Stránka 1 z 4

Nivka prehrieva sa / přehřívání

PříspěvekNapsal: čtv zář 03, 2009 20:21
od RazoR0l
Cawte mam Nivku 1.6 a dost rychlo sa my prehrieva ... 10 min jazdy niekde v terene a motor je skoro 130 stupnov ... vsetka voda mi s neho vykipi az tak ze je prazdna nadrzka ... preco sa to tak prehrieva ket to tak nebolo ?...

PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 10:44
od Cory
mozne zavady: termostat, viecko na chladici, upchany chladic, moze mat na to vplyv aj vysoky predstih a chudobna zmes

PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 13:10
od RazoR0l
a este nemoze bit tym ze jazdim na gazolin ?:D termostat som pozeral trocha od vodneho kamena ale nic tam neje upchate a predstrih by mal bit v pohode ....a zmes sviecky su tehlove pekne vifarbene ...

PříspěvekNapsal: sob zář 05, 2009 10:38
od glociik
zkus to nastartovat nechat bežet a až vyleze teplota tak zkus jestli se termostat otevře a pusti vodu do velkyho okruhu co je přes chladič.sahneš na hadice co jdou do chladiče a uvidiš jestlina vstupu a na vystupu z chladiče sou tepli a uvidiš

PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2009 08:33
od RazoR0l
ok skusim to a dam vediet ...

PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2009 19:58
od Majo
skus aj vodnu pumpu, ja uz som bol zufaly, vsetko som skusal, nic nepomohlo, nakoniec bola pretocena vrtula na vodnej pumpe vnutri(dementi ju po novom robia z plastu), nechapem, ze som tak vobec dokazal jazdit :ANAL:

PříspěvekNapsal: pon zář 07, 2009 08:12
od Luděk Ondrůch
Ta plastová vrtula je svinstvo, já ji vyndal na tři kusy. :axe:

Niva se dost zahřívá

PříspěvekNapsal: pát dub 02, 2010 19:28
od veliz
Moje Niva se na můj vkus dost zahřívá. Při běžné jízdě bez zastávek se ručička přiblíží červenému poli a někdy i za jízdy sepnou větráky. Kupodivu jízda ze svahu na zařazený rychlostní stupeň (brzdění motorem) dokáže motor poměrně rychle zpět ochladit na 90°C, zatímco při jízdě na neutrál klesá teplota mnohem pomaleji a zpravidla se na 90° nedostane. Dělá to i ráno, když je chladněji. Nedovedu si představit, jak by to vypadalo při 30° vedrech nebo pomalé jízdě v terénu. Při montáži plynu do chladicího okruhu namontovali čidlo pro automatické přepínání z benzínu na plyn.

PříspěvekNapsal: sob dub 03, 2010 08:34
od radek mb
veliz píše:Kupodivu jízda ze svahu na zařazený rychlostní stupeň (brzdění motorem) dokáže motor poměrně rychle zpět ochladit na 90°C, zatímco při jízdě na neutrál klesá teplota mnohem pomaleji a zpravidla se na 90° nedostane.


Protože když brzdíš motorem,tak jsou vyšší otáčky než na volnoběh,takže ti rychleji běží vodní pumpa a ta prožene do chladiče víc vody a lépe se to chladí.Navíc motor při jízdě z kopce není pod zátěží (v tahu).

PříspěvekNapsal: úte dub 06, 2010 11:18
od veliz
Přehřívání motoru způsobila montážní firma LPG. Přerušili okruh, na který se napojili přes T-kus a i po dotažení spon to trochu teče a zřejmě se to zavzdušnilo. Zase jsem byl v červeném poli, po odvzdušnění chladiče otevřením víčka chladí normálně. Ale budu to muset předělat a nejspíš vypustit systém. Kde se u Nivy vypouští chladicí systém?

PříspěvekNapsal: úte dub 06, 2010 18:14
od Luděk Ondrůch
Vlevo na bloku a vlevo dole na chladiči.

PříspěvekNapsal: stř dub 07, 2010 08:18
od veliz
Tak dokonce dvě místa - dík.

PříspěvekNapsal: stř dub 07, 2010 21:09
od Dusan
Nechcem ta strasit ale zohrej motor caa 70st otvor kapotu dole vicko z chladica a pozeraj ci nahodou neunikaju bublinky ? aby nebolo v tahu tesnenie

PříspěvekNapsal: ned dub 11, 2010 20:11
od veliz
No to by mi ještě chybělo. Po opravě netěsností v chladicím systému a doplnění kapaliny to chladí jak víno, ručička je kousek před 90°C. Ale ty bublinky zkusím, dík za radu.

PříspěvekNapsal: ned dub 11, 2010 21:55
od Dusan
Ked t ofunguje ako ma nesahat a nezitovat :D