Tempomat Kalina/Granta

Moderátor: Moderátoři

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod stano112 » sob pro 09, 2017 16:43

Áno cory má pravdu,zrovna tento tempomat čo som montoval ja nie je určený pre Vestu,ale výrobca má v ponuke aj na Vestu...takže by sa mal dať objednať na Vestu aj jetter :)
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Georgius » sob pro 09, 2017 18:43

Ten za 5600 Rublů by na Vestu asi šel - ale teď otázka, jestli to má smysl ? Než se vydám na pouť do široké země bukviček, tak se ptám tudy, neboť mi možná Chuck Cory rovnou odpoví ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Cory » sob pro 09, 2017 18:58

No, ono to robi to, ze pri rovnakom pohybe plynoveho pedala realne otvori klapku viac. Cize pocitovo to ide lepsie. Ale zaroven RJ neoklames a stupne spotreba :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Georgius » sob pro 09, 2017 19:19

A teoreticky režim "ekonom" naopak trochu spotřebu sníží, nebo je to scifi ?
Na tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=s-XSdfkvy4s ukazují, že se taky zrychlí reakce plynu (čili že by to tu klapku otevřelo dřív ?) - a ta instalace vypadá docela bezbolestně ... no, pod jolku se to už asi nemá šanci stihnout, ale jinak to vypadá zajímavě. Možná by to měli na UA ?
Mimochodem, co záruka ? Řekl bych, že to není nic proti ničemu a kromě zvýšené spotřeby to nic neudělá ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Mičun » sob pro 09, 2017 19:49

Ale plný plyn, je stále plný plyn?
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Georgius » sob pro 09, 2017 19:57

No, to je to, co si právě nejsem v případě elektronického plynu 100% jistý ... A navíc, to že zabere víc by mohlo v případě Ladích motorů mít naopak na spotřebu vliv pozitivní (viz desítka ...)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod posim » sob pro 09, 2017 20:21

Áno, plný plyn musí byť vždy plný, predpokladám že i na tomto vehemente to tak bude :wink: No s tým pozitívnym vplyvom na spotrebu by som si tak istý nebol :P Tu asi dosiahneš najnižšiu spotrebu skutočne len keď sa riadiš pomocníkom radenia. Otázkou je, či to za tú úsporu PHM ale stojí.
Mňa by skôr zaujímalo, či existuje i verzia, ktorá je len čisto tempomat. Ten jetter mne osobne nič nehovorí, mám rád, ak za všetkých okolností má plyn rovnakú odozvu a v tomto smere nemusím žiadne "prekvapeníčka". Už tak ju má Kalina na môj vkus relatívne dosť strmú, ale všetko je to o zvyku a keď si človek zvykne, tak je to ok.
On ten jetter má význam hlavne pri verziách s automatickými a automatizovanými prevodovkami, kde sa dosiahne súčasne iný priebeh silovej regulácie, čo ovplyvní rozvrhnutie radenia prevodových° a "kick-down". Máme to v niektorých služobných autách, kde je to ich súčasťou. No i tam mi to príde skôr ako také pobaveníčko pre násť-ročných, lebo celé je to len o sukjektívnom vnímaní odlišnej dynamiky auta v závislosti na intenzite stlačenia plynu, hoc v niektorých režimoch sa i menia mapy pre riadenie režimu motora, no žeby to bolo nejak výrazne cítiť sa povedať nedá :) Súčasne sa mení i podsvietenie displejov a interiéru auta - napr. športový režim v červenej, eko v zelenej, ako i tuhosť pruženia, čo sú na tomto celom pakšamente asi zmeny najvýraznejšie :D
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Cory » sob pro 09, 2017 20:38

Na UA to nemaju.
Ono to nezaberie skor. Ono to otvori viac klapku. Treba si uvedomit ako to funguje.
Máme nejaku polohu pedalu napr. 10%, ideme ustalenou rychlostou, klapka je otvorena na 10%. Zmenim polohu pedalu o 10% do plusu, na 20%. Klapka zareaguje tak, že sa otvori z 10 na 20% a po zrychleni sa klapka privrie na 15% aj ked je pedal na 20%. Je to nieco ako ked mate karb a riadite sa ekonomizerom - po dosiahnuti urcitej rychlosti sa snazit povoit pedal tak, aby ste mali rucicku v zelenom. A elektronicky plyn je vlastne nieco podobne.
Jetter sposobi to, ze po zmene polohy pedalu z 10 na 20% vysle signal RJ, ze ste stlacili pedal kratkodobo na 40%, RJ otvori klapku na 40% a po chvilke Jetter vysle do RJ skutocnu hodnotu pedalu (20%) a klapka spadne na 15%. Dynamika je lepsia, ale Jetter len oblbne RJ vymyslenou polohou pedalu.
Co sa tyka plneho plynu - aby bola klapka otvorena na 100%, musi mat motor urcite otacky. Cize ak idem do kopca s pedalom na podlahe, napriklad pri 4000ot, klapka je na 100%. Postupne klesa rychlost, klesaju otacky, pedal je na podlahe a klapka postupne klesa, kludne aj na 85%. Toto uz Jetter neovplyvni, lebo v takom pripade moze byt pedal stlaceny aj na 200% a RJ klapku viac neotvori :)

Zvyknem sledovat ako sa klapka sprava, cez palubak. On je dokonca aj priebeh samotneho otvarania iny. Napriklad pri vypnutom motore mi k 50%-nemu stlaceniu pedalu zodpoveda 62%-né otvorenie klapky. A postupne strmosť klesá.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Georgius » sob pro 09, 2017 21:51

No, to s tím plným plynem to bude asi to, co mi na el. plynu vadí - mechanický šel na 100% "kdykoliv se mi zamanulo". A kromě tuningu ŘJ to asi je tohle nejjednodušší cesta :?: Nevíš od kolika otáček to "pustí" plný plyn :?: Není někde nějaká tabulka ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Cory » sob pro 09, 2017 21:54

Ono to nezalezi az tak od otacok, ale od prepocitanej zataze motora.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod stano112 » sob pro 09, 2017 23:34

Ďakujem Corymu za širšie vysvetlenie problematiky e-plynu a skúsim sem dať prvé dojmy.
Podľa toho čo píše Cory,to zrejme klapku rýchlejšie nenatáča,ale auto je pocitovo podstatne pružnejšie.Teraz aj pri studenom motore tá uškrtená E6-ka sa má snahu brať dopredu po šlapnutí na plyn :D .Pri predbiehaní paráda,dáva to pocit istejšieho obehnutia v dnešnej hustej premávke.MMC mi po prešivke umožňuje merať zrýchlenie z 0 na 100.Pri letmom skúšaní som dosiahol o sekundu lepší čas,ako môj najlepší bez jettera...Čiže niečo to do seba určite má :) .
Ktovie aký to má skutočný vplyv na to otáčanie klapky,chcelo by to taký PC ako má Cory a odsledovať to,alebo to odsledovať na diagnostike.
No čo sa týka spotreby,zatiaľ som si nevšimol,že by to žralo viac,skôr možno naopak...uvidíme,používam to iba 4 dni,je ešte priskoro robiť akékoľvek závery ohľadom spotreby...tak po mesiaci dvoch budem múdrejší :D .
Čo som zatiaľ odsledoval,tak pri montáži som odpojil baterku a vynuloval sa my PC.Po prvom dni som tam mal priemer 7,4 ale to bolo neustále prepínanie režimov,skúšanie,vytáčanie...po štyroch dňoch som s tým najazdil takmer 500km...mesto,dialnica,krátke jazdy atď,proste jazdil som ako pred tým,ale teraz už s hojným využívaním tempomatu a spotreba mi zišla na 6,8.Nikdy som spotrebu nemeral presne na desatinky,ale aj teraz po dotankovaní my vyšlo,že vyššia nie je,skôr možno deci,dva menšia...no uvidíme po mesiaci jazdenia.Jazdím v režime dynamik a sem tam sport :D .
Naposledy upravil stano112 dne ned pro 10, 2017 00:36, celkově upraveno 1
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod stano112 » ned pro 10, 2017 00:03

posim píše:Tu asi dosiahneš najnižšiu spotrebu skutočne len keď sa riadiš pomocníkom radenia. Otázkou je, či to za tú úsporu PHM ale stojí.


To asistenta radenia umlč raz a navždy a na oboch tvojich tátošoch :D .Ukazuje totálne chujoviny.Ja ho ignorujem hneď od začiatku :D .
Úsporu s ním dosiahneš,ale aký to bude mať vplyv na motor...a tá úspora je zanedbateľná.Ja som skúšal už kadečo,ale isté je,že keď som jazdil na spotrebu,tak som mal priemer 6,2...od určitého času na spotrebu seriem,jazdím nepomerne svižnejšie a mám priemer 6,8...no nevyserieš sa na tých pol litra? :mrgreen:
Za ten pocit z jazdy to určite stojí :D .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod posim » ned pro 10, 2017 06:53

Veď hej, hej :D Ja som reagoval na príspevok od Georgeho, že tuto na týchto motoroch nebude fungovať jeho vytáčacia teória aplikovaná na desiatke :wink:
Vyplýva to tak z mojich skúseností, ako i zo zippovho príspevku, kde pekne opísal, ako sa v rámci testovania dostal pod 6 litrov - prakticky presne opačnou metódou, ako má Georgius. Toť vsio :)
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Georgius » ned pro 10, 2017 08:31

Cory mne jistě opraví, ale myslím, že to má souvislost s průběhem kroutícího momentu, kdy motor 21123 měl docela strmý "vrchol", na kterém když se auto udrželo, tak motor pracoval v optimálních podmínkách, kdežto u 21129 mi zatím přijde, že je motor nejspokojenější v oblasti okolo 3000 otáček, což je hluboko pod maximem krouťáku :-o A nebo je to tak, že si při 7500 km motor stále ještě sedá a kolem 15 tisíc mi připravuje překvápko ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Tempomat Kalina/Granta

Příspěvekod Cory » ned pro 10, 2017 08:59

Neviem o co presne tu ide, ale motor 2112 ma nuzsi zdvih, tazke piesty, tazke ojnice, tazku klukovku, tazky zotrvak... Ten tocivy moment tam je vdaka hmotnosti citit. V absolutnom vyjadreni je moment sice nizsi ako u 21126-21129, ale motor ma vacsiu zotrvacnost a nedochadza tolko k zmenam zataze motora. A tych par deci to spravi
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron