Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Moderátor: Moderátoři

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod Georgius » úte led 26, 2021 22:20

Hele, moc se do Coryho nenavážej, snaží se ti pomoc. Pokud bych byl na Tvém místě, tak bych se pokorně poučil od někoho, kdo čipne i karburátor a o elektronice v tvým werglu ví víc než vědí ve fabrice a snažil bych se z něj vyloudit operativnější kontakt až budu kdesi na expedici v řiti shánět odtahovku ;-) Ne že bych ti to přál, ale o spolehlivosti Nivy ses vyjadřoval sám :-P

A nepiš dva příspěvky pod sebou, používej tlačítko upravit :!:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4007
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod zdd » úte led 26, 2021 23:24

Já se do nikoho nenavážel, spíš bych to viděl naopak. Už od začátku se slušně ptám, snažím se všechno vysvětlit proč a jak, ale evidentně to je zbytečný. Většina lidí tady píše mimo téma a pořád opakují, že niva vlastně brodit nemůže protože a plno důvodů. Přitom to co se tady považuje za extrém, je v rusku úplně normální. A to včetně vstřikovačů.
Jen jsem se zatím bohužel jaksi nedozvěděl, co a jak mám udělat a na co si dát pozor, kromě některých vyjímečných přízpěvků k věci.. Takže buď tady nikdo pořádně nebrodí, nebo to jednou zkusil, se zlou se potázal, protože se nepřipravil a pak už jen straší ostatní.
Neberte to jako útok na někoho, nebo provokaci, ale čekal bych trochu sofistikovanější přístup k problému. A když se někomu nechce radit a řešit to, tak raději nepsat nic. Pak by jsme tady měli jednu stránku poznámek k problému a ne 5 stránek nic neříkajících obecných plků.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř led 27, 2021 00:12

Ta bílá 2005 mpi brodila 2 roky, většinou 50 max 70, RJ byla dole a nikdy jsem v hloubce nezůstal takže pod vodou nebyla, ale potom se nastřádali problémy, vyměnil jsem vše co se dalo, od čidel přes mechanické věci atd... Nic platný, motor pryč...
Mohla to být blbost, schnilý drátky nebo cokoli... Ale těch problémů bylo několik a neměl jsem na to nervy... Odcházely hydroštely, hřála se, nepravidelný chod, nouzový režim atd... Byla.mnohokrat na diagnostice a přirovnal bych to k věštění z křišťálové koule... Házelo to chyby, někdy ne, někdy moře... Nic co by za to stálo... Takže se opakuji: nové bych chvíli věřil, po 2-3 expedicích už ne... Drátky jsou tenký a hodnoty které chce RJ znát dost přesný a nekompromisní. YouTube je dobrá věc ale vlastní zkušenost je lepší... Raději bych šel cestou kombinace úprav mechanických a jak píšeš ty připravit se na možné i v oblasti elektroniky, čím více si toho nastuduješ tím lépe. Vyskytneli se jedna závada, asi je lehčí ji odhalit, ale potom kombinace drobných závad, nebo drobných nepřesností v napětích může totálně zmást každého. A je spousta věcí které tě mohou na cestách překvapit, např když ti nepůjde lambda povolit... A udělej si odpojovač baterky z kabiny... drobnost která se může hodit... Taky odešel startér altik atd... Vše v čem může zůstat vlhkost a je v tom proud je prostě poruchové, a ne nadarmo se říká že se voda dostane všude, doplnil bych to ještě o bahno... To je taky všude... Ložiska čepy klouby brzdy vše má kratší životnost, pokud bych jel nivou tisíce km, dobře bych si rozmýšlel kam zajedu, a navijákovat se přes nějakou říčku jen proto že most nebo mělčí brod je o 10km dál nemá cenu... Pokud tě tedy neláká místo přírody si užívat měření signálů multimetrem... Neber to jako strašení, hrozně se tu fandí podobným bláznům a je dobře že se ještě najdou nový, žel třeba Majo nebo Jarda nějak mlčí... určitě by mohli přihodit další užitečné info... Prijde možná ale nová generace :mrgreen: s nivou euro6 prostě nikdo tady na fóru žádné bohaté zkušenosti nemá, raději hazardujeme se staršími kousky, v Rusku třeba jo, tak je potřeba se přihlásit také na jejich fóra...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod Mara » stř led 27, 2021 00:21

Taky muze byt faktem, ze tady zadny uzivatel s euro 6 a vuli projet kdeco, proste neni. A kdo neco k tomu mohl z par zkusenosti nabidnout, tak to sem hodil. Pokud jsi zde prukopnikem cesty nivy euro 6 s vysokou brodivosti, tak tve poznatky spis teprve muzou pomoct novejsim generacim nivaru a bude znamo, ze i moderni niva obstoji v zápřahu.
Nejake vychytavky k brodeni bych spis videl v nejakem obecnem offroad tlachu, elektrika jak elektrika. Ale i tady se vyzdvihly prvky, kterym by voda nejdriv mohla vadit. Kdyz tu euro 6 nikdo nenorkuje, tak o tom moc nema co napsat.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod zdd » stř led 27, 2021 01:18

No jak to teda čtu, tak mi je z toho blbě. To je ještě větší krám, než bych čekal. Koukám zlatej středověk. Gazík sice žral jak tank, ale kromě ucpanýho karbu a chladiče od bahna všechno v pohodě. Sice jsem vozil plno dílů ssebou ale celkem zbytečně. Do uší špunty nebo sluchátka z vrtulníku a cestovní rychlost 70 :-) Jediná elektronika ale byla regulátor alternátoru, tuiningovej bezkontaktní rozdělovač a zapalovací cívka. A dal se nastartovat klikou i při minus dvaceti.
Kdyby nežral jak vejtřaska a neváži plno tun, tak ho mám dodnes. Tak sem si říkal malý lehký nenáročný autíčko, všude se vejdu, v lese jsem neviditelnej, když zapadnu tak s navijákem a heverem to vytáhnu odkudkoliv a spotřeba zanedbatelná :-)
A teď se tady dozvídám, že ta niva je ještě větší střep než jsem čekal. A novej uaz co jsem se ptal je ten samej vergl, a hnije ještě víc. A elektriky je tam taky víc a mozek to defakto má stejnej jak niva.

Mara: a víš, že vůbec nemám chuť stát se beta testerem takovýho vehiklu. Nadšení mě opadlo.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod Georgius » stř led 27, 2021 07:18

to se ti tady asi všichni snaží(me) naznačit, prostě veškerý elektronický nesmysle snižují spolehlivost aneb co v autě není, nemůže se vys* ... Ale jako výzva to může být fajn, pak už zvládneš i krtkování :lol:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4007
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř led 27, 2021 07:52

Nadšení se vrátí když jí protahnes někde v terénu a zjistíš co to umí... Výhody jsi tu zmínil, zbytek nedostatků je shodný s nedostatky jiných modernějsich aut... Žádná dlouhodobě nesnesou opakované ponory 60 cm. Niva to dá v případě potřeby, pro zábavu a machrování už je třeba počítat s možnými časem komplikacemi... Niva je hodně blbuvzdorné auto... Snese na rozdíl od jiných hodně, když po expedici provedeš základní údržbu a kontrolu bude sloužit dobře, ale elektronika a voda prostě nejde dohromady, to není otázka nivy ale fyziky!!!, tak zkus emočně trochu vychladnout, sedni a jezdi pokud to máš už doma a potom piš co to je za auto...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod tajga » stř led 27, 2021 15:46

vidim ze zase sa debata vratila uplne na zaciatok. rusi z videa youtube banda nivavodov, co chodia na expedicie a topia auta, maju vyvarene stare 100 rocne sunky s karburatormi, to som hned napisal ako odpoved. Oni lezia pod tymi autami cele dni v garazi a stale tam nieco zvaraju a tuninguju, zosiluju, upravuuju. To su top machri v rusku, nivu poznaju do najmensieho srobika. Hlavne ten Andrei to je spicka. Ja mam model 2019 neviem ci je to euro 6 ale nechodim brodit lebo mi to je luto znicit ako nove auto. mozno by to raz dva razy vydrzalo a preschlo ale nasrala by sa tam voda a potom by to uz blblo, oxidovalo a miesto 10 rokov by mi to auto vydrzalo 3 roky. Videl som aj youtuberov co nove nivy rok 2017-2018 hnali za polarny kruh a na elbrus ale vsetci po roku az dvoch prestali tocit videa. udajne predali nivy. vieme asi preco... mne to auto zatial ide ako hodinky citim ze by vydrzalo aj do vladivostoku a naspet ale setril by som ho a dal by som mu prekonavat len nutne prekazky ktore sa vyskytnu na ceste, miesto zbytocnych. Topit auto mozem aj 5km od domu a dovlece mi ho traktor, nemusim chodit 5.000km daleko a tam ho spravit nepojazdne.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod zdd » stř led 27, 2021 17:59

Ta banda mají povětšinou stríkačky, meloun je stříkačka, valentin má stříkačku, andrej69 má auto z 80roku, to je veterán, ale povětšinou mají fakt vstřiky
no několikrát si stěžovali, že když přesednou na karburátor tak je to auto o dost horší

já chci nivu na cestování a tam se bez brodů a kamenitejch výjezdů neobejdu, bahno je taky ale nikdy tak hluboký, protože hluboký bahno je fakt ohavnost
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod tajga » stř led 27, 2021 20:07

urob maximum uprav kolko sa da, ochran najzranitelnejsiu elektroniku, vyber sa na pekny vylet a uvidis. Pokial je auto nove a chces ho par rokov jazdit tak ho setri, vyberaj cesty kde nepojdes za limity skladoveho auta, brody do 60cm a kazdy s otaznikom prejdi najprv peso. Pripadne radsej urob obchadzku po inej trase, vo vode drzat plyn aby nezdochol motor, lepsie plynule cestovat ako to niekde utopit. Z nivou treba jazdit s rozumom. Ked mas nove auto tak urcite vydrzi par tisic km expediciu.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod zdd » stř led 27, 2021 20:20

o brodech jsem už nasal dost, bez průzkumu to nejde projet kolikrát ani s náklaďákem

ale výrok pár tisíc km to vydrží se mi moc nelíbí... to nezní moc otimisticky :-)
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř led 27, 2021 20:43

To bylo nejspíše pár tisíc km jedna expedice ne životnost auta, po návratu se jí můžeš pověnovat, leccos vylepšit, vyměnit a pak znovu... Zkusil bych třeba prokoumat výměnu vodičů za silnější ale elektroinstalaci nerozumím nevím zda to nemůže zkreslit signály...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod zdd » stř led 27, 2021 21:27

počítám na akci tak 8-12 tkm, víc ne, možná vyjímečně někam dál
proč by měli vadit tenčí dráty, když to jsou jenom signály a nic silového tam neteče
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř led 27, 2021 21:35

Jako koroze dříve zlikviduje slabší plech..., několik měděných drátů do kterých zateklo jsem viděl... Čím je slabší tím spíše ta oxidace naruší jeho funkci, tedy podle mě.... Autoelektikar nejspíše poradi lépe, otázku odporů a vodivosti neovládám já jsem spíše přes kladivo...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvekod zdd » stř led 27, 2021 22:10

Ondra1,7mpi píše:Jako koroze dříve zlikviduje slabší plech..., několik měděných drátů do kterých zateklo jsem viděl... Čím je slabší tím spíše ta oxidace naruší jeho funkci, tedy podle mě.... Autoelektikar nejspíše poradi lépe, otázku odporů a vodivosti neovládám já jsem spíše přes kladivo...


Taky nejsem kovanej v měděnějch drátech, ale to že jakoby zčerná na povrchu, nezmění snad jeho charakteristiku, povede snad pořád stejně, aspoň jsem si to myslel. To by musel zhní a podstatně se ztenčit. Ve sladký vodě by mu tohle nemělo hrozit.

Podle mě budou problémy spíš v oxidovanejch kontaktech. Protože jak zateče do konektoru a voda tam může pracovat, tak se ty kontakty pokrejou oxidem a ten myslím moc nevede. Pak to začně zlobit, ale to bych vyřešil vazelínou. Měl jsem to na motorce a nikdy nebyl problém a to jsem jezdil vodou docela často, ale je fakt že jsem se nepotápěl :-)
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
zdd
 
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků