NIVA - geometrie kol

Moderátor: Moderátoři

Re: Geometrie u 21214

Příspěvekod vik2 » úte led 10, 2012 10:04

Delal to nekdy nekdo jako ja??
To znamena dlouhe prkno - sbihavost(popripade provazek). Vodovaha - odklon :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Re: Geometrie u 21214

Příspěvekod Cory » úte led 10, 2012 14:32

Robil, sice na 05ke, ale je to analogia...dokonca som robil aj zaklon pomocou vlastneho pripravku a vodovahy :D

http://cory.rajce.idnes.cz/prazdniny_2010/#auto1.jpg
http://cory.rajce.idnes.cz/prazdniny_2010/#auto2.jpg
http://cory.rajce.idnes.cz/prazdniny_2010/#auto3.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Geometrie u 21214

Příspěvekod PetrX » úte led 10, 2012 15:50

Tak jsem dneska dopoledne poptal hodnoty mailem u CS Autolada a za chvíli jsem dostal zcela vyčerpávající odpověď. Je to sice po rusky,ale to není na škodu,spíše naopak. Takže se hodnoty mezi zatíženým a nezatíženým vozem liší celkem hodně a odklon i sbíhavost je oproti Luďkovu zdroji i při zatíženém voze plusová. Asi se vloudila chybička při tisku české knihy? Jinak to mají stejně,až na ty dvě znaménka +. Tak myslím,že snad ty údaje jsou OK,když jsou přímo z Rossiji.
Díky všem za snahu a pomoc.
Přílohy
Geometrie_Niva.doc
(29 KiB) 532 krát
PetrX
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: geomentrie kol

Příspěvekod mdok1 » úte bře 11, 2014 21:13

Ahojte,mám problém,ani po nastavení geometrie prednej nápravy sa mi nepodarilo dostať volant do stredu,vždy je tam 7 stupňov výchylka.Čapú vymenené,kvôli manžemám som to dal celé upraviť..skúšal som aj posunúť volant o jeden zub,ale to je veĺa..kde je chyba,v domčeku?Inak auto som kupoval ako ĺahko ojazdené a ten volant tam vycetrokaný-h bol a nepodarilo sa to zrovnať.Ďakujem za odpovede.
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: geometrie kol

Příspěvekod Majo » úte bře 11, 2014 21:56

problem je v tom ze to sa robi pri nastavovani! Idealne je volant nastavit do stredovej polohy domceka riadenia, proste si odratat od dorazu po stred otacky a do oboch stran rovnako. Potom ked prides na geometriu tak volant zafixuju v stredovej polohe a podla toho nastavuju geometriu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: geometrie kol

Příspěvekod mdok1 » stř bře 12, 2014 07:54

Čiže, dôležitá je poloha "volantu" v strede v domčeku, nie reálne volant v strede v kabíne.. dobre som to pochopil? Dobre, už mi len povedz, ako mám zistiť reálnu stredovú polohu volantu v domčeku, aby som im to vedel vysvetliť pri geometrii..oni údajne aj aretovali volant, ale ako píšeš, neznamená to, že v skutočnej stredovej polohe.. ja som si myslel, že je treba meniť domček :(
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: geometrie kol

Příspěvekod Petr HC » stř bře 12, 2014 08:33

Jeden ze způsobů je také tento: Volant nastavíš tak jak je špatně pří rovné jízdě a zjistíš o jak velký úhel se jedná. Poté zkrátíš jednu krátkou spojovačku např. o 2 závity a druhou o dva závity prodloužíš.Po projetí znovu stejným způsobem změříš úhel oddchylky. Správné nastavení je potom už jen trojčlenka.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: geometrie kol

Příspěvekod Majo » stř bře 12, 2014 08:51

mdok1 píše:Čiže, dôležitá je poloha "volantu" v strede v domčeku, nie reálne volant v strede v kabíne.. dobre som to pochopil? Dobre, už mi len povedz, ako mám zistiť reálnu stredovú polohu volantu v domčeku, aby som im to vedel vysvetliť pri geometrii..oni údajne aj aretovali volant, ale ako píšeš, neznamená to, že v skutočnej stredovej polohe.. ja som si myslel, že je treba meniť domček :(

Nie, neni to nevyhnutne, len to neni uplne od veci, ked mas rovnaky rejd do oboch stran. To by na geometrii urcite nerobili, to by si musel spravit sam este pred geo... Teraz uz fakt len to, co pise Petr. Ak ho zaaretovali, tak bud zle, alebo je niekde vola, ale to by si citil. A nemyslim, ze to ze je volant nakrivo, je dovod menit cokolvek, pokial to fakt nema volu. Ak ho silou mocou chces na stred, sprav to s tymi spojovackami...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: geometrie kol

Příspěvekod mdok1 » stř bře 12, 2014 10:16

Ahoj, no vôľa, určite len volant nie je tak citlivý a presný ako mám na Nissane, teda manželka má, ja mám Nivu:) ale zase aby tam bola výrazná voľa, to nie.. pri výmene čapov, manžiet bol odkontrolovaný aj domček, nebola zistená voľa, ale toto ma prekvapilo, že ten volant nie je v strede... ono to nevadí pri občasnej jazde v teréne, používam Nivu denne, aj sa odveziem do práce, pôjdem s ňou do revíru..človek je zvyknutý mať ruky v strede, proste nie je to pohodlné..čiže Petr, ak môžem ešte raz, po lopate čo a ako urobiť, kde je tá spojovačka..volant pri rovnej jazde na ceste je viac doľava, teda ľavú ruku mám cca na 8 hodine, pravú na druhej, ak vychádzam, ýe norma je hodina 3 a 9..
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: geometrie kol

Příspěvekod Cory » stř bře 12, 2014 11:18

Ak ani nevies kde su tyce riadenia, tak to daj radsej do servisu, lebo je velka pravdepodobnost, ze si pobabres zbiehavost ;)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: geometrie kol

Příspěvekod Petr HC » stř bře 12, 2014 11:28

Znamenalo by to, že volant je vychýlený pravou stranou nahoru o 30 stupňů. Spojovačky jsou řídící tyče mezi koly a hlavní řídící tyčí. Pokud bys tedy, (za předpokladu, že konstrukce řízení 2121 je shodná s řadou 2101-7) prodloužil pravou spojovačku o 2 závity a levou o 2 závity zkrátil a vychýlení volantu by se změnilo na levá 10 h, pravá 4 h (tedy na -30 stupňů) musely by se obě spojovačky vrátit o 1 závit zpět. Protože však nemohu vědět jaké jsou poměry délek řídících pák u 2121, musíš si toto (konstantu - přepočet 1 závit/ůhel) odzkoušet a přepočítat sám. Na 2104ce mi to vyšlo přesně , samozřejmě si už nepamatuji kolik stupňů dělalo zkrácení/prodloužení spojovaček o 1 závit. Přesnost nastavení by se dala zvýšit pokusným zkrácením/prodloužením o více závitů.
Pokud to někdo umíte vysvětlit více "polopaticky", zkuste to.
Ale dávám za pravdu Corymu. Pak snad tento postup pomůže někomu, kdo se vyzná.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: geometrie kol

Příspěvekod Cory » stř bře 12, 2014 11:32

Petr HC píše:Pokud to někdo umíte vysvětlit více "polopaticky", zkuste to.
Ale dávám za pravdu Corymu.


Jednu stranu skrat o 1 otacku, druhu predlzi o otáčku. Ak sa volant za jazdy posunie do spravnej strany, potom pokračuj, kým to nebude podla tvojich predstav. Ak sa poloha volantu zmeni do opacnej strany, tak tam kde si skracoval, tak predlzi a opačne.

Viac po lopate sa to snad uz neda :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: geometrie kol

Příspěvekod mdok1 » stř bře 12, 2014 13:20

Fajn, vďaka, ja to neurobím.. to je jasné, to som ani neplánoval, pýtal som sa na informáciu, pretože keď s tým nepohli 2 mechanici pri 2 geometriách, jeden dokonca z Lady, tak ma to začalo zaujímať, že čo sa deje.. je to tak ako je, to mi sotva stačí. Preto som sa pýtal na názor, pretože keď niekde pôjdem s autom, to už bude tretí mechanik, aby som vedel čo mám rozprávať a niekto ma neodbije tým, že to je Niva, veď sa s tým dá jazdiť.. ale budem mať aspoň páru o tom, čo sa deje..ale už vďaka, vysvetlili ste mi to zreteľne a jasne..
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: geometrie kol

Příspěvekod Petr HC » stř bře 12, 2014 16:25

mdok1 píše: ...keď s tým nepohli 2 mechanici pri 2 geometriách, jeden dokonca z Lady, tak ma to začalo zaujímať, že čo sa deje...

Děje se to, že nemají pracovat v autodílně, ale mají stát na pracáku ve frontě na příspěvky v nezaměstnanosti.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: geometrie kol

Příspěvekod Cory » stř bře 12, 2014 18:57

Problem je v tom, ze kazdy, kto je v skole aspon trochu sikovnejsi, tak sa splha vyssie a za automechanikov ide doslova odpad (cest vynimkam). A potom maju problem si vobec predstavit ako funguje nejaky mechanizmus. To mi pripomina ako sa ma silou-mocou jeden uznavany mechanik snazil presvedcit, ze objem motora sa zvysim skratenim ojnic :mrgreen: Tolko OT k automechanikom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků