Elektrika u íčka

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Saša » pát led 09, 2009 16:45

Tak tak . Naštěstí mám ještě vše z í-ška jednou a nedávno jsem našel komplet zapalovací modul i s cívkami . Je toho ale škoda . Aspoň zjistím co je uvnitř . ŘJ pro plyn snad pude opravit a jen doufám že to neodnesla i ŘJ motoru .
Budiš to varováním pro všechny majitele í-ček .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Radek » pát led 09, 2009 16:51

Saša píše:Budiš to varováním pro všechny majitele í-ček .

A pro všechny lamy na elektriku, jako jsem já, je to varování před í-čkama :D :D
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod Puhi » pát led 09, 2009 16:54

Saša, zákon schválnosti, ja čo som skôr ne technické veci a do elektriky sa veľmi nerozumiem tak na aute(pokiaľ jazdilo) som vkuse riešil technické veci, vibrácie a tak a do elektriky mi siahať vôbec netrebalo. Zato kamoš čo je elektikar (si sa s ním bavil cez skype) vždy na fiate rieši elektrické závady a závady technické ho obchádzajú :roll: Je to divné, ale tak to je, tak ak si to v pohode opravíš, ešte je to dobre :wink: No až na stratu toho modulu :roll:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod JmJ » pát led 09, 2009 20:18

A jake je vysvetleni toho, ze pri nezapojeni svicku na konec kabelu odejde zapalovaci modul? nebo slo o to, ze jiskra preskocila kam nemela?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Maysner » pát led 09, 2009 20:49

mno. uz jsem jednou nahodil icko bez dvou pripojenych kablu, viseli, nebo spis lezeli, volne. po naskoceni motoru se mi zdalo divny ze to ma divnej chod a kdyz jsem kouk pod kapotu bylo jasno. v tu chvili me nenapadlo nic lepsiho nez kabely chytit. pekna slupka. bolelo :lol: ale modul fakci dodnes i se vsim okolo 8)
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát led 09, 2009 21:06

JmJ, já si tu destrukci naprosto laicky vysvětluji tím, že "nezatížený" vn výstup zapalovacího systému se "přetíží" enormním vzrůstem napětí a spínací prvek se tak proflákne, energie se nemá kam uvolnit. Kdesi jsem o tomto četl, že na to trpí hodně novořaďáci. Pokud to chceš mít podáno s precizní vědeckou přednáškou musíš vyčkat na Petra HC nebo Sašu. Jestli je tímto ohrožen i náš bezkontaktní zapalovací systém je otázkou, ale myslím, že ano, neb v jedné VAZopříručce jsem o tom četl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » pát led 09, 2009 21:18

Už se tu podobný problém řešil v souvislosti s mezielektrodovou vzdáleností na svíčkách .
Elektrodová vzdálenost na svíčkách je přímo úměrná velikosti prvé napěťové špičky při přeskoku jiskry . Proto namahání spínacích tranzistorů(ST) a potažmo sekundáru zapalovací cívky(ZC) je tím větší ,čím je větší mezera na svíčkách (resp .součet obou mezer na současně pálících svíčkách u MPI ).Chybí-li svíčka je pomyslná mezera obrovská. Spínací tranzistor lze vyměnit – tady by asi byla „parketa“pro Sašu (myslím si ,že z u nás běžně dostupných by zde vyhověl darlington BU 931) ,ale proražené vinutí nespraví nikdo a výměna modulu znamená značnou investici.
Na přiloženém obr.1b vzroste několikanásobně délka úseku A –B ( tím i napětí na ZC a dojde v lepším případě k proražení ST , v horším k proražení vinutí ). Paradoxně zkrat kabelu na kostru nevadí .
Přílohy
z_civka.JPG
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Cory » pát led 09, 2009 21:34

mne to uz u bezkontaktu par krat islo na "kostru" a nic sa nestalo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Majo » pát led 09, 2009 21:46

ono je ina vec ked ti to preskoci pri stelovani a ina vec ked sa odpoji 1 valec za jazdy.....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Cory » pát led 09, 2009 21:56

mne to islo za jazdy...na bezkontakte
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Petr HC » pát led 09, 2009 22:49

Cory píše:mne to islo za jazdy...na bezkontakte

Pak už je to jen otázka přeskokové vzdálenosti ,poněvadž süchý , vzduch má el. pevnost cca 4 kV/cm , kdežto v benzinových parách a za tlaku cca 10 Bar je situace velice odlišná. Odhadem by cívka a ostatní obvody měly "přežít" přeskok ve vzduchu do cca 2 - 3 cm.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Cory » pát led 09, 2009 22:51

To bolo na origo cievke pre bezkontaktne zapalovanie. Som zvedavy, ci by vydrzala ta co mam teraz http://www.corylada.szm.sk/rozdelovac6.html
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Elektrika u íčka

Příspěvekod George_S76 » pon říj 17, 2022 10:06

Luděk Ondrůch píše:Občas mi vypadávala elektrika a nastartovat občas šlo pouze po propojení svorek relé zapalování. Furt jsem nemoh přijít na to, čím to je. Včera mi to udělalo znovu a po proměření jsem zjistil že napětí na spínací skříňce je 6,2 V (přitom na baterce bylo 11,9 V) Takže jsem se vydal po kabeláži od baterky a problém byl u alternátoru. (kdo má nivu tak ví jakej je přístup ke svorkám altíku :evil: ) Už od pohledu vypadaly dráty poněkud divně, a upevňovací matice po použití síly povolila i se šroubem. Takže jsem musel altík vyndat ven a rozebrat ho, přičemž jsem zjistil, že ten zbytek šroubu nejde vyndat tudíž jsem musel vzít matku, na ní navařit kus závitovky a tenhle nástavec našroubovat na zbytek závitu původního šroubu. Jediný plus je, že tentokrát už to nezrezaví protože jak závitovku tak matice jsem použil nerezový.


Problém je že nerez je míň vodivá než normální železo. Takže tam bude docházet ke stranám.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Elektrika u íčka

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon říj 17, 2022 14:18

Naprosto zanedbatelnym a mam obavu, ze tam uz nedochazi k vubec zadnym ztratam. Vzdyt je to prispevek z "praveku" :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Elektrika u íčka

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pon říj 17, 2022 19:56

2 George_S76:
2 Křečík Barbuška:
vsude do elektriky, kde to jde davam nerez, celkove vsude, kde nejsou potreba extrapevnostni srouby pouzivam nerez, jsem rad, kdyz to s cim jsem uz nekdy neco delal kdykoliv bez problemu rozeberu. Jinak s tou vodivosti, kdyz to zaoxiduje a zrezne, tak uz to treba nevede vubec. Nekdy je dobre nerez spojovak nechat nazinkovat, potom je tim chraneno okoli (katodicka ochrana).
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 864
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron