Moderátor: Moderátoři

Niva benzínová => Niva naftová (a jejich rozdíly)

Příspěvekod Laďuša » pát říj 23, 2009 19:21

Zdravim úsek 4x4 našeho fora :)

Prolez jsem celej 2121 chlívek, ale nedobral jsem se těch správných informací.
Jde mi o tohle: je Niva 1600 na karbu a chtěla by se z ní udělat Niva 1900 na naftu.

Co jsem zatim zjistil: motor Peugeot XUD 9SD (minimálně v Peu406, asi i v Xantii), je to 1,9, verze s turbem i bez. Dával se do Niv i jinej typ motoru?
Přední diferák má jiný uchycení. Takže je tvarově jinej a nebo je přidělanej na ňákým mezikusu?
Mezikus mezi převodovkou a motorem, prej je i jinej spojkovej koš. To jsou asi celkem nesehnatelný věci, co? Výroba přichází do úvahy? Pokud ano, existuje technickej výkres?
Elektrika asi bude taky jiná, ale tak drátky už se dotvoří snadno...
Co dalšího je ňáká zásadní věc při takovýdle přestavbě?

Prostě se jedná o to, že přístup k naftovým motorom by asi byl, ale třeba pošéfovat zbytek a zjistit, jestli má vůbec cenu se do něčeho takovýho pustit. A sehnat k tomu papíry by asi taky bylo dost těžký, co?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod termi4x4 » pát říj 23, 2009 21:40

MNo,

takze co se tyce difu, je uchycenej dvema lyzema o stabik a ne o motor. je to aj v katalogu, da se sehnat. co se tyce motoru a prevodovky - budu ted menit spojkove lozisko tak ti to muzu nafotit. Jinak motor tam je v ose a ne kolmo na os jako u peugeotu takze je tam jina priruba na vyfuk a elektriku prehazis z orginal motoru a jeho zapojeni(snad).

Toz je tolik co vim.

Jinak sehnat papiry je stejne pravdepodobne jako ze ja prodam svou nivu za 10 000 EUR.
Ale mozna ze jo.

Jinak kdyz si spoctes praci a cas co na tom stravis, vcetne cen dilu, neni jednodussi odemne tu nivu koupit? :wink:
LADA NIVA 1.9TD
Uživatelský avatar
termi4x4
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon zář 08, 2008 13:20
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » sob říj 24, 2009 08:06

papiry leda z neceho dotazenyho. u nas se to neprodavalo. je jina i vana motoru, jestli je nejak upraveny olejovy cerpadlo nevim.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Laďuša » pon říj 26, 2009 19:24

termi4x4 píše:co se tyce motoru a prevodovky - budu ted menit spojkove lozisko tak ti to muzu nafotit.

Kdyby jsi byl tý lásky, byl bych tě vděčen ;)

Jinak díky za odpovědi, bohužel se mi víceméně potvrdilo to, že to žádná sranda nebude 8)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Motor

Příspěvekod Lada Niva » stř úno 12, 2014 20:17

Mám Nivu ročník 91. Síce z novym karburátorok ale s vybehanym motorom rad by som tam namontoval nejaky dizel ale neviem aky, a ci by my tam pasoval bez nejakych uprav.
Prosím poradte my. :D
Lada Niva
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř úno 12, 2014 20:05

Re: Motor

Příspěvekod Míra151 » stř úno 12, 2014 20:21

dával se tam původně Peugeot 1,9d
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Motor

Příspěvekod JAROSLAV BORSKÝ » stř úno 12, 2014 22:05

Míra151 píše:dával se tam původně Peugeot 1,9d

to je ztráta času, benzín je OK :D
Uživatelský avatar
JAROSLAV BORSKÝ
 
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 16, 2011 19:30
Bydliště: Česká lípa

Re: Motor

Příspěvekod Majo » čtv úno 13, 2014 08:30

presne tak. Ak chces setrit, zozen druhy motor(i ked ja by som sa priklanal hoci aj ku GO) a potom namontuj LPG. Bude to lacnejsie nez nejaky dizel a vyhnes sa mnohym komplikaciam. Za vsetky spomeniem len jednu: Niva sice ma motor z Peugeota, ale minimalne spojkovy kos na prevodovke je vyrobeny na mieru. A to len tak nezozenies. Musel by si zohnat Nivu 1.9D(alebo TD) a prehodit. Takze zvas sam, co je lepsie.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Niva benzínová => Niva naftová (a jejich rozdíly)

Příspěvekod Lada Niva » čtv bře 13, 2014 07:50

plyn je ok ale co s toho ked je Niva bez papierov :? a jedna flaša stojí 20€ :|
Lada Niva
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř úno 12, 2014 20:05


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků