Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 16:45
od Saša
Tak tak . Naštěstí mám ještě vše z í-ška jednou a nedávno jsem našel komplet zapalovací modul i s cívkami . Je toho ale škoda . Aspoň zjistím co je uvnitř . ŘJ pro plyn snad pude opravit a jen doufám že to neodnesla i ŘJ motoru .
Budiš to varováním pro všechny majitele í-ček .

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 16:51
od Radek
Saša píše:Budiš to varováním pro všechny majitele í-ček .

A pro všechny lamy na elektriku, jako jsem já, je to varování před í-čkama :D :D

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 16:54
od Puhi
Saša, zákon schválnosti, ja čo som skôr ne technické veci a do elektriky sa veľmi nerozumiem tak na aute(pokiaľ jazdilo) som vkuse riešil technické veci, vibrácie a tak a do elektriky mi siahať vôbec netrebalo. Zato kamoš čo je elektikar (si sa s ním bavil cez skype) vždy na fiate rieši elektrické závady a závady technické ho obchádzajú :roll: Je to divné, ale tak to je, tak ak si to v pohode opravíš, ešte je to dobre :wink: No až na stratu toho modulu :roll:

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 20:18
od JmJ
A jake je vysvetleni toho, ze pri nezapojeni svicku na konec kabelu odejde zapalovaci modul? nebo slo o to, ze jiskra preskocila kam nemela?

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 20:49
od Maysner
mno. uz jsem jednou nahodil icko bez dvou pripojenych kablu, viseli, nebo spis lezeli, volne. po naskoceni motoru se mi zdalo divny ze to ma divnej chod a kdyz jsem kouk pod kapotu bylo jasno. v tu chvili me nenapadlo nic lepsiho nez kabely chytit. pekna slupka. bolelo :lol: ale modul fakci dodnes i se vsim okolo 8)

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 21:06
od Křečík Barbuška
JmJ, já si tu destrukci naprosto laicky vysvětluji tím, že "nezatížený" vn výstup zapalovacího systému se "přetíží" enormním vzrůstem napětí a spínací prvek se tak proflákne, energie se nemá kam uvolnit. Kdesi jsem o tomto četl, že na to trpí hodně novořaďáci. Pokud to chceš mít podáno s precizní vědeckou přednáškou musíš vyčkat na Petra HC nebo Sašu. Jestli je tímto ohrožen i náš bezkontaktní zapalovací systém je otázkou, ale myslím, že ano, neb v jedné VAZopříručce jsem o tom četl.

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 21:18
od Petr HC
Už se tu podobný problém řešil v souvislosti s mezielektrodovou vzdáleností na svíčkách .
Elektrodová vzdálenost na svíčkách je přímo úměrná velikosti prvé napěťové špičky při přeskoku jiskry . Proto namahání spínacích tranzistorů(ST) a potažmo sekundáru zapalovací cívky(ZC) je tím větší ,čím je větší mezera na svíčkách (resp .součet obou mezer na současně pálících svíčkách u MPI ).Chybí-li svíčka je pomyslná mezera obrovská. Spínací tranzistor lze vyměnit – tady by asi byla „parketa“pro Sašu (myslím si ,že z u nás běžně dostupných by zde vyhověl darlington BU 931) ,ale proražené vinutí nespraví nikdo a výměna modulu znamená značnou investici.
Na přiloženém obr.1b vzroste několikanásobně délka úseku A –B ( tím i napětí na ZC a dojde v lepším případě k proražení ST , v horším k proražení vinutí ). Paradoxně zkrat kabelu na kostru nevadí .

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 21:34
od Cory
mne to uz u bezkontaktu par krat islo na "kostru" a nic sa nestalo.

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 21:46
od Majo
ono je ina vec ked ti to preskoci pri stelovani a ina vec ked sa odpoji 1 valec za jazdy.....

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 21:56
od Cory
mne to islo za jazdy...na bezkontakte

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 22:49
od Petr HC
Cory píše:mne to islo za jazdy...na bezkontakte

Pak už je to jen otázka přeskokové vzdálenosti ,poněvadž süchý , vzduch má el. pevnost cca 4 kV/cm , kdežto v benzinových parách a za tlaku cca 10 Bar je situace velice odlišná. Odhadem by cívka a ostatní obvody měly "přežít" přeskok ve vzduchu do cca 2 - 3 cm.

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 22:51
od Cory
To bolo na origo cievke pre bezkontaktne zapalovanie. Som zvedavy, ci by vydrzala ta co mam teraz http://www.corylada.szm.sk/rozdelovac6.html

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2022 10:06
od George_S76
Luděk Ondrůch píše:Občas mi vypadávala elektrika a nastartovat občas šlo pouze po propojení svorek relé zapalování. Furt jsem nemoh přijít na to, čím to je. Včera mi to udělalo znovu a po proměření jsem zjistil že napětí na spínací skříňce je 6,2 V (přitom na baterce bylo 11,9 V) Takže jsem se vydal po kabeláži od baterky a problém byl u alternátoru. (kdo má nivu tak ví jakej je přístup ke svorkám altíku :evil: ) Už od pohledu vypadaly dráty poněkud divně, a upevňovací matice po použití síly povolila i se šroubem. Takže jsem musel altík vyndat ven a rozebrat ho, přičemž jsem zjistil, že ten zbytek šroubu nejde vyndat tudíž jsem musel vzít matku, na ní navařit kus závitovky a tenhle nástavec našroubovat na zbytek závitu původního šroubu. Jediný plus je, že tentokrát už to nezrezaví protože jak závitovku tak matice jsem použil nerezový.


Problém je že nerez je míň vodivá než normální železo. Takže tam bude docházet ke stranám.

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2022 14:18
od Křečík Barbuška
Naprosto zanedbatelnym a mam obavu, ze tam uz nedochazi k vubec zadnym ztratam. Vzdyt je to prispevek z "praveku" :-) .

Re: Elektrika u íčka

PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2022 19:56
od Jarda_NIVA1.7
2 George_S76:
2 Křečík Barbuška:
vsude do elektriky, kde to jde davam nerez, celkove vsude, kde nejsou potreba extrapevnostni srouby pouzivam nerez, jsem rad, kdyz to s cim jsem uz nekdy neco delal kdykoliv bez problemu rozeberu. Jinak s tou vodivosti, kdyz to zaoxiduje a zrezne, tak uz to treba nevede vubec. Nekdy je dobre nerez spojovak nechat nazinkovat, potom je tim chraneno okoli (katodicka ochrana).