NIVA - geometrie kol

Moderátor: Moderátoři

marian horvath
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 14, 2009 09:17
Bydliště: kosice

NIVA - geometrie kol

Příspěvek od marian horvath »

ako nastavime geometriu kolies na lade niva 1.7i bez nastivenia servisu??(doma)
Naposledy upravil(a) marian horvath dne stř říj 14, 2009 07:20, celkem upraveno 1 x.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

tazko :-D ale vik2 to tu urcite rad objasni :D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Nouzove (pro me trvale) nastavuju sbihavost takto:

Dlouhe rovne prkno, prilozit vodorovne na stredy kol jedne strany. no a na predku hned vidis esli ti jde dovnitr, nebo ven a podobne.
Da se tim docilit slusne presnosti, a to takove ze kola se nesjizdeji spatne.

Odklon se da nouzove nsatavit tak, ze prkno nastojato, a metrem meris vzdalenost od lemu.
Muze se pouzit i vodovaha, a pak matematika, kdyz to chces met skoropresne

vzadu nastaveni pandhartky taktez prkno nastojato a meris od lemu...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

ale vepredu je vetsi rozchod o par mm, ale vetsi nez vzadu, to prkno bude sejdrem, ne?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

preto je to riesenie nudzove :wink:
a vzdy to treba nastavovat do zbiehavosti, teda ze predna guma sa vzadu dotyka prkna a vpredu je dajme tomu 1cm dovnutra.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

jj klasicka Niva ma 1430/1400mm tusim. tak si dej vzadu na prkno 15mm podlozku a mas to presne
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Čepy řízení

Příspěvek od veliz »

Na mé nivě byl originál delší čep řízení jako vnější, zatímco ten kratší byl uvnitř. Na obrázcích je tomu ale přesně obráceně. Jak to má být správně, nebo je to snad jedno? Liší se nějak čepy řízení na pravé a levé straně auta?
Přílohy
řízení.jpg
DSCF4479.JPG
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

ja to tak taky mel, jako ty. nicemu to nevadilo.
ale tu spojovaci trubku bych otocil sroubama dolu.
mam takovej pocit ze pri urcitym rejdu a zatizeni kola ty srouby chytaly o nosnik.
Majovi urcite ano. Ovsem na druhou stranu ja mel upravy a majo extremni upravy,,, takze tobe to mozna nebude delat.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
PetrX
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Geometrie u 21214

Příspěvek od PetrX »

Zdravím všechny,nemáte někdo literaturu,ze které by se daly vyčíst správné hodnoty nastavení geometrie přední nápravy u 21214 rv 98? Odklon kola,záklon rejdového čepu a sbíhavost?
Když jsem to kdysi zjišťoval pro jiné auto,stejně se údaje z různých zdrojů lišily,ale aspoň něco.Kdyby jste něco našli,napište prosím i zdroj informací.Díky.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie u 21214

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Odklon -0°30´ +-20´
Záklon rejd. čepu 3°30´ +-30´
Sbíhavost -3 +-1mm.
Zdroj: Návod k opravám VAZ 2121 rok vydání 1989.
VAZ 1117
PetrX
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Geometrie u 21214

Příspěvek od PetrX »

Díky,a je to pro zatížený,nebo prázdný vůz? Příští týden se chystám zajít na geometrii tak jsem zvědav,jaké hodnoty budou mít oni v databázi u toho laserového krámu...
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie u 21214

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Omlouvám se, to jsem zapoměl napsat. je to pro statické zatížení 3140 N.
VAZ 1117
PetrX
Příspěvky: 33
Registrován: úte kvě 31, 2011 21:27
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Geometrie u 21214

Příspěvek od PetrX »

Takže 320kg.Tak to asi v tom servisu budou mít určitě hodnoty jiné a pro nezatížené auto. Leda že by během měření geometrie naskákali do auta 4 maníci v umaštěných montérkách po 80kg živé váhy,nebo nevím,jak to dříve dělali,když ty hodnoty byly udávány většinou pro zatížený vůz. Pokud byste náhodou někdo měli hodnoty geometrie nezatíženého vozu,docela by mně zajímalo,kolik se to bude lišit od zatíženého.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie u 21214

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Zítra je zkusím dohledat v jiné příručce.
VAZ 1117
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie u 21214

Příspěvek od Majo »

v servisoch maju hodnoty udane vyrobcom pre zatazene auto, problem je, ze to nikto nezatazuje(jedine ze by ste prisli nalozeny tehlami) a vobec nikto nic taketo bohuzial neriesi.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“