Stránka 3 z 3

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2022 21:51
od George_S76
Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
2 Křečík Barbuška:
vsude do elektriky, kde to jde davam nerez, celkove vsude, kde nejsou potreba extrapevnostni srouby pouzivam nerez, jsem rad, kdyz to s cim jsem uz nekdy neco delal kdykoliv bez problemu rozeberu. Jinak s tou vodivosti, kdyz to zaoxiduje a zrezne, tak uz to treba nevede vubec. Nekdy je dobre nerez spojovak nechat nazinkovat, potom je tim chraneno okoli (katodicka ochrana).


To já mám taky nerez, a používám ho často ale když spojuji elektrické kontakty tak používám mosazné spojovací prvky.

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2022 19:59
od Jarda_NIVA1.7
George_S76 píše:
Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
2 Křečík Barbuška:
vsude do elektriky, kde to jde davam nerez, celkove vsude, kde nejsou potreba extrapevnostni srouby pouzivam nerez, jsem rad, kdyz to s cim jsem uz nekdy neco delal kdykoliv bez problemu rozeberu. Jinak s tou vodivosti, kdyz to zaoxiduje a zrezne, tak uz to treba nevede vubec. Nekdy je dobre nerez spojovak nechat nazinkovat, potom je tim chraneno okoli (katodicka ochrana).


To já mám taky nerez, a používám ho často ale když spojuji elektrické kontakty tak používám mosazné spojovací prvky.


tak jasne, ja spis myslel, kde jsou treba ocka prisroubovana ocelovou pozink matici, tak ji vymenim za nerez, treba u starteru a altiku, je jasne, proc to delam...

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2022 22:05
od George_S76
Problém nerezu je také v tom že když přijde do kontaktu s rzí tak začne také reznout. Proto když potřebuji spojit železné a nerezové závity tak se tyto kovy snažím od sebe separovat buďto antikorozním lakem nebo lepidlem na závity. Jinak nerez spojovací materiál používám hlavně ve styku s hliníkem, třeba na své škodovce jsem na motoru a převodovce nahradil většinu šroubů a matic v nerezu.

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2022 02:11
od Jarda_NIVA1.7
2 George_S76:
to bych uplne netvrdil, ze se na nem udela nejaka liska mozna, ale hloubkova koroze to urcite nebude, naopak ale to cerne bude jeste vic reznout, aby se tomu zabranilo, tak jedine nerez pozinkovat (potom se ten zinek bude spotrebovavat a cerne bude reznout o to min...) ale ze zkusenosti, kde jsem na podvozku pouzil nerez v kombinaci s cernym materialem, zak jsem zatim uplne vse bez problemu povolil - proste to nezarezne do sebe, mam i matice na vyfukovym potrubi nerez, sice to uz jako nerez nevypada, ale povolovat to jde dobre
Kdyz se teda bavime o nerezi, tak predpokladam potravinarska austeniticka A2-50 nebo pevnejsi A2-70, ta je nekalitelna Cr-Ni, existuji i kalitelne chromove, bez niklu s uhlikem, ty nejsou zdaleka tak korozne odolne - napr. kvalitni noze vzdy jsou trochu nachylne ke korozi

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2022 08:31
od Luděk Musil
Mám doma - tedy na dvoře rezavý nerezový matky. Ale je to povrchová liška, stačí vzít mastnej hadr a je to dole. L.

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2022 10:05
od Luděk Ondrůch
Až do doby než niva dojezdila tak altík dobíjel bez problému v rozmezí 13,9 - 14,2 V.

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2022 10:22
od Cory
V praxi to je uplne jedno, stejne sa to raz za cas musi rozobrat kvoli niecomu inemu :D

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2022 13:16
od George_S76