Stránka 1 z 3

Cyklovač stěračů s proměnnou dobou cyklu

PříspěvekNapsal: pon pro 10, 2007 19:07
od zelvotron
Od začátku co jezdím s tímhle autem mě štvalo, že cyklovač stěračů má jen jednu pevnou dobu cyklu, která sice není zase až tak špatně zvolená, celkem se s ní člověk uchytí tak u poloviny dešťů :-D , ale prostě to není ono a nezachrání to ani první poloha páčky stěrače bez aretace, která je poměrně praktická. Navíc na cyklovač s proměnným časem jsem byl zvyklej už z favorita, kde to sice bylo štelovatelný potenciometrem, ale třeba kamarád už má tu verzi "automatickou".
Taky mě štvalo to automatický stírání po ostřikovači, což je sice dobrá funkce, ale když to stírá 5x, to to pak poslední kyv, nebo dva jede na sucho, nebo se musí ostřikovat víc, aby to na sucho nejelo, ale to zase pak hned vyflákám nádobku, což nezachrání ani systém palubí kontroly :-D .

No už sem s tím vším smířil a zvyk si na to, ale nedávno sem narazil na tyhle stránky. Což mi nedalo, tak sem našel a vyndal originál relátko a zjistil, že má taky 6 kontaktů a některý dokonce i stejně označený. Rozborem těch stránek a ruskýho relátka sem zjistil kterej kontakt je kterej, akorát u dvou sem to jen odhad :shock: .

Takže jsem zakoupil relátko AEV 2062 (jak jinak samozřejmě :wink: ) a něco konektorů, protože jejich rozmístění je úplně jiný než u originálního. Jako vodič jsem použil mojí oblíbenou dvoulinku (oblíbenou hlavně proto, že jí mám fůru). No a dneska sem to zapojil a ono to opravdu funguje :idea: , je to paráda, už se těšim až bude pršet :-D . Relátko sem umístil jakoby vzadu za pojistkovkou pomocí oboustranný lepící pásky, ale moc to nedrží, to budu muset eště doLadit.

Jenom mi to po ostřikovači stře jen 2x, kdežto všude píšou, že by mělo 3x . Ale možná je to tim jak sem to jen zkoušel, tak sem do ostřikovače jen ťuknul, abych neměl zaprasený sklo (při testech sem měl stěraše zvednutý).

Takže to shrnu:

výhody -
    proměnná doba cyklovače,
    menší počet setření po ostřikovači,
    relátko je dokonce (nepatrně) levnější než originál ruský a je všude k dostání,

nevýhody -
    celkem dost cvaká, to originál nebylo vůbec slyšet, ale možná za jízdy to nebude tolik slyšet a možná to eště vychytám uchycením, ale stejně mi to nijak zvlášť nevadí,
    nutnost vést z pojistkovky kabeláž (já 3x dvoulinku) + problémy s uchycením,
    mám trochu strach aby mi nevyhořelo auto :blob6: :koko: :mrgreen: .

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2007 09:13
od dmatej
U Kaliny je to stejný, tohle je mooooc zajimavej příspěvek, dík!

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2007 14:33
od Ondra
Napadlo me uplne to samy, v prvnim formanu jsem mel cyklovac, ktery jsem si pak prendal do druheho, kde puvodne nebyl. V soucasny 2111 mi to cyklovani docela chybi. Takze diky za prispevek - prostuduju, to se bude moc hodit. Kdyby bylo par fotek z realizace, urcite bych to ocenil nejen ja. :)

fotky

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2007 18:27
od zelvotron
Jasně, že fotky jsou, včera se mi už je nechtělo stahovat z foťáku, samotnou instalaci vyfocenou nemám, měl sem už plnou kartu, ale časem to vyfotim, ještě musím líp zaizolovat konektory který jsou strčený do pojistkovky, původně sem je izolovat nechtěl, ale trochu se tam hejbou, tak aby se nedotklo navzájem.

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2007 18:43
od zelvotron
Další fotky...

Jo a dneska jsem to testoval za provozu (trochu poprchávalo) a je to paráda, akorát jak už sem zvyklej na na paměťovej cyklovač "řidičova ruka" :-D tak sem to chvílema pouštěl blbě, budu si na to muset zvyknout. Zkoušel sem i ten ostřikovač a setře to fakt 3x, delší ostřik sem nezkoušel, to by mělo 4x, ale je to dobrý, že to nejede pak nasucho, ani nemusim hodně ostřikovat. Rozsah nastavení doby je více než dostatečnej a tenhle "automatickej" systém je daleko lepší než potenciometr (Favorit), kterej dost odváděl pozornost...

zapojení

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2007 18:58
od zelvotron
A abych nezapomněl - to nejdůležitější - zapojení - je dobrý, že vývody origo relátka i na pojistkovce jsou označený, na AEV 2062 relátku bohužel označený nejsou, v tomhle opět pomohly kadett stránky.

Takže:

AEV 2062 - LADA 2111
53S = 31B
53M = S
15 = 15
31 = 31
I = J
T =86

S tímhle zapojením to funguje, odvodil sem všechny kontakty podle zapojení relé AEV, relé Kadettu a relé Lady, jen I a T jsem zapojil jen podle toho, že I je víc podobný J než 86 :-D , takže systámem pokus - omyl, naštěstí bylo jen to první a hned správně :-) .

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2007 19:20
od JmJ
AEV hmm, tam delal otec pred duchodem...

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2007 22:23
od honzat
jak funguje ten automatickej systém-zajímalo by mě jak se mění doba mezi stíráním

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2007 22:37
od Maysner
pokud je to jako u felicie musis dat packu sterace do druhe polohy, nejmin dvakrat setrit a vypnes. po urcite dobe(kdy chces) das packu do prvni polohy. cyklovac si pamatuje prodlevu mezi vypnutim a znovu zapnutim a tento cykl on dodrzuje do dalsiho prenastaveni(po vypnuti klicku se samozrejme vymaze)

PříspěvekNapsal: stř pro 12, 2007 13:02
od zelvotron
Funguje to tak, že dám páčku do polohy cyklovače a vrátim (u Lady stačí jen do tý první nearetovaný polohy kdy se to vrátí samo), ono to setře a až to chci zase setřít tak to zapnu na cyklovač a stírá to v intervalech odpovídajících tý době mezi prvním zapnutím a tím druhým. Proto "automatickej" jako že automaticky měří dobu cyklu a netřeba to nastavovat potenciometrem nebo několikapolohovou páčkou jako např. ve fábii, octávii...

Jak psal Maysner, že je to třeba nejdřív dát do druhý polohy a nechat 2x setřít, to se mi nějak nezdá, všude sem dycky slyšel tohle a i v tý Felícii by to tak mělo bejt - to relátko je totiž originální náhradní díl do Felície :-D .

PříspěvekNapsal: stř pro 12, 2007 21:43
od Maysner
zelvotron píše:Funguje to tak, že dám páčku do polohy cyklovače a vrátim (u Lady stačí jen do tý první nearetovaný polohy kdy se to vrátí samo), ono to setře a až to chci zase setřít tak to zapnu na cyklovač a stírá to v intervalech odpovídajících tý době mezi prvním zapnutím a tím druhým. Proto "automatickej" jako že automaticky měří dobu cyklu a netřeba to nastavovat potenciometrem nebo několikapolohovou páčkou jako např. ve fábii, octávii...

Jak psal Maysner, že je to třeba nejdřív dát do druhý polohy a nechat 2x setřít, to se mi nějak nezdá, všude sem dycky slyšel tohle a i v tý Felícii by to tak mělo bejt - to relátko je totiž originální náhradní díl do Felície :-D .


nevim. takhle to dela u o bou felici co mam doma(rok 95 a 96. v 2000, v ktere sem se vezl. to snad funguje tak jak pises :roll: )

PříspěvekNapsal: pát pro 14, 2007 15:36
od zelvotron
Maysner: je to možný, se starší feldou sem nejel a s novější sem sice párkrát jel, ale zrovna nepršelo, tak nevim :-D . Ono jsou těch relátek min. 2 druhy... Kamarád má ten samej systém ve favoritu a funguje mu to tam jako mě teď v Ladě, tak sem myslel, že je to tak všude.

PříspěvekNapsal: sob pro 15, 2007 19:01
od rudo.
Výborne! Len tak ďalej! Aj mne vadí, že tam nie je cyklovač. Už som aj uvažoval o klasickom, len som sa k tomu nedostal a to je dobre, aspoň to urobím ako to má ty Želvotron. Si lepší. :)

PříspěvekNapsal: ned pro 16, 2007 15:46
od zelvotron
rudo. píše:Výborne! Len tak ďalej! Aj mne vadí, že tam nie je cyklovač. Už som aj uvažoval o klasickom, len som sa k tomu nedostal a to je dobre, aspoň to urobím ako to má ty Želvotron. Si lepší. :)


Dík, hlavně aby ti pak nevyhořelo auto :-D je to bez záruky ;-)

Co to je ten klasickej? To jako s tim štelováním potenciometrem?

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 12:43
od rudo.
Presne tak. AJ keby mi to auto vyhorelo, určite nepatrím do kategórie ľudí, ktorí by ti niečo vyčítali. :) Predsa, ale spomeniem, že Tavria mi pred 15. rokmi vyhorela, práve od neodborného zásahu v elektrike. Kým som stihol odpojiť baterku, tak káblovačka sa zoškvarila až po chladič. No toto je už mimo tému.