Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Ano vazelínou řeším veškeré kontakty v motorovém prostoru... Ale u té mojí verze jich moc není...
Ty dráty černají zelenají bělají křehnou prostě se ztrácí, silnějšímu to trvá asi déle ale síla může mít na něco asi vliv... Ale tý roboty okolo, dělal bych to v případě že to po dvou třech expedicích začne zlobit tak že výměna čidel nepomůže, pokud uchráníš motor.. jinde potíž snad být nemůže... Drátky a drátky... Ale ty origo spoje budou asi utěsněné lépe... Já se většinou spokojim s elektrikářskou páskou a vazelínou....
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

ale jak se ta voda do drátů dostane, když jsou v konektoru ve kterým je nacpaná vazelína ?
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Saša »

Ono nejde zrovna o to že by do drátů natekla voda , průšvich dnešních drátů spočívá v jejich izolaci a kvalitě samotné mědi . Když je kvalitní izolace a nedostane se tam vzdušný kyslík tak měď i po 30ti letech vypadá jako nová a dá se krásně pájet . Zato když chci připájet drát který vypadá že nedávno opustil továrnu zjistím že uvnitř je černý zoxidovaný . Pak takový drát bez mechanického oškrábání a použití kvalitního tavidla nejde pájet . Dnešní drátařina v autech je někdy děs , po několika letech ztvrdne izolace a začne se lámat a z prasklin lezou drátky . (všechny průchodky ke dveřím) bez vyjímky značky auta . A pak jejich délky , v tom jsou "odborníci" Francouzi Ti nedají v motorovém prostoru ani cm navíc . Pak se to trhá a je zle .

Na tu vazelínou bych si dnes dal také trošku pozor . Měla by být nevodivá (všeobecně jsou oleje izolanty) ale nedávno jsem řešil reklamaci čerpadla u níž jsem v dobré "víře" namazal konektor a ono po dvou dnech provozu začalo vyhazovat chránič . Vyník ! Vodivá vazelína sice cca 5Mohm na mm délky ale pod stálým napětím to udělalo své .

Také se přesvěč čím jsou těsněny konektory . Pokud gumou tak ta větčinou oleje nesnáší dobře . Pokud silikonem tak je to OK ale koukni jestli je utěsnen průchodkou i samotný drát kudy vstupuje do konektoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

jestli prosakuje vlhkost izolaci drátů a pod tím to koroduje, tak to je potom každá rada drahá
to asby si člověk časem natahal novou elektriku v nějakejch kvalitních drátech a echtovních konektorech, no to je fakt naprd.

hele a nedala by se nová niva euro 5-6 předělat na karburátor, návrat do středověku :-) ?
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Předělat se dá leccos, ale legislativa to neskousne...
To už je lepší koupit vrak dieselové nivy, a přehodit do té nové kastle s novými agregáty... Vin zachovat přenést, nebo náhradní...
Zase bych to neviděl tak tragicky, prostě vyraž na výlet, pak popiš zážitky a budeme všichni moudřejší... Vem potřebné díly a dílky a hurá...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

Raději se informuju předem. Ještě se můžu toho auta zbavit, když jsem nezačal tunit a koupit si třeba uaze hantra nebo patriota, cože ??? Nebo jimnyho, no tam bych si teda pomohl, tak taky nic.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Pokud chceš vézt hodně věcí zvaž výměnu zadních pružin za silnější... Sériová se poplazí po břichu... Zahrádky se neboj, dej kola ET 0 a stabilita bude OK...
Máš auto tak ho otestuj, však jsou to všechno jen auta... UAZ by byl na expedici asi lepší, prostornější, bytelnější, víc uveze... Mě by se líbil kdyby jich u nás jezdilo víc a byly ty díly trochu rozšířené...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

Zatím jsem na 360 kilech ve dvou lidech, bez benzínu i s tím kvantem náhradních dílů ze seznamu a to se mi vůbec nelíbí. Niva má povolenejch 320. Ale co mám vyhodit pořád nevím, naopak pořád přidáváme další a další.

Zahrádka 20 kilo, to je fakt hodně, navíc ji nepotřebuju, vejdu se do auta, jsem minimalista, kromě náhradních dílů. V terénu dám hajlift na nárazník, lopatu taky ven a lano nechám namotaný vepředu po použití všechno umeju a šup s tím do auta. Rezerva se vejde pod kapotu, proto se mi taky líbí státní 185 kolo. Jediný co se mi nelíbí je benzín v kanystrech v autě, tak nějak to je cejtit i když se člověk snaží různě utěsňovat. Tak kdybych hodil dva kansytry pod auto, místo tý pevný nádrže, to by mohlo vyjít. Jednoduchej držák a při tankování v terénu, což je občas nadzvednout auto heverem a kanystry oddělat a pak prázdný vrátit. Ale jestli tam vlezou. Nebo je posadit na zadní nárazník za zadní dveře a při otevření dveří je odhodit na zem, nebo odklopit. Zase je blbý, kdyby do mě někdo narazil, tak by se mohli vznítit a schořel bych i s nimi. Do kufru chodit moc nemusím, protože běžný věci jsou za předníma sedadlama.

Uaze nechci, to už jsem mohl jezdit i nadále s gazíkem. Uaz je těžkej a když jedeš někam sám, tak se to blbě vyprošťuje, navíc oproti nivě pekelně žere a ta průchodnost v terénu není o tolik lepší. Když to zprůměruješ tak je stejná. Navíc novej patriot je stejnej střep jako niva, poruchovej krám, díly jsou tam dražší jak na nivu, je tam celkově víc elektroniky, interiér se mnohem hůř vysouší než u nivy a vůbec. Ua jedině kozel, ten projede všehcno, ale umřeš od hluku a 15 po silnici šílený.

Nový krátká Tojota lc 71 s atmosférickým dízlem, nepřímej vstřik, bez elektroniky, jo to už zní líp. Ale ne za 1,5 mega a tou nesmyslnou cenou za náhradní díly. To si dovedu představit. Ale né olítanej střep, kam se sypou nekonečný desetitisíce za opravy. To má známej a už lituje, že do toho šel. A jak to bylo levný a málo jetý :-)
Prostě jsem chudej a proto pomlouvám imperialistický stroje. A navíc i u tojot praskají poloosy a sypou se diferenciály, hlavně v terénu. Navíc jsou těžký a to nechceme.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Pružiny a uvezeš třeba 500kg, a vidět nebude nic...
Zkus si do nivy naložit 350 a pak si ji prohlédni a zhodnoť jestli takhle chceš jet...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

právě že takhle nechci jet, proto to tady řeším, kdyby to byl uaz, tak to tam nahážu a neřeším to, ale tam by to bylo o trochu těžší
ale jak se mám vejít do 170 kil s tím vším, to prostě nejde

na motorce to byla takhle: náhradní svíčka 1ks, náhradní duše 2ks, kus kevlaru pod plášť, 2x montpáka, filtr na benzín, klíč na svíčku, klíč na kolo 2x, šroubovák, klíč na sundání nádrže a plastů 2x, sekerka a 4metry lana a to je vše a je jedno kam s tím jedeš
protože s motorkou se jelo na urá, tam se nic rozbít nesmělo a taky se nikdy nic nerozbilo, což je teda s podivem, jenže japonec až na konec, motorka nová, nikdo ji přede mnou nerasoval, tam to pokaždý vyšlo a kdybych to takhle řešil u nivy, tak se neodvážím sjet ze silnice

mám to risknout a jet bez náhradních dílů a deseti kil nářadí, nebrat druhej akb, malej kompresor, místo výkoný 4kilovýho a prostě dofukovat kola 20 minut místo 5minut, jen redukci na motorovku k alternátoru do nouze, vyhodit laptop 1,5kg ? nebrat hajlift, jen státní hever a malej naviják na čtyřkolku, hodit na střechu skládací odlehčený kolo 15kg a v případě nouze jet pro díly ?
fakt nevím co s tím mám udělat

po brutálním seškrtání a vyhození laptopu,hiliftu sem o 100 kilo lehčí :-) :-)
Naposledy upravil(a) zdd dne pát led 29, 2021 00:24, celkem upraveno 1 x.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Tak zkus rozmýšlet... Poloosy- máš nové, jen tak se nevysypou... Dify také... Navíc lze dojet i bez poloosy a jednoho difu...
Bez altu nedojedeš. Co je horší? Dojet do města na jedné nápravě a čekat pár dní na poloosu nebo nedojet nikam a čekat na odtah?
Ber v úvahu rizika a pravděpodobnosti...
Benzín potřebuješ... Kola dej taková ať vydrží... Nářadí doma nenechávej. Ale kladivo a sekera je to samé... Sekera praktičťejší... Atd... Musíš se rozhodnout...
Navrhuji přijet ke mě, mám dvě nivy, jednu na sérii, do té nalozime 300kg a jednu na pérech do té dáme 500kg a půjdeme to projet... Stejnou trasu... Ať viš o co jde...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

No tak jsem původně uvažoval taky, že jeden dif stačí. Navíc když zamkneš dif a máš jednu poloosu ok, tak máš nápravu defakto funkční, jestli se neutrhne než vyjedeš z terénu ven. Ale určitě se to tak dá řešit.
Alternátor co se na něm může reálně porouchat ? Mě nikdy alternátor neodešel.
Diody a regulátor bych vzal, a elektriku taky, možná s upraveným mozkem, kterej by jel s minimem čidel. Ekologii v takovým případě neřeším, výkon by to ale chtělo alespoň částečně zachovat.

Tak co to vzít z druhý strany. Opravdové a nezbytné spartánské minimum pro nivu na kolech 185/75-16. Nedávat uzávěrky, aby se ještě více odlehčilo transmisi, ušetřím 2 kila na vzduchojemu a ovládání, jenže bez uzávěrek to bude bída.
Každej rok před cestou rozebrat celou transmisi a co bude vypadat divně bez pardónu zaměnit za novej díl.

Odtah nepřipadá v úvahu. Možná s sebou vzít skládací kolo, to jako vážně a v případě nouze dojet pro díly. Ale to váží 15 kilo. Tak asi ne.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Uzávěrky chceš řešit jak? Lepší by bylo dát 100% automatickou bez ovládání, a dopředu jen samosvor...
Alternátor a voda moc nekamarádí, často regulátor stačí...
Když dáš 185r16 tak asi neseženeš nic zesileného a odolného... Vozit sebou na 15000km dvě sady je asi zbytečné, a řešit výměnu a vyhození pneu někde tam... Nevím, radši bych obul a s tím obutim se vrátil...
Než řešit pár kil raději bych řešil ať mě netáhnou zadek po zemi...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

proč nejsou 185 odolné ?

Kola jsem myslel tak, že tam na něčem dojedu, na místě koupím nějakou terénní gumu MT, kterou hodím na svoje disky a na ní se můžu případně vrátit, když to vydrží. Protože AT je v terénu o ničem, jasně, když je sucho, nebo jen kamení, tak v pohodě, ale do bláta to je fakt bída. Na návrat můžu koupit jiný, něco levnýho na čem to normálně pojede, nebo vrátit ty svoje když pojedu stejnou cestou. Určitě nebudu tahat další gumy s sebou, to je jak nosit dříví do lesa, protože na východě jsou gumy levnější nž u nás a mají výběr.

Automatický uzávěrky určitě dávat nebudu, s tím se děsně blbě jezdí po silnici, časem to ztrácí schopnosti, navíc to cenově není o moc levnější. Ono je rozdíl dojet u nás pár kilometrů k lesu, nebo s tím pilovat 4 tisíce po asfaltu tam a 4 tisíce zase nazpátek. Jestli uzávěrky tak vzduchový 100% ní nebo nic. To si člověk nastaví jak chce sám a za normálního provozu se neopotřebovávají. V terénu, kde se člověk bojí o transmisi nemusíš používat, samosvor si dělá co chce. Pořád si nejsem jistej. Byla by to daň za spolehlivost. Třeba by stačily MT gumy bez uzávěrek s dobrým navijákem a lehkým autem ve finále, protože bych se tolik nebál a nemusel vozit díly k opravě. Navíc s pevnostníma poloosama a difama se 4ma satelitama.

Kdyby tak děsně nevyla převodovka 1:3 tak jí taky nainstaluju, v terénu by se dalo pomalu posouvat, opatrně, šetřit transmisi, jenže na silnici by to byla hrůza. Už normální rozvodovka je hlučná, ale tohle je přímo děs.
Naposledy upravil(a) zdd dne pát led 29, 2021 01:06, celkem upraveno 1 x.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Pneu MT zvládnou 4000km jako nic, než tam někde shánět a přezouvat... No ale jak kdo chce... Budu se opakovat mám dvě nivy, s MT i s 185r16 chceš li slyšet rozdíl nebo vidět a jezdit přijeď... :mrgreen: často není vše tak černobílé jak se zdá... Nemám nějaké závratné dlouhodobé zkušenosti ale mám je pestré a porovnatelné. Momentálně stavím osmou nivu a poslední, překvapivě na sérii... Proč asi?... :lol:
.......
Zesílené boky hlubší vzorek... Nevím zda v tomto rozměru seženeš... Nepichneš dojedeš...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“