od Saša » pát led 09, 2009 13:58
Jak jsem vlastní blbostí u Muzea koroze spůsobil patrně velkou škodu na elektronice .
Vše začalo den předem , tím že byla v chladiči ledová tříšť ale bylo to tekuté . Auto stálo 3 měsíce tak jsem chtěl nastartovat - jen tak líně se otočil motor a dost - vybitá baterie . Páč "kovářova kobyla a ševcovi děti chodí bos" ani já nemněl nabíječku . Tak přišla na řadu destrukce starého videa a za necelou hoďku už nabíjím baterku , proud sice nic moc (2A) ale to stačí .
Dnes vítězoslavně nesu nabitou baterku do auta a startuji . Motor chytá na druhé otočení klikovky , třese se jak list Osiky a běží na tři válce . Od zapalování je slyšet "lusk..lusk" jak někde skáče jiskra z porušené izolace VN kabelů a cosi cvaká i v přepínači LPG/benzín . Po chvíli motor už spokojeně přede na 4 a jen sem tam sebou škubne . Pak ale znovu slyším známý zvuk jisker a v zápětí se motor zastavuje . Tím se spouští sled nempříjemných událostí .
Skouším nastartovat a nic , pak si všímám že nesvítí přepínač LPG/benzín zjišťuji vadnou pojistku , páč nemám novou přepínám ručně na benzín a startuji . motor opět naskočí , tak ho chvilku nechám běžet , pak vypínám a jdu vypustit trochu vody pro dolití fridexu . Snažím se dostat k šroubu na bloku jenže je tam u í-čka okolo moc hadic , proto vytahuji VN kabely od 1 a 2 svíčky a skouším tudy procpat ruku . To se mi nedaří nadávám a hledám šroubovák k povolení hadice . Po chvilce hledání toho nechávám a napadá mně nápad opět nastartovat-vždyť jak se bude motor ohřívat část vody vyteče otevřeným chladičem . Sedám do auta , otáčím klíčkem a nevědomky "tím vypisuji" úmrtní list zapalovacímu bloku . Po asi 3 vteřinovém točení mně to dochází že jsem nenasadil zpět kabely k svíčkám , činím tak , ale pokus nastartovat je již marný . Zjišťuji vadnou pojistku č.6 (zelená-zapalovací modul) . "Půjčuji" si jinou která ale okamžitě po otočení klíčku odchází . Skouším dát pojistku i k LPG systému ale i tá hoří .
Zjišťuji také že nesvítí "check engine" ale to již neřeším . Jsem na sebe nasrán a jdu napsat tento ZATRACENĚ NEPOVEDENÝ POKUS o dolití fridexu .
Psal jsem to již několikrát jenže i mistr tesař se někdy utne . NESKOUŠEJTE NIKDY JISKRU NA Í-ČKU "PŘESKOKEM" stojí to moc peněz .
Nezapomeňte po práci na motoru skontrolovat kabely k svíčkám a nepodceňujte jejich stav .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!