Cyklovač stěračů s proměnnou dobou cyklu

Moderátor: Moderátoři

Cyklovač stěračů s proměnnou dobou cyklu

Příspěvekod zelvotron » pon pro 10, 2007 19:07

Od začátku co jezdím s tímhle autem mě štvalo, že cyklovač stěračů má jen jednu pevnou dobu cyklu, která sice není zase až tak špatně zvolená, celkem se s ní člověk uchytí tak u poloviny dešťů :-D , ale prostě to není ono a nezachrání to ani první poloha páčky stěrače bez aretace, která je poměrně praktická. Navíc na cyklovač s proměnným časem jsem byl zvyklej už z favorita, kde to sice bylo štelovatelný potenciometrem, ale třeba kamarád už má tu verzi "automatickou".
Taky mě štvalo to automatický stírání po ostřikovači, což je sice dobrá funkce, ale když to stírá 5x, to to pak poslední kyv, nebo dva jede na sucho, nebo se musí ostřikovat víc, aby to na sucho nejelo, ale to zase pak hned vyflákám nádobku, což nezachrání ani systém palubí kontroly :-D .

No už sem s tím vším smířil a zvyk si na to, ale nedávno sem narazil na tyhle stránky. Což mi nedalo, tak sem našel a vyndal originál relátko a zjistil, že má taky 6 kontaktů a některý dokonce i stejně označený. Rozborem těch stránek a ruskýho relátka sem zjistil kterej kontakt je kterej, akorát u dvou sem to jen odhad :shock: .

Takže jsem zakoupil relátko AEV 2062 (jak jinak samozřejmě :wink: ) a něco konektorů, protože jejich rozmístění je úplně jiný než u originálního. Jako vodič jsem použil mojí oblíbenou dvoulinku (oblíbenou hlavně proto, že jí mám fůru). No a dneska sem to zapojil a ono to opravdu funguje :idea: , je to paráda, už se těšim až bude pršet :-D . Relátko sem umístil jakoby vzadu za pojistkovkou pomocí oboustranný lepící pásky, ale moc to nedrží, to budu muset eště doLadit.

Jenom mi to po ostřikovači stře jen 2x, kdežto všude píšou, že by mělo 3x . Ale možná je to tim jak sem to jen zkoušel, tak sem do ostřikovače jen ťuknul, abych neměl zaprasený sklo (při testech sem měl stěraše zvednutý).

Takže to shrnu:

výhody -
    proměnná doba cyklovače,
    menší počet setření po ostřikovači,
    relátko je dokonce (nepatrně) levnější než originál ruský a je všude k dostání,

nevýhody -
    celkem dost cvaká, to originál nebylo vůbec slyšet, ale možná za jízdy to nebude tolik slyšet a možná to eště vychytám uchycením, ale stejně mi to nijak zvlášť nevadí,
    nutnost vést z pojistkovky kabeláž (já 3x dvoulinku) + problémy s uchycením,
    mám trochu strach aby mi nevyhořelo auto :blob6: :koko: :mrgreen: .
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod dmatej » úte pro 11, 2007 09:13

U Kaliny je to stejný, tohle je mooooc zajimavej příspěvek, dík!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Ondra » úte pro 11, 2007 14:33

Napadlo me uplne to samy, v prvnim formanu jsem mel cyklovac, ktery jsem si pak prendal do druheho, kde puvodne nebyl. V soucasny 2111 mi to cyklovani docela chybi. Takze diky za prispevek - prostuduju, to se bude moc hodit. Kdyby bylo par fotek z realizace, urcite bych to ocenil nejen ja. :)
LADA 2111 40 T, 1,6 - 16V, r. v. 2005, LPG (2005-2012)
Uživatelský avatar
Ondra
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 17, 2007 13:50
Bydliště: Ústí nad Labem

fotky

Příspěvekod zelvotron » úte pro 11, 2007 18:27

Jasně, že fotky jsou, včera se mi už je nechtělo stahovat z foťáku, samotnou instalaci vyfocenou nemám, měl sem už plnou kartu, ale časem to vyfotim, ještě musím líp zaizolovat konektory který jsou strčený do pojistkovky, původně sem je izolovat nechtěl, ale trochu se tam hejbou, tak aby se nedotklo navzájem.
Přílohy
IMG_4101.JPG
Vlevo AEV, vpravo originál...
IMG_4096.JPG
juj, to je ale pořádný relé, v tom ruským je ani ne poloviční, tohle je portugalský a dost cvaká
IMG_4093.JPG
rozebraný relátko AEV 2062, zjistil sem, že z toho moc nezjistim :-D
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod zelvotron » úte pro 11, 2007 18:43

Další fotky...

Jo a dneska jsem to testoval za provozu (trochu poprchávalo) a je to paráda, akorát jak už sem zvyklej na na paměťovej cyklovač "řidičova ruka" :-D tak sem to chvílema pouštěl blbě, budu si na to muset zvyknout. Zkoušel sem i ten ostřikovač a setře to fakt 3x, delší ostřik sem nezkoušel, to by mělo 4x, ale je to dobrý, že to nejede pak nasucho, ani nemusim hodně ostřikovat. Rozsah nastavení doby je více než dostatečnej a tenhle "automatickej" systém je daleko lepší než potenciometr (Favorit), kterej dost odváděl pozornost...
Přílohy
IMG_4104.JPG
AEV s vyrobeným mezikusem kabeláže ;-)
IMG_4100.JPG
na uchycení toho relé sem chtěl zakoupit tenhle bílej bazmek, bohužel, když sem řek co chci tak na mě koukali dost vyjeveně, prej že to vůbec nevedou, asi to bude součást kabeláže :-(
IMG_4099.JPG
původní relátko, ještě na svým místě
(vpravo nahoře volný místo pro relé př. mlhovek - jak tu někdo řešil...)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

zapojení

Příspěvekod zelvotron » úte pro 11, 2007 18:58

A abych nezapomněl - to nejdůležitější - zapojení - je dobrý, že vývody origo relátka i na pojistkovce jsou označený, na AEV 2062 relátku bohužel označený nejsou, v tomhle opět pomohly kadett stránky.

Takže:

AEV 2062 - LADA 2111
53S = 31B
53M = S
15 = 15
31 = 31
I = J
T =86

S tímhle zapojením to funguje, odvodil sem všechny kontakty podle zapojení relé AEV, relé Kadettu a relé Lady, jen I a T jsem zapojil jen podle toho, že I je víc podobný J než 86 :-D , takže systámem pokus - omyl, naštěstí bylo jen to první a hned správně :-) .
Přílohy
IMG_4097.JPG
konektory relátka v reálu... :-)
image004.jpg
označení konetorů relátka AEV 2062
image004.jpg (3.2 KiB) Zobrazeno 15388 krát
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod JmJ » úte pro 11, 2007 19:20

AEV hmm, tam delal otec pred duchodem...
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod honzat » úte pro 11, 2007 22:23

jak funguje ten automatickej systém-zajímalo by mě jak se mění doba mezi stíráním
honzat
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvekod Maysner » úte pro 11, 2007 22:37

pokud je to jako u felicie musis dat packu sterace do druhe polohy, nejmin dvakrat setrit a vypnes. po urcite dobe(kdy chces) das packu do prvni polohy. cyklovac si pamatuje prodlevu mezi vypnutim a znovu zapnutim a tento cykl on dodrzuje do dalsiho prenastaveni(po vypnuti klicku se samozrejme vymaze)
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod zelvotron » stř pro 12, 2007 13:02

Funguje to tak, že dám páčku do polohy cyklovače a vrátim (u Lady stačí jen do tý první nearetovaný polohy kdy se to vrátí samo), ono to setře a až to chci zase setřít tak to zapnu na cyklovač a stírá to v intervalech odpovídajících tý době mezi prvním zapnutím a tím druhým. Proto "automatickej" jako že automaticky měří dobu cyklu a netřeba to nastavovat potenciometrem nebo několikapolohovou páčkou jako např. ve fábii, octávii...

Jak psal Maysner, že je to třeba nejdřív dát do druhý polohy a nechat 2x setřít, to se mi nějak nezdá, všude sem dycky slyšel tohle a i v tý Felícii by to tak mělo bejt - to relátko je totiž originální náhradní díl do Felície :-D .
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Maysner » stř pro 12, 2007 21:43

zelvotron píše:Funguje to tak, že dám páčku do polohy cyklovače a vrátim (u Lady stačí jen do tý první nearetovaný polohy kdy se to vrátí samo), ono to setře a až to chci zase setřít tak to zapnu na cyklovač a stírá to v intervalech odpovídajících tý době mezi prvním zapnutím a tím druhým. Proto "automatickej" jako že automaticky měří dobu cyklu a netřeba to nastavovat potenciometrem nebo několikapolohovou páčkou jako např. ve fábii, octávii...

Jak psal Maysner, že je to třeba nejdřív dát do druhý polohy a nechat 2x setřít, to se mi nějak nezdá, všude sem dycky slyšel tohle a i v tý Felícii by to tak mělo bejt - to relátko je totiž originální náhradní díl do Felície :-D .


nevim. takhle to dela u o bou felici co mam doma(rok 95 a 96. v 2000, v ktere sem se vezl. to snad funguje tak jak pises :roll: )
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod zelvotron » pát pro 14, 2007 15:36

Maysner: je to možný, se starší feldou sem nejel a s novější sem sice párkrát jel, ale zrovna nepršelo, tak nevim :-D . Ono jsou těch relátek min. 2 druhy... Kamarád má ten samej systém ve favoritu a funguje mu to tam jako mě teď v Ladě, tak sem myslel, že je to tak všude.
Přílohy
IMG_4144.jpg
umístění relé
IMG_4143.jpg
zapojení
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod rudo. » sob pro 15, 2007 19:01

Výborne! Len tak ďalej! Aj mne vadí, že tam nie je cyklovač. Už som aj uvažoval o klasickom, len som sa k tomu nedostal a to je dobre, aspoň to urobím ako to má ty Želvotron. Si lepší. :)
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod zelvotron » ned pro 16, 2007 15:46

rudo. píše:Výborne! Len tak ďalej! Aj mne vadí, že tam nie je cyklovač. Už som aj uvažoval o klasickom, len som sa k tomu nedostal a to je dobre, aspoň to urobím ako to má ty Želvotron. Si lepší. :)


Dík, hlavně aby ti pak nevyhořelo auto :-D je to bez záruky ;-)

Co to je ten klasickej? To jako s tim štelováním potenciometrem?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod rudo. » úte pro 18, 2007 12:43

Presne tak. AJ keby mi to auto vyhorelo, určite nepatrím do kategórie ľudí, ktorí by ti niečo vyčítali. :) Predsa, ale spomeniem, že Tavria mi pred 15. rokmi vyhorela, práve od neodborného zásahu v elektrike. Kým som stihol odpojiť baterku, tak káblovačka sa zoškvarila až po chladič. No toto je už mimo tému.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků