Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Moderátor: Moderátoři

Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Martin24031 » pon úno 12, 2018 19:23

Dobry den mam problem s volnobehom po starte otacky su velmi nizke a po cca 5 sekundach trapenia si motor prida a zasvieti check. Vyblikana chyba je kod 33 Absolutni tlak (zvysene napeti signalu) neviete mi prosim poradit? Nove sviecky,kable,filtre,snimac teploty..
Martin24031
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon úno 12, 2018 19:07
Bydliště: Cadca

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Cory » pon úno 12, 2018 19:30

Preposielam to, co som napisal na FB :)

Tato chyba nemusi byt primarne chybou snimaca. Moze ist o vydedukovanu chybu RJ, napriklad, ked je krokovy motorcek volnobehu zaseknuty na zaciatku drahy a v sani vznika vysoky podtlak (za predpokladu, že charakteristika snimaca funguje na principe (čím väčší podtlak, tým vyššie vystupne napatie zo snimaca) Hod sem cislo snimaca absolutneho tlaku. To vsak nevylucuje, ze je vadny samotny snimac absolutneho tlaku, alebo hadicka k nemu. V prvom rade by som vyskusal vybrat krokovy motorcek volnobehu a vycistit obtokovy kanal okolo klapky. Potom vymazat chyby atd...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 9799
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Martin24031 » pon úno 12, 2018 19:57

Co by si mi doporucil vycistit celu klapku? Neviem si stym rady a rad by som sa uz aj povozil auto som take kupil a nikdy som nemal nivu tak si necham poradit dik
Martin24031
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon úno 12, 2018 19:07
Bydliště: Cadca

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Cory » pon úno 12, 2018 20:11

Ano, na FB som ti to pisal, ze aspon vycistit klapku. Skontrolovat hadicku k cidlu absolutneho tlaku atd... Ak by si si nevedel rady, viem aj prist, robim "pojazdny servis".
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 9799
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Martin24031 » úte úno 13, 2018 17:29

Dnes som zistil ze mam v nadrzi cerpadlo ktore tlaci 3 bary.. kedze mam SPI nieje to vela?? Moze to spoosobovat moju chybu? Vdaka za.odpovede
Martin24031
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon úno 12, 2018 19:07
Bydliště: Cadca

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Martin24031 » pát úno 23, 2018 15:17

Takze zavada odstranena.. po vycisteni klapky a napojenim hadicky na snimac absolutneho tlaku sa problem odstranil.. Takze chcem podakovat Corymu za ochotu a za najdenie chyby.. Dik
Martin24031
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon úno 12, 2018 19:07
Bydliště: Cadca

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Cory » pát úno 23, 2018 19:01

Ja som to pisal hned v prvom prispevku :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 9799
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon srp 27, 2018 12:14

Sice to není spi ale MPI, ale dal jsem to do tohoto tématu...
Po go hlavy, výměně oleje, a 100A alternátoru nízké otáčky volnoběhu... Houpou pravidelně mezi 500-700 po lehkém ohřátí v 1sekundových intervalech. Po 90stupních už jen 400- 700 někdy po puštění plynu zdechne...
Klapka, čidlo klikovky, váhu vzduchu jsem dal z jiného motoru co chodil a je to vpodstatě stejné. Klapka i ventil volnoběhu čistý. Víko ventilů utěsněno. Benzín čerstvý, filtr palivový i vzduchu nový. Hadice nedávno nové, nic neteče, nic není zpuchřelé...
Jede normálně, chladí normálně, Check nesvítí.
Delší dobu stála.
Jak vypadá to čidlo absolutního tlaku? A kde je?
Check zhasl po výměně váhy, to bylo uděláno jako první.
Lambda nezkoušena nejde mi povolit... Ten černý velký válec dole u chladiče je nač? Zkusil jsem ho vyměnit za jiný i s tím čidlem a stále stejné. K tomu čidlu klikovky jsem neodborně napojoval drátky, byly skrz posilovač nalámané... A když lehounce zmáčknu plyn tak otáčky klesnou z 500 na 400 a zdechne někdy když šlápnu víc tak odezva má cca 1sec zpoždění a lehce otáčky jakoby taky nejdříve klesnou.
Na co ještě kouknout??? Cory Majo Maro Jardo a spol :mrgreen:
Opel kadet 1,9D kombi, fiat punto 1.2, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 520
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Mara » pon srp 27, 2018 14:00

Az tak moc neporadim, jen z Spi jsem zmercil, ze cidlo absolutniho tlaku je to hranate namontovane u motorku steracu. A ten valec u chladice by mel byt absorber par z nadrze. Nepotrebuje si to Mpi ty "nove" cidla nejak znova nacist, sladit? Nejakou tou mi neznamou metodou odpojeni baterky, potom nekokrate otoceni klicku do 1. polohy, proslapnuti plynu a nejak to opakovat? Ale to jen tak tipuju, neznam to.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 551
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon srp 27, 2018 14:09

No já taky ne :mrgreen: jen zkouším prohazovat věci co s tím mohou souviset... Zatím beze změn...
Jo a 15000km to najelo s obráceným pal. filtrem...
A také to začalo startovat tak po 8-10 otočení, ale to až dnes, čidlo klikovky a ten absorber jsem vrátil, když to bylo stále stejné... Ale je možné že to chce nějak tu RJ zrestartovat... Svíčky všechny stejné, černé...
Ještě mě napadá zda to nemohou způsobovat vstřiky? Třeba u BMW 530i se projevují kolísáním otáček... Jestli třeba neodešli tím že jsem jel na starý benzín a bylo ho v nádrži málo, jestli třeba rez a bordel...
Jo a ta krabička u motorku stěračů v té druhé MPI nejni... Tak nevím k čemu je, odpojil jsem to a žádná změna...
Přílohy
IMG_20180827_162412_562.JPG
IMG_20180827_162156_788.JPG
IMG_20180827_162156_788.JPG (16.46 KiB) Zobrazeno 138 krát
Opel kadet 1,9D kombi, fiat punto 1.2, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 520
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon srp 27, 2018 16:12

A když se podaří lehounce přidat plyn na třeba 900ot tak to pravidelně houpe po 1s na 1100 a zas 900, vždy 1sekunda drží, pak přechod a zas 1sekunda druhá poloha otáček... Kdo to rozluští má na Vysočině lahvinku, nebo něco ze zásob dílů na na nivu :mrgreen: :mrgreen:
Aj čidlo teploty nové a nic beze změny, jen se někdy rozsvítí Check, ale asi těmi všemi změnami, po chvilce odpojení zhasne a třeba 4 starty nesvítí, jen stále točí dlouho než chytne... To je změna k horšímu...
Opel kadet 1,9D kombi, fiat punto 1.2, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 520
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Mara » pon srp 27, 2018 20:08

Jak jsem ted mel svicky venku tak 3 byly tak do medene barvy nakarbonovane a to bych rekl, ze je asi v norme. A 4. svice byla jak ty tvoje, jeste mozna vic a mela zvetsenou mezeru na jiskru tak jsem ji zmensil asi na 0.8mm. Jeste mam v planu na ni znova kouknout.
Jestli jsi pustil filtr naopak, tak jsi jej zrejme docela procistil, to se hodi. Ale jak jsi ten bordel pustil do jednotlivych vstrikovacu, ktere maji asi fakt malou propusť paliva, tak to muze byt potíž. Jsem ty vstriky nevidel, ale nejdou nejak sundat a profouknout vetsim tlakem naopak? Nevim jak jsou otviratelne, jestli tak jdou procistit.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 551
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon srp 27, 2018 20:27

Ten filtr jsem vyhodil dal nový a koukám na tu šipku a trubky a zjišťuji že ten původní byl obráceně...
Našel jsem toto: Je to dobre mazat pri zamene cidiel, akymi su vaha vzduchu a lambda sonda. Dajme tomu, ze vaha vzduchu dlhsi cas ukazuje zle hodnoty. RJ preto k hodnote pretekaneho vzduchu pripocita konstantu, cim sa zmeni aj multiplikativna adaptacia. Nasledne sa cidlo vymeni, absoutna adaptacia sa zmeni, ale multiplikativna ostava a postupne sa prisposobuje. Niekedy dokonca takym stylom, ze motor s novou vahou vzduchu vobec nejde, dusi sa a neda sa ani rozbehnut. Bezny clovek chyti vahu vzduchu, pojde ju reklamovat a potom bude tyzden pisat na fore o kvalite novych ND :D Ten kto vie, spravi plnyj sbros (staci bez inicializacie) a vsetko bezi ako ma, pretoze sa vynuluje okrem absolutnej adaptacie aj multiplikativna.

Sbros s inicializaciou sa pouziva pri odpojeni RJ, odpojeni pedalu plynu alebo po zamene RJ a pedalu plynu. Potom sa musi kalibrovat pedal plynu a rezim brzdenia motorom (kvoli katalyzatoru). Prebieha to tak, ze v prvom rade sa kalibruje nulova poloha plynu. Teplota motora a teplota okoliteho vzduchu musi byt vyssia ako 7°C. Zapneme a vypneme zapalovanie. Znova zapneme zapalovanie a cakame 30s. Prebehne kalibracia nulovej polohy (pri zapojenom palubaku, alebo diagnostike, prebehne klapka z nulovej polohy na cca 62% a spat). Potom vypneme zapalovanie, zapneme, nastartujeme a RJ ucime jazdit jemnym sposobom. Odporucana dlzka ucenia je cca 20km. Proces kalibracie brzdenia motorom prebieha nasledovne. Rozbehneme sa, zaradime 2-ku. Plyn na podlahu, vytocime motor na 4000ot, pustime plyn a nechame auto brzdit motorom do (a teraz si nie som isty) 2000ot. Znovu stlacime plyn na podlahu a vsetko opakujeme 6x.
To je i na Nivu????? Ten závěr 1. Odstavce mě zajímá blíž, ale nic víc k tomu nemohu najít...
Naposledy upravil Ondra1,7mpi dne pon srp 27, 2018 20:30, celkově upraveno 1
Opel kadet 1,9D kombi, fiat punto 1.2, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 520
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Cory » pon srp 27, 2018 20:30

To som pisal ja. Je to pre RJ s el. pedalom plynu, teda s elektronickou klapkou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 9799
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada niva 1.7i SPI nizky volnobeh

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon srp 27, 2018 20:33

A po výměně váhy vzduchu u MPI se musí něco řešit? Check zhasnul ale volnoběh je furt nízko a kolísá...
Opel kadet 1,9D kombi, fiat punto 1.2, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 520
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník