zosilnenie redukcneho pomeru

Moderátor: Moderátoři

zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod radoniva » sob zář 12, 2020 10:31

podarilo sa uz niekomu zvysit redukcny pomer? teda aby bola redukcia este pomalsia a este silnejsia...

bohuzial, po cherokee mi pride redukovana jednotka skratka prilis rychla. takisto ten slabucky motor nivy si vyslovene ziada vacsiu pomoc od prevodovky.

toto jedine mi na konstrukteroch nivenky nejde do hlavy, ze ked uz mame motor slaby, tak aspon zmenime pomer ozubenych koliesok a vybavene, bude vladat... namiesto toho je tam slaba redukcia na slaby motor, cize treba 4000 otacok a rozbeh tam, kde by si silna redukcia poradila na volnobehu bez presmykovania kolies, bez skakania, rozkolisania atd atd...
Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
radoniva
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muranska zdychava

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob zář 12, 2020 11:32

Já sehnal diferenciály s převodovým poměrem 4,44, místo obvyklých 3,9 nebo 4,1. Toto soukolí 9/40 lze koupit nové a nandat do stávajících difů... Ovšem auto pak potřebuje na rychlejší jízdu alespoň dva převodové stupně navíc, a ty už nejsou. Jezdím max 90 protože mám ropu...
Mara psal něco o tuningu přídavné převodovky, ale neslyšel jsem o nikom kdo by to tu měl...
Nebo jsem viděl brutální řešení na velká kola s pomocí instalace druhé přídavné převodovky...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1095
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod Dusan » sob zář 12, 2020 13:48

Osustruzia sa dole ozubene kolesa L prevodu a nalisuju nove tusim z prevodovky.

Len ci potom nebudes trhat poloosi
Dusan
 
Příspěvky: 3015
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod radoniva » úte zář 15, 2020 19:09

Ondra1,7mpi píše:Já sehnal diferenciály s převodovým poměrem 4,44, místo obvyklých 3,9 nebo 4,1.


kde sa to da zohnat?

toto riesenie nepretazuje poloosi, ako dusan spomina?
Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
radoniva
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muranska zdychava

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod Mara » úte zář 15, 2020 19:40

Asi by stacily 4,3 ty by mely byt bezneji k dostani. Jestli se nepletu tak je to 10/43 zubu. To uz jsou pomalejsi dify a silne. Misto difů 3,9 jsem dal 4,1 (stara Niva 1.6)a bylo to poznat. Pomalu bych ale asi užil i ty 4,3. Jde mi taky o kompromis terenu a silnice, at je to pouzitelne tak i tak. Polosy samozrejme namahane budou vice a pri nejake vetsi snaze by jejich silnejsi varianta sla namontovat vymenou dílů. Pokud potunis redukci pridavky, tak budou namahane vice jak kardany, tak soukoli difu. Dify se shaneji z ruznych Laděn a poradne nevim ktere modely maji jake dify..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 914
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod nespor.jenda » úte zář 15, 2020 21:24

https://ladapower-europe.com/catalog/ni ... 674-detail
Tady je na to celej set, ale stojí to docela dlouhý peníze...
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 238
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod Luděk Musil » stř zář 16, 2020 06:07

Mara píše:… . Dify se shaneji z ruznych Laděn a poradne nevim ktere modely maji jake dify..

Přehled zde: viewtopic.php?f=50&t=6060
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 9530
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř zář 16, 2020 17:34

400e není zase tak moc... Soukolí 9/40 myslím je za 200e a to je jen polovina toho řešení, navíc toto se asi bude týkat jenom krátkých kvaltů, takže je to lepší řešení, auto bude uni, jak silnice tak terén... Kdyby mi to někdo poslal domů abych to nemusel řešit (to úplně nesnáším) dám klidně 500e :lol:
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1095
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod radoniva » čtv zář 17, 2020 07:21

nespor.jenda píše:https://ladapower-europe.com/catalog/niva-1600/transfer-case/lada-niva-1600-gear-tension-shoe-tuning-2559-2561-2562-2651-2674-detail
Tady je na to celej set, ale stojí to docela dlouhý peníze...


pockat pockat, ale toto je podla nazvu do prevodovky, nie do diferaku.

do diferaku som nasiel toto

https://www.automanta.sk/zadna-naprava- ... results=64

akurat, ze to je len 10/43 cize 4,3 namiesto povodnych 4,1 v mojej 21213. neviem, ci by to bolo dostatocne citelne posilnenie... ci?
Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
radoniva
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muranska zdychava

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod nespor.jenda » čtv zář 17, 2020 08:15

radoniva píše:pockat pockat, ale toto je podla nazvu do prevodovky, nie do diferaku.

Do redukční převodovky. Tudíž by to mělo splňovat tvůj požadavek, který jsem pochopil takto: Na "zajíce" normálně, na "želvu" pomaleji (a silněji) než "želva" u klasické Nivy. Pokud budeš upravovat jenom diferáky, zpomalíš si i "zajíce".
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 238
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod radoniva » čtv zář 17, 2020 09:18

chapem... mne ide len o to spomalenie. odkedy mam tu nivu, redukciu som este nevyradil :))

aby nevzniklo nedorozumenie, asfalt este nevidela... ani neuvidi :))

cize diferak by bol ok, chcelo by to vsak tych 4,44, co ma ondra...

navyse, zrejme to bude treba do oboch diferakov, tak?
Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
radoniva
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muranska zdychava

Re: zosilnenie redukcneho pomeru

Příspěvekod Luděk Musil » čtv zář 17, 2020 09:45

radoniva píše:navyse, zrejme to bude treba do oboch diferakov, tak?
Dáš-li rozdílná soukolí - daleko nedojedeš :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 9530
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků