Stránka 14 z 16

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: ned dub 23, 2017 18:52
od Jarda_NIVA1.7
2 Adriansniper:
ony ty plovouci trmeny jsou dost nestastne, vsude u aut je jejich vedeni pod prachovkou ve vazeline a tady jen tak navolno - litina na litinu nebo litina na hlinik, ted nevim... aby to tolik neklepalo, tak je pritlacuji ty 4 pruzinky

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: pon dub 24, 2017 14:31
od Adriansniper
A da sa aspon trochu eliminovať to lietanie strmena?

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 04:41
od Mara
Mám 2 zvuky na nivce co me zrovna netesi. 1 se ozve obcas, zni jak lozisko, co se kousne, hvizdne a nebo chvilku hvizda podle otacek. S vyšlaplou spojkou taky a mozna to jde trochu od motoru od noh zhruba - mam obavy i o nejakou hřidel, nez jen asi o lozisko.
A 2. zvuk zacal trochu rachotit jen na 5. kvaltu a vsechno ale funguje (zatim). Nevyznam se, ale neco jako loziska 5. rychlosti a jde to nejak rozumne vymenit, prevodovka musi dolu? Diky

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: stř čer 14, 2017 07:45
od Mara
Jeste mi neskutecne zacal vrzat asi spodni cep, uz jsem cpal wdcko i mazaci wdcko a porad vrze.
Ta rachotici, ale fungujici 5ka, by mohlo byt taky nejake lozisko? Asi bych se pokusil do toho vlezt bez vetsich zkusenosti. Prevodovka asi musi dolu, co? Jak ji sundavate (v jedne osobě), chce to nejaky zvedak asi přiupravit.. Auto bych mel jen na najezdech.
To kousaci lozisko, co zni od motoru nezavisle na sešlapovani spojky by se sundanim prevodovky mohlo i odkryt nekde? Najeto zhruba 150tis.
Uf, to zas bude.. :D

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 09:58
od Mara
pro zacatek jsem sehnal monenťák až z daleke Chiny s cenou těsně pod litr :) Doufam, ze jeho nastavitelne hodnoty budou alespon přibližné a pro dobry pocit, že je jakoš takoš dotaženo snad stačí. Napadaji me jeste loziska na vačce, nevim co na motoru umi sem tam odchazet. Nekdy se do toho budu muset vrtnout, jinak jsem zatim dovyletoval :/ :D

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 11:19
od Mara
ono to řachtá vespod u převodovky, tak by to mohlo byt spojkove lozisko? Kdyz propiskavalo tak jakou hřidel to brousi, nejakou od spojky? A vymena lozisek chrciciho 5. kvaltu je narocna? Asi to zkusim rozebrat, nez chrlit otazniky :idea: snad to pujde i slozit zpatky :D

/////

Diky Luďku, potřeboval jsem nejak do toho nakopnout :)

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 11:58
od Luděk Musil
Mara píše:... Asi to zkusim rozebrat, ... snad to pujde i slozit zpatky :D
U toho rozebírání se musíš buď dobře dívat nebo fotit. Není to nic náročného. Akorát se dost špatně sundává zadní koš. Je to jak ježek z klece. Motáš, otáčíš koš tam/zpátky a furt to nejde :banghead: . Pak přijdeš na to, že když vyklepneš výstupní ložisko - tak to najednou jde lehce :idea: :D . A tím samým způsobem i zpátky - napřed nasadit zadní koš a ložisko se na hřídel nasune při dotažení/doklepnutí. L.

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: úte bře 12, 2019 09:18
od nespor.jenda
Ahoj,
o víkendu se mi povedlo jezdit nějakou dobu s hladinou oleje pod ryskou minima. Přišel jsem na to ve chvíli, kdy začal mít motor "dieselový" zvuk, což předpokládám klapaly hydroštely (je to 1.7 MPi z roku 2005). Olej jsem dolil a zlepšilo se to. Ale teď mi přijde, že čas od času zaslechnu od motoru podobné klapání, jen je tišší. To přestane třeba (resp. v některých případech) s přeřazením (změnou otáček) nebo i se zatočením volantem (ale ne vždy). Může to být od těch hydroštelů, nebo to by se projevovalo stále?

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: sob srp 07, 2021 08:11
od dako
Mám zbrusu novou Nivu Travel, verzi comfort (s klimatizací), redukční převodovka je už jednopáková kde se přepíná jak L a H tak závěrka mezidifu.
Vše funguje jak má, akorád zjištuji, nějakou vůli v hnací soustavě. Projevuje se to tak, že při zmáčknutí spojky, přeřazení, a tím odlehčení soustavy a zpět připnutí spojky to vydává takový kovový zvuk, klepnutí, jako by byla někde vůle. Zatím jsem pod to vlezl, zahybal s kardanem pro zadní nápravu a určitá vůle tam je, to ale asi nemusí nic znamenat. Nicmeně přemýšlím, že bych vždy jeden z kardanů (pro přední a zadní nápravu) sundal a pro tyhle testy z toho jednou udělal zadokolku a podruhé předokolku. Pokud zavřu diferenciál mělo by to normálně fungovat. Takle bych zjistil,na co se zaměřit. Co vy na to? Dá se na to takto nějakou dobu jezdit. Nevadí, pokud je stále zavřený mezidif, pokud je jeden z kardanů sundaný?

Díky za radu.

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: sob srp 07, 2021 09:47
od Henry
Uzavrety medzinapravovy diferencial sa bezne pouziva na nudzovy dojazd pri zlomenej polosi alebo podobne. V ramci testovania tak chvilu jazdit by malo byt ok, ale dlhodobo by som to neodporucal (moze sa vykrivit poloha pridavnej prevodovky posobenim momentu iba na jednu jej stranu). Ale neviem, co si od toho testovania slubujes, pretoze velke vole (rec je o voli v zmysle otacania kardanu, nie jeho radialna vola v krizoch/homoklboch alebo v teleskope) v pohonnej sustave priamo z vyroby su na Nive dodnes notoricky znama vec. Pravdepodobne najvacsia vola bude v prednom dife, to ani nemusis davat dole kardan, staci zdvihnut jedno predne koleso a otacat nim od dorazu k dorazu a uvidis aka tam je vola na polosi aj na vystupe ku kardanu. Ja si myslim, ze sa s tym treba zmierit, kupil si si ruske auto a toto su jeho vlastnosti a pochybujem, ze budes kvoli tomu rozoberat v domacich podmienkach diferencial a hrat sa s podlozkami, pricom vola moze byt aj tak este v ozubeni, takze si ani dokonalym vypodlozkovanim nemusis pomoct. Treba jemnejsie pustat spojku pri rozjazde, synchronizovat otacky pri preradovani a opatrne menit polohu plynoveho pedalu pri zmene momentu z akceleracie na deceleraciu a naopak a ono to tak vydrzi hodne dlho.

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: sob srp 07, 2021 12:23
od scot
No nevím, u nového auta za půl milionu bych se s tím nesmířil a dal bych auto na reklamaci.

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: sob srp 07, 2021 18:31
od Henry
Scot, chapem tvoje rozhorcenie, ale myslim, ze si nepochopil podstatu vozidiel Lada, ich kvality a hlavne popredajneho servisu. Medzicasom je to ruska kvalita za beznu europsku cenu. Pochybujem, ze v ramci reklamacie mu kvoli beznej voli vymenia diferencial za novy a ak ma do toho niekto fusovat v servise, tak si myslim, ze to bude este horsie zmontovane ako v zavode. Ale proti veternym mlynom bojovat treba, drzim palce!

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: ned srp 08, 2021 08:00
od dako
Zdravím, jako ono to není nic hrozného, to klepání, přesně jako psal Henry, pokud to řidič vychytá s plynem a spojkou dá se to klepání eliminovat, nejvíce to jde slyšet mezi 1 - 2 a 3, při přeřazení na 4 a 5 tam je to už neslyšitelné. Na youtube jsem se díval jak rusáci rozebírají dif a jak pomocí hodinek a různých přípravků vymezují vůle.
Zatím to má najeto 500km, tak uvidím, jak si to časem sedne, po 2000km vyměním všechny oleje a uvidí se. Jinak podvozek se mi na tom autu velice líbí, není tak tvrdý a nerovnosti to přejíždí naprosto ladně, odpružení výborné. Motor sice slabší, v kopcích se "zadýchává" ale to bude asi tím malým kroutícím momentem. Je to auto do terénu, ne na závodění.

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: ned srp 08, 2021 09:16
od Cory
To klepanie pri prudkej zmene zataze nie je vada, ale bohuzial vlastnost. Akurat tie nove Nivy su lepsie odhlucnene co sa tyka naprav a motora, takze tieto pazvuky vyniknu v tom relativnom tichu noceho auta este viac

Re: vrzání, křupání, cvakání a jiné neurčité zvuky v Nivě

PříspěvekNapsal: ned srp 08, 2021 10:42
od dako
V nebližší době to stejně dám na zvedák, budu vystříkávat dutiny a mrknu na kritické místa, tak přitom ještě zkontroluju, jestli je v tom difu dost oleje.