Stránka 1 z 5

Řadící páky v Nivě

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2009 05:49
od marek560
Zdarvim, prave som si kupil nivu 2121-0 a zaujimalo by ma ako sa zapinaju a vypinaju paky redukcie a uzavierky... Kedy sa moze jazdit po ceste a kedy po terene? nerad by som dodrbal prevodovku :( Vopred dakujem.

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2009 06:56
od glociik
čau.tam maš tam dvě předni pakou zapinaš uzavěrku mezinapravoveho diferencialu a to tehdy když si nekde v terenu nebo tam kde potřebuješ aby zabirali kola na obou napravach.jestli budeš mit zaplej mezinapravovej diferencial tak ho použivej v terenu nedoporučuji na silnici.ta druha maš redukce a ty si davaš v terenu tam kde potřebuješ jet menši rychlosti ale zas aby mela vetši niva silu.

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2009 07:13
od marek560
glociik píše:čau.tam maš tam dvě předni pakou zapinaš uzavěrku mezinapravoveho diferencialu a to tehdy když si nekde v terenu nebo tam kde potřebuješ aby zabirali kola na obou napravach.jestli budeš mit zaplej mezinapravovej diferencial tak ho použivej v terenu nedoporučuji na silnici.ta druha maš redukce a ty si davaš v terenu tam kde potřebuješ jet menši rychlosti ale zas aby mela vetši niva silu.
OK a kedy ich mam zapnute? respektive v akej polohe su paky a co mam zapnute?

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2009 07:48
od Michael 4x4
malá páka, to je tá dalej od teba, tou sa zapína/vypína uzavierka:
- smerom od teba - vypnutá uzávierka - na cesty
- smerom k tebe - zapnutá uzávierka - do terénu

väčšia páka - tá bližšie k tebe, tou sa zapína/vypína redukcia
- smerom k tebe - redukcia vyradená
- smerom od teba - neutrál
- ešte viac od teba - redukcia zaradená

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2009 08:04
od marek560
Michael 4x4 píše:malá páka, to je tá dalej od teba, tou sa zapína/vypína uzavierka:
- smerom od teba - vypnutá uzávierka - na cesty
- smerom k tebe - zapnutá uzávierka - do terénu

väčšia páka - tá bližšie k tebe, tou sa zapína/vypína redukcia
- smerom k tebe - redukcia vyradená
- smerom od teba - neutrál
- ešte viac od teba - redukcia zaradená
super, dikes

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2009 09:40
od Netopýr
redukce není nikde signalizovaná, ale uzávěra diferenciálu by měla rozsvítit oranžovou kontrolku na přístrojovce (červená vedle je na hladinu brzdové kapaliny) - kontrolku to má proto, že když to zapomeneš vypnout a pojedeš po asfaltu nebo po jiné pevné cestě, tak můžeš zlikvidovat převodovku, nebo nápravu...

Net.
PS. já si pamatuju, že do největšího terénu obě páky k sobě, na silnici obě páky od sebe - zbytek se podá :c)

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2009 10:01
od marek560
Netopýr píše:redukce není nikde signalizovaná, ale uzávěra diferenciálu by měla rozsvítit oranžovou kontrolku na přístrojovce (červená vedle je na hladinu brzdové kapaliny) - kontrolku to má proto, že když to zapomeneš vypnout a pojedeš po asfaltu nebo po jiné pevné cestě, tak můžeš zlikvidovat převodovku, nebo nápravu...

Net.
PS. já si pamatuju, že do největšího terénu obě páky k sobě, na silnici obě páky od sebe - zbytek se podá :c)
Ta oranzova kontrolka mi nesvieti, kde najdm spinac?

PříspěvekNapsal: sob zář 26, 2009 15:03
od Netopýr
přímo na přídavné převodovce, ale je shora, takže dostat se ke konektoru je na zkušené gynekologické prsty :c)

Net.

jak radit v nive

PříspěvekNapsal: sob kvě 19, 2012 16:12
od alf_2011
muzete mi nekdo poradit jak radit v nive v zivote jsem v tom nesedel a ted jsem to dostal jako sluzebak cestu z plzne do decina si nedovedu predstavit drobet jsem veksloval s tou uzaverkou a nevim jak to ma bejt na cestovni rychlost abych tam neco neznicil dekuji

Re: jak radit v nive

PříspěvekNapsal: sob kvě 19, 2012 21:10
od Netopýr
služebák? tak to asi bude pětikvalt :c)
na palubce ti nesmí svítit oranžová kontrolka - to je uzávěrka mezinápravovýho diferáku (myslim že je to ta malá páka víc vpředu, směrem dopředu se "vyřazuje" mezináprava)
no a jeslti tam máš redukci nebo ne určitě poznáš :c)

jinak cestovka je taková na jakou se cejtíš :c) s pětikvaltí mam zatim najeto tak 5km, takže ti ani nepovim :c)

Net.

Re: jak radit v nive

PříspěvekNapsal: sob kvě 19, 2012 21:16
od Raduz
ty malý páky musí být od sebe,

přední páka je uzávěrka - kdybys ji měj k sobě měla by ti měla svítit kontrolka uzavření mezinápravového uzávěru,
zadní páka - želva(od sebe) - neutrál(uprostřed) - zajíc(dozadu)

Re: jak radit v nive

PříspěvekNapsal: ned kvě 20, 2012 18:23
od zelvotron
Raduz píše:ty malý páky musí být od sebe,

přední páka je uzávěrka - kdybys ji měj k sobě měla by ti měla svítit kontrolka uzavření mezinápravového uzávěru,
zadní páka - želva(od sebe) - neutrál(uprostřed) - zajíc(dozadu)


Želvu vždycky k sobě a neber jméno boží do úst nadarmo :-P

Jinak to píšeš trochu zmateně, já to sice pochopil, ale jen tak tak.

Re: jak radit v nive

PříspěvekNapsal: pon kvě 21, 2012 06:32
od Luděk Musil
Nebylo by lepší psát dopředu (což asi znamená od sebe) a dozadu (což asi znamená k sobě) ?
zelvotron píše:
Raduz píše: želva...

Želvu vždycky k sobě a neber jméno boží do úst nadarmo.

Určitě jsi chtěl napsal: neber jméno želví do úst nadarmo :lol: . L.

Re: jak radit v nive

PříspěvekNapsal: úte kvě 22, 2012 17:58
od Luděk Ondrůch
Spíš to "od sebe, k sobě" znamená vzájemnou polohu řadících pák.

Re: jak radit v nive

PříspěvekNapsal: úte kvě 22, 2012 18:00
od Tommel
Prostě na silnici maj bejt ty male pačky od sebe :D