Řadící páky v Nivě

Moderátor: Moderátoři

veceto
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 28, 2020 18:21

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od veceto »

Zdravím, jestli jsem to dobře pochopil co tady čtu tak na lehký terén stačí velká paka dobře a uzavřít redukci když je velký terén tak k redukci uzavřít i malou páku a uzavře se i uzávěrka.

majitel který mi nivu prodal říkal že když uzavřu uzávěrku a redukci tak se nemá moc zatáčet že hrozí poškození je to pravda ? a pokud to co jsem napsal je blbost tak mě prosím opravte děkuji
Uživatelský avatar
nespor.jenda
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od nespor.jenda »

Možná poradí i někdo znalejší, ale podle mého skromného názoru to je s uzavřenou uzávěrkou na nezpevněném povrchu se zatáčením v pohodě. Problém může nastat (a při delší jízdě nastane) s uzavřenou uzávěrkou mezinápravového diferenciálu na povrchu zpevněném a při zatáčení obzvlášť.
Redukce na to nemá vliv vůbec.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
dako
Příspěvky: 26
Registrován: sob bře 10, 2012 19:18
Bydliště: Ostrava!!!

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od dako »

co vím, tak se závěrkou difu se špatně zatáčí i v terénu, což ale nemusí platit u mezinápravové závěrky. U nápravové to platí určitě, protože kola mají v ose pevné spojení a kolo na straně kde se zatáčí jde vůči protějšímu do smyku. Na pevném asfaltu je tím i enormě namáhaná poloosa (v krutu) a zároveň to nedělá dobře i homokynetickým kloubům.
U nivy jsou v případě mezidif závěrce namáhány kardany. Ale opět, v terénu to tak nevadí, prohrábnutí kol zavřených difem vůči sobě v celém soustrojí mírní zatížení, ale na pevném povrch už ne.
Jinak, zkušebně, lze závěrku difu zapnout klidně i na asfaltě, ale pouze při přímé jízdě, kde se neuplatňuje diference rychlosti otáčení kol při zatáčení.
--
Lada Niva Travel 1.7i
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Henry »

Staci mat rozne zjazdeny dezen pneumatik na napravach alebo dokonca rozne pary pneumatik na napravach (aj rovnake rozmery pneumatik mavaju rozne hlboky dezen a teda celkovu vysku a obvod) a potom to uz problem je. Na asfalte kludne uzavierku zapnes, ale ja ju potom mam dost velky problem vypnut, pretoze tam vznika pnutie. Preto ja osobne uzavierku zapinam iba na nespevnenom povrchu, kde kolesa mozu lahko presmykovat a tym kompenzovat rozdielne obvody pneumatik a jazdu v zakrutach.
George_S76
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od George_S76 »

S uzávěrou a redukci je to tak: uzávěra mezinápravového diferenciálu se používá na nezpevněné cesty a zasněžené silnice. Při jízdě na pevné silnici může docházet k natahování karoserie a trpí zavěšeni náprav. Jinak na zatáčení závěrka vliv, vliv by mělo kdyby jste měli namontovanou uzávěrku v nápravovém diferenciálu ale v terénu by byl vliv minimální, tam může docházet k opotřebování pneu.
Redukce se používá všude kde potřebujete větší hnací sílu na kola, to znamená v terénu při vyjíždění strmých kopců, najíždění na překážky, nebo sjíždění svahů, na silnici se dá použít při vyjetí kopce s těžkým vlekem nebo vyproštění jiného vozu z pangejtu, atd. V ruských obchodech nabízí do rozvodovky sinchrony které umožňují řadit redukci i za jízdy na rozdíl od originální rozvodovky kde se redukce řadí na stojícím voze. Výhody to má v tom že s těžkým vlekem můžete řadit plynule za jízdy, nebo v koloně jet na volnoběh, atd.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“