Stránka 4 z 5

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2014 15:22
od Raduz
Hlavně ty páky používej pokud je auto v klidu - stojí :!:

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2014 16:13
od Majo
zhrnute
- uzavierka ma zmysel akurat v zabere, pri brzdeni motorom nie(moze sa radit aj za jazdy - idealne pomalej)
- redukcia len zredukuje normalne rychlosti - ides teda pomalsie - nie je synchronizovana, takze radit iba po uplnom zastaveni. Vyuzitie na brzdenie motorom je mozne ked chces ist fakt pomaly z nejakeho prudkeho kopca.

Ovsem na vsetko spominane potrebujes poriadne gumy. Ci ma auto 4x4 alebo nie, je velmi malo podstatna vec pri brzdeni na lade. Najpodstatnejsie je obutie. Ak su tam nejake stare stvrdnute univerzaly, tak je to v zime o drzku. Na zmrznute asfaltky patria zimne pneumatiky - bez ohladau na auto.

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2014 19:10
od ladanivax
tak uz je mi to jasny, diky moc vsem a peknyho silvestra...

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2018 19:15
od Dusan
Blba otazka. Kedze tu prevodovku mam na traktore.
A pomiesal som paky. Pri spravnom osadni su asi oba v rovnakej vyske ze?
Zaradit uzavierka mi ide ked mam druhu paku v neutrale.
Ale vyradit do uz ide dost komplikovane.
V predu je motor a celak tak ze predne gumy su troska zatlacene. Tj nerovnaky polomer gum.
Nejake finty ako to vypnut uzavierku? Vytocit kolesa a rozkyvat traktor alebo?

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2018 19:24
od Ondra1,7mpi
Na nivě lze vypnout za pomalé jízdy... Toť vše co vím k tématu.

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2018 19:56
od Dusan
Prehodim paky a uvidim, budem mat viac sily...

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2018 20:30
od Majo
skus cuvnut, stlacit spojku a vyradovat za jazdy, ale nie ked je v zabere...

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: úte zář 11, 2018 20:31
od Ondra1,7mpi
Vypnout uzávěrku není o síle ale vyčkat správný okamžik...

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: úte črc 16, 2019 19:22
od l1bi
Poraďte co je v háji.
Dnes jsem otestoval nivu a překvapilo mne
že jede jen na zadek a předek se přiřadí
malou vzad a stále to je 2x2 jen křížem

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: úte črc 16, 2019 20:13
od Ondra1,7mpi
No to je úplně normální, zařadil jsi mezinápravovou uzávěrku, to znamená že se ti točí kolo vpředu a vzadu, vždy to s menším odporem... 2x2 bych to nenazival, na zemi to pohání vždy 4 kola, ale na nápravách uzávěrky nejsou...

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 06:16
od l1bi
Děkuji takže to není permanentní 4x4 ale klasika jen stím že nemusím vystupovat a zapínat předek na nabojích? Správně? Potom nevidím důvod proč bych stím pak nemohl jezdit i po pevném povrchu.

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 06:54
od hush
Je to normální stálá 4x4 s mezinápravovím diferenciálem a tou pákou ho akorát uzavřešl a poměr předek/zadek je rozdělen stejně...

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 08:52
od Teepee
Ano je to správně, v kolech žádné zámky. Z výroby trvalá 4x4 s neuzavíratelnými nápravovými diferenciály. Dá se ale dodělat.
Uzavřený / otevřený mezinápravový diferenciál udělá i tak v terénu slušný rozdíl.

Pokud bys chtěl čistou zadokolku s připojitelným předkem, taky lze, zmizí tím na silnici spousta vibrací.:
viewtopic.php?f=69&t=10814&start=61
http://www.promolada.com/angles/kit.php

Pěkné schéma pohonu je na stránce:
https://modelist-konstruktor.org/auto-s ... l-to-field

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2019 16:47
od l1bi
Teepee děkuji za objasnění,tak moje kabrio je trvalá zadokolka s přiřazením přední nápravy. (Něco na způsob třeba frontery jen nemusím ven) Nejspíš to tak nechám jen budu řešit špéru zadního difu přeci jen to bude tahat dřevo.

Re: Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2020 18:36
od veceto
Zdravím, jestli jsem to dobře pochopil co tady čtu tak na lehký terén stačí velká paka dobře a uzavřít redukci když je velký terén tak k redukci uzavřít i malou páku a uzavře se i uzávěrka.

majitel který mi nivu prodal říkal že když uzavřu uzávěrku a redukci tak se nemá moc zatáčet že hrozí poškození je to pravda ? a pokud to co jsem napsal je blbost tak mě prosím opravte děkuji