Nivka prehrieva sa / přehřívání

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod jiri.k » úte čer 22, 2010 05:06

nema tady na foru nekdo zkusenosti s termostatem- ital v hliniku? na nove nivce (26000km) se najednou objevilo prehrivani. tedy servis- zaruka a novy termostat. Pak 3 tydny klid, opakovani zavady- prehreje se, teplou vodu to nepusti do chladice, ale pokud jedu a drzim kolem 3000 otacek, teplota se srovna.Vymena termostatu- prave za ten hlinikovy, 3 tydny klid, vcera opet prehrato. Takze dnes jde ven vodni pumpa. Jelikoz se jedna o vicebodovy vstrik, tak neresim otazku bohatosti smesi a predstihu. Nechce se mi verit, ze by odchazely takovym tempem termostaty. Mate nekdo napad jak dal, pokud pumpa bude v pohode? Nedelal nekdo upravy na obycejny termostat, jednoduchy jaky maji treba skodovky?
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod veliz » úte čer 22, 2010 11:16

Jednou se mi přehřívala niva a bylo to zavzdušněné. Po otevření víčka chladiče unikl přetlak, vystříklo trochu kapaliny a od té doby chladí výborně. Možná bys to mohl nechat ohřát se sundaným víčkem a osahat hadice do chladiče, jestli jsou horké.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod jiri.k » úte čer 22, 2010 19:18

tak upresneni zavady: teplota motoru podle diagnostiky na PC je 93-95 stupnu. Kdyz se rozjedu, po chvilce jizdy sepne ventilator pred chladicem. teplota se pak drzi na tech cca 90st. , chladic se vychladi, ale ventilator nevypne. Kdyz chcipnu motor, znovu nastartuju, ventilator je vypnuty a zapne se zase az kdyz teplota vyleze o neco vic. Problemem je: ze to do nedavna nedelalo, ze teplota podle palubniho teplomeru je vyssi, nez jsem jezdil za normalnich okolnosti- mozna ze se jezdilo s podchlazenym motorem? Termostat je novy a vodni pumpa zkontrolovana- byla venku. Jeden cas to vypadalo na malo kapaliny, ale te je dost, davala se pri vymene termostatu- vcera. Odvzdusneni snad taky probehlo dobre... Co mne mate, ze ventilatory jsou spinane pres ridici jednotku, ktera ale nehlasi zadnou chybu.. Kdo to vymysli? (koupim flasku)
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte čer 22, 2010 20:41

Zkontroluj si konektor a čidlo teploty vody. Je na Tkusu na pravé straně motoru na výstupu vody z hlavy motoru do termostatu a chladiče. Pokud je na konektoru "studený spoj" nebo vadné čidlo, tak řj. po chvíli sepne ventilátor do nouzového režimu a ten běží neustále. U tohoto typu závady to žádnou chybu nehlásí.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

tak odstraneno. snad

Příspěvekod jiri.k » čtv čer 24, 2010 05:09

Postupne nalezene zavady:1/ Lehce zavzdusneno- povolena jedna sponka na hadici, k tomu nizka hladina kapaliny v chladici. Proc si system neprisal vodu z prepadove nadrzky nevim.2/ termostat je ok, drzi 93-95 stupnu 3/ cidlo teploty pro ridici jednotku zmenilo sve elektricke hodnoty(ohmy) tak, ze signal k zapnuti byl 96 stupnu ale k vypnuti kolem 90... takze vrtule v podstate nemohly vypnout jinak nez vypnutim zapalovani. Nove cidlo, zavada fuc..P.S. Luďku, co pijes? Byl jsi nejbliz..
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod LukaAs » pon pro 27, 2010 14:00

delete
Naposledy upravil LukaAs dne pon kvě 09, 2011 15:34, celkově upraveno 1
LukaAs
 

Re: tak odstraneno. snad

Příspěvekod Dusan » stř pro 29, 2010 08:17

jiri.k píše:Postupne nalezene zavady:1/ Lehce zavzdusneno- povolena jedna sponka na hadici, k tomu nizka hladina kapaliny v chladici. Proc si system neprisal vodu z prepadove nadrzky nevim.


Lebo cez tu povolemnu hadicu vytlacilo vodu a mozno natiahlo vzduch ked ochladla voda predsa to len bolo jednoduchcsie ako tahat vodu cez ventil z nadrzky..
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod jiri.k » stř pro 29, 2010 10:49

Tak to přehřivani mělo dohru: pred 3 tydny - jak byly mrazy, mi zamrzla dolni komora chladiče. Naštěstí byl motor již teplý, takže stačilo na chvilku zastavit. Doma po přeměření hustoměrem- -3až -5 st. V pondělí jsem byl s autem na garanci. Říkám to majiteli servisu a on s klidem odpověděl: To my tak v létě děláme vždycky. Doplňujeme jen vodu... No nevím, u auta co je ještě v záruce? Další úsměv- výměna oleje převodovek a difů. Vykázaná spotřeba: 6 litrů celkem. Asi jezdím s autobusem. . Jinak auto na 40ooo km je ok.
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod veliz » stř pro 29, 2010 14:08

jiri.k píše:Tak to přehřivani mělo dohru: pred 3 tydny - jak byly mrazy, mi zamrzla dolni komora chladiče. Naštěstí byl motor již teplý, takže stačilo na chvilku zastavit. Doma po přeměření hustoměrem- -3až -5 st. V pondělí jsem byl s autem na garanci. Říkám to majiteli servisu a on s klidem odpověděl: To my tak v létě děláme vždycky. Doplňujeme jen vodu... No nevím, u auta co je ještě v záruce? Další úsměv- výměna oleje převodovek a difů. Vykázaná spotřeba: 6 litrů celkem. Asi jezdím s autobusem. . Jinak auto na 40ooo km je ok.


Na servisy lépe nespoléhat.

Když už jsme u toho chladicího systému, já jsem v poslední době doléval cca 0,3l směsi (G48:voda=1:1) týdně a čekal na lepší počasí. Nestalo se, tak jsem se na to v mrazu podíval a zjistil únik okolo termostatu, povolené hadicové spony a dokonce i matice vodní pumpy. Bohužel toto choulostivé místo je v Nivě umístěno nad alternátorem, takže to všechno teklo přes něj.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod LukaAs » ned led 09, 2011 15:58

delete
Naposledy upravil LukaAs dne pon kvě 09, 2011 15:34, celkově upraveno 1
LukaAs
 

Příspěvekod veliz » ned led 09, 2011 21:06

LukaAs píše:při přehřátí motoru mají sepnout oba větráky?
mě se zapne jen jeden,tak nevím zda to má tak být.nebo druhý větrák začne až bude teplota ještě větší? před výměnou termostatu mě běžel jen jeden.


Mě se točí oba. Jsou zapojené paralelně a spínány jediným výstupem z řídicí jednotky, samozřejmě přes relé.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Majo » pon led 10, 2011 10:28

skus prehodit konektory, ci sa rozbehne ten druhy, ak nie, pravdepodobne zhorel.....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání

Příspěvekod hush » pát črc 26, 2013 21:28

Ahoj, nechci zakládat nové vlákno. Mám dotaz, kde koupím nový motorek na vrtuli chladiče. Dnes sem měnil vodní pumpu a kontroloval ventilátory a jeden je nefunkční - upadené magnety.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání

Příspěvekod Raduz » sob črc 27, 2013 07:45

No to se musí koupit asi celé, pochybuji že koupíš jen jeden...
a nebo zkusit: viewtopic.php?p=390655#p390655
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Nivka prehrieva sa / přehřívání

Příspěvekod hush » sob črc 27, 2013 12:29

Co myslíš tím celé, ty ventilátory jsou dva samostatně. Nikde sem nenašel shop co je prodává.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků