Stránka 3 z 4

Re: geometrie kol

PříspěvekNapsal: sob bře 15, 2014 13:32
od mdok1
Ahojte, takže bol som za mechanikom, takým mladým chlapcom pre ktorého sú autá koníček od detstva a asi v garáži aj spí. Povedal som, čo chcem, tak dobre.. pootočenie o otáčku, skúšobná jazda, pootočenie o ďalšiu otáčku, skúšobná jazda, pootočenie o tretiu otáčku, volant je v strede. Možno zabehnem na kontrolnú geometriu, či nedošlo, ale predtým bola robená, takže si nemyslím..on to laicky svojsky premeriaval trubkou a šnúrkami, nezistil problém..ale istota je istota. Takže ďakujem, znova som o čosi pri Nive múdrejší a schopnejší.. len sa pýtam čo robili predtým dvaja pri 2 geometriách, keď som im jasne a zrozumiteľne vravel, že treba volant vycentrovať..vraj problém je v domčeku... inak sa s tým nedá niť robiť..

Re: geometrie kol

PříspěvekNapsal: sob bře 15, 2014 14:04
od Cory
A práve po takýchto skusenostiach som si spravil samodomo pripravky a robim si to sam :)

Re: geometrie kol

PříspěvekNapsal: sob bře 15, 2014 17:10
od Petr HC
mdok1 píše:...pootočenie o otáčku, skúšobná jazda, pootočenie o ďalšiu otáčku, skúšobná jazda, pootočenie o tretiu otáčku, volant je v strede...

Z toho vyplývá, že 1 otáčka na spojovačkách znamená přibližně 10 úhlových stupňů (původní odchylka byla 30 st). Doufám, že to ještě někdo potvrdí, v lepším případě upřesní, jestli toto, co bylo zjištěno na 2121 platí i pro řadu 2101-7, evtl. pro další modely (řady) vozů Lada.
Tím by celá tato debata byla užitečná pro všechny Ladisty.

Re: geometrie kol - Niva

PříspěvekNapsal: sob bře 15, 2014 20:38
od mdok1
Telefonoval som mechanikovi, po tom čo si napísal tento príspevok, na koľko odhaduje že bola výchylka volantu. Odpovedal, že "tak okolo 30", ale bolo to treba zmerať, ale podľa toho čo videl, asi taká hodnota. Takže, 2 zdroje, súce výchylka nebola presne zmeraná, potvrdili to, že jedna otáška je vychýlenie kolesa o 10 st. do strany. Inak, viete aká je to pohoda šoférovať s volantom v strede? Skúste si vycentrovať volant a šoférujte a uvidíte, že budete tak nespokojní ako ja.. proste zvyk, o ktorom ani netušíte, že ho máte je železná košeľa..

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: pon čer 13, 2016 09:56
od Mara
Koumam, na cem se nastavuje odklon kol, sbihavost docela sla nastavit, ale na odklon bych se teprv jeste poustel a nevim na cem jej nastavovat.. :idea: :rolleyes:

/////
Diky Jardo, takze nekde u vnitrniho uchyceni horniho ramene? Nejak na to zkusim kouknout..

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: pon čer 13, 2016 13:44
od Jarda_NIVA1.7
2 Mara:
odklon - podlozky pod cepem horniho ramene - ne kulak, ale hlavni cep na kterem se rameno kyve...

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: úte črc 12, 2016 16:16
od Mara
Obecně docela dulezite je zrejme i nastaveni sbihavosti v uplne nule zaklonu, co? Jen si tak premyslim, jak zjistit ze je zaklon v nule (v domacich podminkach), teoreticky by mel byt zaklon slazeny s volantem na stred, jenze treba s nim se uz nekdy trochu šibovalo. Napada me vykoukat polohu zaklonu z charakteru jizdy a pripadneho stahovani do strany (pokud je jinak vse jak ma byt).

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: pon črc 18, 2016 06:20
od Mara
asi to je blbost- treba to jde smazat, to nad tim i toto(: kdyz je kolo rovne, tak ma asi spravny zaklon.. Jen by me zajimalo (obecne), jestli hydraulicky posilovac rizeni, pokud neni na obe strany vycentrovany, jestli se silou ma snahu vracet na stred..

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: úte črc 19, 2016 04:16
od Majo
nema. Vracanie na stred sposobuje prave geometria. Vacsina ludi nema "volant v strede" a rejd do kazdej strany iny.
Odklon a zaklon rejdoveho capu su veci, ktore sa doma nastavuju pomerne tazko a pokial sa ti nechce hrat s vymyslanim pripravkov, tak je jednoduhsie zbehnut aspon na kontrolu geometrie niekam do servisu, doma to pripadne upravit a zbehnut na kontrolu znovu :mrgreen: Aspon podla hesla, ze Ked uz to nemam uplne spravne, aspon nech mam obe strany rovnako.

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: stř črc 20, 2016 19:25
od Mara
Diky, jeste to nejak zkusim. Kazda navsteva geometrie tusim muze byt min za 500:) to radsi zkusim jeste pokutit nejake štelovadla. Uz jen měrku na sbihavost potrebuju pro nivu rozsirit, ma nejaky velky rozchod kol. Potom teda vodovaha a pripadne velky R uhelnik snad pomuze :D

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: pon srp 01, 2016 15:49
od Mara
tak si lišák běhoun dopřál uvolněnou kostru na jedné straně obvodu gumy a to se potom můžu snažit nastavovat co chci a auto si pořád stahuje dostrany(:

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: úte říj 24, 2017 17:49
od Hanuš
prosím Vás dotaz. na zimu jdu na nové pneu a teď se mi jedna strana sjíždí, venkovní strana. ještě mi trochu cvaká v poloosách ale jestě je skusím dodělat.Dále asi příští rok budu muset přední ložiska. Pokud nechám poloosy a ložiska až na příští rok, budu muset znova na geometrii?

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: stř říj 25, 2017 06:00
od Luděk Musil
Hanuš píše:prosím Vás dotaz. na zimu jdu na nové pneu a teď se mi jedna strana sjíždí, venkovní strana.
Asi velká sbíhavost. Když dáš plný rejd a potom pustíš volant - vrátí se kola samy do přímého směru? Pokud ne, tak je tam ještě nějaká chyba v nastavení
Hanuš píše:ještě mi trochu cvaká v poloosách ale jestě je skusím dodělat.Dále asi příští rok budu muset přední ložiska. Pokud nechám poloosy a ložiska až na příští rok, budu muset znova na geometrii?
Kdyby´s měnil řídící nebo svislý čepy - tak bych řek´ že jo :idea: . L.

Re: NIVA - geometrie kol

PříspěvekNapsal: stř říj 25, 2017 12:10
od Majo
Takto uvazovat je cele zle. Ked teraz spravis geometriu, tak po zime bude stejne v prdeli a je jedno, ci budes nieco menit :lol:
Pokial je to tak brutalne, ze zjizdi pneu, tak to rozhodne netreba odkladat. A pokial sa na jar budu menit len loziska, tak je to mensi zasah do geometrie, nez jedna vytlcena jama na ceste...

Re:

PříspěvekNapsal: sob úno 22, 2020 13:37
od Henry
vik2 píše:Nouzove (pro me trvale) nastavuju sbihavost takto:

Dlouhe rovne prkno, prilozit vodorovne na stredy kol jedne strany. no a na predku hned vidis esli ti jde dovnitr, nebo ven a podobne.
Da se tim docilit slusne presnosti, a to takove ze kola se nesjizdeji spatne.

Odklon se da nouzove nsatavit tak, ze prkno nastojato, a metrem meris vzdalenost od lemu.
Muze se pouzit i vodovaha, a pak matematika, kdyz to chces met skoropresne

vzadu nastaveni pandhartky taktez prkno nastojato a meris od lemu...


Skvela tema!

Merias vzdialenost bokov pneumatik v polovici ich vysky najprv vpredu a potom vzadu a rozdiel v mm je zbiehavost/rozbiehavost? A zmesti sa tam to prkno? Pamatam si, ze som sa tak pokusal merat tieto vzdialenosti na 2101 a nejake komponenty napravy alebo karoserie tam zavadzali a nedalo sa to zmerat presne v polovici vysky (neviem uz ci spredu alebo zozadu alebo oboje).

Co sa nastavuje na panhardke? Ved to je obycajna tyc uchytena v 2 bodoch.

Majo píše:Takto uvazovat je cele zle. Ked teraz spravis geometriu, tak po zime bude stejne v prdeli a je jedno, ci budes nieco menit :lol:
Pokial je to tak brutalne, ze zjizdi pneu, tak to rozhodne netreba odkladat. A pokial sa na jar budu menit len loziska, tak je to mensi zasah do geometrie, nez jedna vytlcena jama na ceste...


Co sa na tej geometrii ma zmenit po zime? Pokym neohnes disk alebo nejaky komponent napravy alebo riadenia, tak sa tam snad moc nezmeni, ak teda zanedbame zjazdenie pneumatik, ci nie?