Řadící páky v Nivě

Moderátor: Moderátoři

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Raduz » stř pro 31, 2014 15:22

Hlavně ty páky používej pokud je auto v klidu - stojí :!:
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Majo » stř pro 31, 2014 16:13

zhrnute
- uzavierka ma zmysel akurat v zabere, pri brzdeni motorom nie(moze sa radit aj za jazdy - idealne pomalej)
- redukcia len zredukuje normalne rychlosti - ides teda pomalsie - nie je synchronizovana, takze radit iba po uplnom zastaveni. Vyuzitie na brzdenie motorom je mozne ked chces ist fakt pomaly z nejakeho prudkeho kopca.

Ovsem na vsetko spominane potrebujes poriadne gumy. Ci ma auto 4x4 alebo nie, je velmi malo podstatna vec pri brzdeni na lade. Najpodstatnejsie je obutie. Ak su tam nejake stare stvrdnute univerzaly, tak je to v zime o drzku. Na zmrznute asfaltky patria zimne pneumatiky - bez ohladau na auto.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod ladanivax » stř pro 31, 2014 19:10

tak uz je mi to jasny, diky moc vsem a peknyho silvestra...
ladanivax
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 13, 2014 07:20

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Dusan » úte zář 11, 2018 19:15

Blba otazka. Kedze tu prevodovku mam na traktore.
A pomiesal som paky. Pri spravnom osadni su asi oba v rovnakej vyske ze?
Zaradit uzavierka mi ide ked mam druhu paku v neutrale.
Ale vyradit do uz ide dost komplikovane.
V predu je motor a celak tak ze predne gumy su troska zatlacene. Tj nerovnaky polomer gum.
Nejake finty ako to vypnut uzavierku? Vytocit kolesa a rozkyvat traktor alebo?
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte zář 11, 2018 19:24

Na nivě lze vypnout za pomalé jízdy... Toť vše co vím k tématu.
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Dusan » úte zář 11, 2018 19:56

Prehodim paky a uvidim, budem mat viac sily...
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Majo » úte zář 11, 2018 20:30

skus cuvnut, stlacit spojku a vyradovat za jazdy, ale nie ked je v zabere...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte zář 11, 2018 20:31

Vypnout uzávěrku není o síle ale vyčkat správný okamžik...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod l1bi » úte črc 16, 2019 19:22

Poraďte co je v háji.
Dnes jsem otestoval nivu a překvapilo mne
že jede jen na zadek a předek se přiřadí
malou vzad a stále to je 2x2 jen křížem
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
l1bi
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned bře 11, 2007 18:49
Bydliště: Mirotice

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte črc 16, 2019 20:13

No to je úplně normální, zařadil jsi mezinápravovou uzávěrku, to znamená že se ti točí kolo vpředu a vzadu, vždy to s menším odporem... 2x2 bych to nenazival, na zemi to pohání vždy 4 kola, ale na nápravách uzávěrky nejsou...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod l1bi » stř črc 17, 2019 06:16

Děkuji takže to není permanentní 4x4 ale klasika jen stím že nemusím vystupovat a zapínat předek na nabojích? Správně? Potom nevidím důvod proč bych stím pak nemohl jezdit i po pevném povrchu.
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
l1bi
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned bře 11, 2007 18:49
Bydliště: Mirotice

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod hush » stř črc 17, 2019 06:54

Je to normální stálá 4x4 s mezinápravovím diferenciálem a tou pákou ho akorát uzavřešl a poměr předek/zadek je rozdělen stejně...
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod Teepee » stř črc 17, 2019 08:52

Ano je to správně, v kolech žádné zámky. Z výroby trvalá 4x4 s neuzavíratelnými nápravovými diferenciály. Dá se ale dodělat.
Uzavřený / otevřený mezinápravový diferenciál udělá i tak v terénu slušný rozdíl.

Pokud bys chtěl čistou zadokolku s připojitelným předkem, taky lze, zmizí tím na silnici spousta vibrací.:
viewtopic.php?f=69&t=10814&start=61
http://www.promolada.com/angles/kit.php

Pěkné schéma pohonu je na stránce:
https://modelist-konstruktor.org/auto-s ... l-to-field
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod l1bi » čtv črc 18, 2019 16:47

Teepee děkuji za objasnění,tak moje kabrio je trvalá zadokolka s přiřazením přední nápravy. (Něco na způsob třeba frontery jen nemusím ven) Nejspíš to tak nechám jen budu řešit špéru zadního difu přeci jen to bude tahat dřevo.
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
l1bi
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned bře 11, 2007 18:49
Bydliště: Mirotice

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvekod veceto » čtv říj 29, 2020 18:36

Zdravím, jestli jsem to dobře pochopil co tady čtu tak na lehký terén stačí velká paka dobře a uzavřít redukci když je velký terén tak k redukci uzavřít i malou páku a uzavře se i uzávěrka.

majitel který mi nivu prodal říkal že když uzavřu uzávěrku a redukci tak se nemá moc zatáčet že hrozí poškození je to pravda ? a pokud to co jsem napsal je blbost tak mě prosím opravte děkuji
veceto
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 28, 2020 18:21

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků