Stránka 2 z 4

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2010 05:06
od jiri.k
nema tady na foru nekdo zkusenosti s termostatem- ital v hliniku? na nove nivce (26000km) se najednou objevilo prehrivani. tedy servis- zaruka a novy termostat. Pak 3 tydny klid, opakovani zavady- prehreje se, teplou vodu to nepusti do chladice, ale pokud jedu a drzim kolem 3000 otacek, teplota se srovna.Vymena termostatu- prave za ten hlinikovy, 3 tydny klid, vcera opet prehrato. Takze dnes jde ven vodni pumpa. Jelikoz se jedna o vicebodovy vstrik, tak neresim otazku bohatosti smesi a predstihu. Nechce se mi verit, ze by odchazely takovym tempem termostaty. Mate nekdo napad jak dal, pokud pumpa bude v pohode? Nedelal nekdo upravy na obycejny termostat, jednoduchy jaky maji treba skodovky?

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2010 11:16
od veliz
Jednou se mi přehřívala niva a bylo to zavzdušněné. Po otevření víčka chladiče unikl přetlak, vystříklo trochu kapaliny a od té doby chladí výborně. Možná bys to mohl nechat ohřát se sundaným víčkem a osahat hadice do chladiče, jestli jsou horké.

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2010 19:18
od jiri.k
tak upresneni zavady: teplota motoru podle diagnostiky na PC je 93-95 stupnu. Kdyz se rozjedu, po chvilce jizdy sepne ventilator pred chladicem. teplota se pak drzi na tech cca 90st. , chladic se vychladi, ale ventilator nevypne. Kdyz chcipnu motor, znovu nastartuju, ventilator je vypnuty a zapne se zase az kdyz teplota vyleze o neco vic. Problemem je: ze to do nedavna nedelalo, ze teplota podle palubniho teplomeru je vyssi, nez jsem jezdil za normalnich okolnosti- mozna ze se jezdilo s podchlazenym motorem? Termostat je novy a vodni pumpa zkontrolovana- byla venku. Jeden cas to vypadalo na malo kapaliny, ale te je dost, davala se pri vymene termostatu- vcera. Odvzdusneni snad taky probehlo dobre... Co mne mate, ze ventilatory jsou spinane pres ridici jednotku, ktera ale nehlasi zadnou chybu.. Kdo to vymysli? (koupim flasku)

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2010 20:41
od Luděk Ondrůch
Zkontroluj si konektor a čidlo teploty vody. Je na Tkusu na pravé straně motoru na výstupu vody z hlavy motoru do termostatu a chladiče. Pokud je na konektoru "studený spoj" nebo vadné čidlo, tak řj. po chvíli sepne ventilátor do nouzového režimu a ten běží neustále. U tohoto typu závady to žádnou chybu nehlásí.

tak odstraneno. snad

PříspěvekNapsal: čtv čer 24, 2010 05:09
od jiri.k
Postupne nalezene zavady:1/ Lehce zavzdusneno- povolena jedna sponka na hadici, k tomu nizka hladina kapaliny v chladici. Proc si system neprisal vodu z prepadove nadrzky nevim.2/ termostat je ok, drzi 93-95 stupnu 3/ cidlo teploty pro ridici jednotku zmenilo sve elektricke hodnoty(ohmy) tak, ze signal k zapnuti byl 96 stupnu ale k vypnuti kolem 90... takze vrtule v podstate nemohly vypnout jinak nez vypnutim zapalovani. Nove cidlo, zavada fuc..P.S. Luďku, co pijes? Byl jsi nejbliz..

PříspěvekNapsal: pon pro 27, 2010 14:00
od LukaAs
delete

Re: tak odstraneno. snad

PříspěvekNapsal: stř pro 29, 2010 08:17
od Dusan
jiri.k píše:Postupne nalezene zavady:1/ Lehce zavzdusneno- povolena jedna sponka na hadici, k tomu nizka hladina kapaliny v chladici. Proc si system neprisal vodu z prepadove nadrzky nevim.


Lebo cez tu povolemnu hadicu vytlacilo vodu a mozno natiahlo vzduch ked ochladla voda predsa to len bolo jednoduchcsie ako tahat vodu cez ventil z nadrzky..

PříspěvekNapsal: stř pro 29, 2010 10:49
od jiri.k
Tak to přehřivani mělo dohru: pred 3 tydny - jak byly mrazy, mi zamrzla dolni komora chladiče. Naštěstí byl motor již teplý, takže stačilo na chvilku zastavit. Doma po přeměření hustoměrem- -3až -5 st. V pondělí jsem byl s autem na garanci. Říkám to majiteli servisu a on s klidem odpověděl: To my tak v létě děláme vždycky. Doplňujeme jen vodu... No nevím, u auta co je ještě v záruce? Další úsměv- výměna oleje převodovek a difů. Vykázaná spotřeba: 6 litrů celkem. Asi jezdím s autobusem. . Jinak auto na 40ooo km je ok.

PříspěvekNapsal: stř pro 29, 2010 14:08
od veliz
jiri.k píše:Tak to přehřivani mělo dohru: pred 3 tydny - jak byly mrazy, mi zamrzla dolni komora chladiče. Naštěstí byl motor již teplý, takže stačilo na chvilku zastavit. Doma po přeměření hustoměrem- -3až -5 st. V pondělí jsem byl s autem na garanci. Říkám to majiteli servisu a on s klidem odpověděl: To my tak v létě děláme vždycky. Doplňujeme jen vodu... No nevím, u auta co je ještě v záruce? Další úsměv- výměna oleje převodovek a difů. Vykázaná spotřeba: 6 litrů celkem. Asi jezdím s autobusem. . Jinak auto na 40ooo km je ok.


Na servisy lépe nespoléhat.

Když už jsme u toho chladicího systému, já jsem v poslední době doléval cca 0,3l směsi (G48:voda=1:1) týdně a čekal na lepší počasí. Nestalo se, tak jsem se na to v mrazu podíval a zjistil únik okolo termostatu, povolené hadicové spony a dokonce i matice vodní pumpy. Bohužel toto choulostivé místo je v Nivě umístěno nad alternátorem, takže to všechno teklo přes něj.

PříspěvekNapsal: ned led 09, 2011 15:58
od LukaAs
delete

PříspěvekNapsal: ned led 09, 2011 21:06
od veliz
LukaAs píše:při přehřátí motoru mají sepnout oba větráky?
mě se zapne jen jeden,tak nevím zda to má tak být.nebo druhý větrák začne až bude teplota ještě větší? před výměnou termostatu mě běžel jen jeden.


Mě se točí oba. Jsou zapojené paralelně a spínány jediným výstupem z řídicí jednotky, samozřejmě přes relé.

PříspěvekNapsal: pon led 10, 2011 10:28
od Majo
skus prehodit konektory, ci sa rozbehne ten druhy, ak nie, pravdepodobne zhorel.....

Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání

PříspěvekNapsal: pát črc 26, 2013 21:28
od hush
Ahoj, nechci zakládat nové vlákno. Mám dotaz, kde koupím nový motorek na vrtuli chladiče. Dnes sem měnil vodní pumpu a kontroloval ventilátory a jeden je nefunkční - upadené magnety.

Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání

PříspěvekNapsal: sob črc 27, 2013 07:45
od Raduz
No to se musí koupit asi celé, pochybuji že koupíš jen jeden...
a nebo zkusit: viewtopic.php?p=390655#p390655

Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání

PříspěvekNapsal: sob črc 27, 2013 12:29
od hush
Co myslíš tím celé, ty ventilátory jsou dva samostatně. Nikde sem nenašel shop co je prodává.