Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: úte čer 17, 2008 21:20
od Raduz
Tak já bych si vyrobil tu krabičku, ale tím končím. Myslím že pro mě bude dost dobrý výkon když připojím tu signalizaci rozsvícených světel, ale plánek je to pěkný, to se musí nechat.

PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 08:25
od Miuvek
Marek: dobrý nápad - využít tlakového spínače mazání. 8) Dovolil jsem si schema překreslit a uvést modernější ekvivalenty součástek, aby nebyl při nákupu problém. Navíc jsem doplnil jeden rezistor, aby byla zaručena funkce i v případě (byť celkem nepravděpodobného) spálení žárovky v kontrolce mazání. :)

PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 08:47
od Marek
No vidíš a hned to vypadá jinak (holt na ty krásnosti nějak nemám buňky nebo co.......... :wink: ).

PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 09:48
od EMI
s kontrolkou mazání je to zajímavá verze. Marku šli jsme podobnou cestou: mě ale napadla kontrolka od dobíjení (vzhledem ke světlům se mi to zdá lepší.. nedobíjíš tak ani nesvítíš) ale ta prodleva přes RC článek to je fakt dobrý :wink:

PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 10:51
od Marek
U kontrolky dobíjení pozor - některá zapojení dobíjení nesmějí být narušena jiným obvodem (například Favorit), protože žárovka kontrolky má předepsaný odpor vlákna, s nímž se v obvodu počítá pro správné dobíjení. Pokud bys k žárovce cokoli připojil, můžeš správnost dobíjení narušit. Taktéž se dobíjení může narušit, když použiješ do kontrolky žárovku s jinou wattáží než je předepsáno.

Proto jsem raději zvolil mazání (tam nehrozí nic).

PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 13:42
od EMI
ano, ale já vzal signál až za tim relé co neguje "přívod" od altíku. to už je nezávislej okruh od vlastního dobíjení. ale souhasim s tvojí připomínkou
(mě se ten muj system stejně moc nelíbí-je takovej neučesanej, todle je zajímavá inspirace)

PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 13:48
od Marek
U Lady by to teoreticky nemělo vadit i kdybys to připojil do okruhu žárovky dobíjení - při zapojení statoru do hvězdy je použit středový vývod a tam je to jedno. Horší by to bylo třeba právě u Favoritu či Felicie a moderních vozů, kde je stator do trojúhelníku a žárovka kontrolního světla je zpravidla zapojena do serie s budicím vinutím kotvy (to by zlobit mohlo).

Jinak díky za uznání - je to fakt jen návrh vytvořený v záchvatu střídavého šílenství a deliria :), ale funguje spolehlivě.

PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 16:18
od Saša
Automat se tu již řešil a už to poravdu zjednodušit nejde (Jedno ! relé s dvěmi nebo třemi kontakty +dioda , nebo dvě automobilová relé a dioda).
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0