co s olejovym kanalem hyder

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Kony
Příspěvky: 5
Registrován: pon bře 28, 2016 22:35

co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Kony »

Zdravim bejci , adoptoval jsem Nivu po zemedelcich a mela totalne oddelany hydra, kdyz sem zjistil ze nestojej jako na ochcu apod ale 600 jeden , tak sem tam nasolil manualni stelovani ze starsich verzi ... a ted nevim co s olejovym privodem pro ty hydra... zaslepujete to nebo z toho ma bejt naka sprcha vahadel , nebo jak ? starsi motor sem nevidel jak to ma , ty stelovaky sem koupil prez net.[b][/b]
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

podle me zaslepit, jinak budes prichazet o tlak oleje... kozliky predpokladam nyni mazane mas, to by mohl byt pruser...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Cory »

Neviem teraz z hlavy ako to je spravene, ale z hlavy by mal ist kanal cez obal vacky a z neho do trubiek k hydrostelom.Vacku treba vymenit za vacku,ktora je urcena pre klasicke nastavovacie sroby a asi aj s obalom. Samotnu vacku treba vymenit tak ci tak,pretoze ma ine nabehy a vahadla budu mlatit a detonacne cidlo bude posielat do rj zle udaje.ak je to teda MPi
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Luděk Musil »

Bylo by dobré napsat typ a rok výroby. Stejně předpokládám, že je to 1,7 SPi.
Cory má s výměnou vačky a obalu vačky určitě pravdu. Mazání vačky = průchod hlavou a díra v obalu vačky by měly být průchozí a zůstat zachovány
Trubku k hydroštelům bych asi (určitě) zaslepil nebo sejmul, protože je tam určitě hydroštel na řetěz. Ten by možná také neškodilo nahradit mechanikou. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Luděk Musil:
SPi melo nekdy hydrostely?, ja mam asi posledni SPi, protoze dalsi mesic uz se vyrabelo MPi a hydrostely nemam... mozna to nekdo predelal, ale jsem rad, ze tam nejsou...

p.s. ale vlastne mam motor 21073, takze mozne je vse, mam mit 21214, ten ma kamarad a osazene to ma MPi a ma hydrostely, takze ja bych mel mit tento motor s hydrostely osazeny SPi? koukam, to koukam, co je moznych konbinaci...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Cory »

Takze takto:
Hydrostely mali az mpi,kvoli detonacnemu cidlu. Na 05-07 bolo mpi bez detonacneho cidla,takze nemali ani hydrostely. Cize ak motor ma detonacne cidlo,ma mat aj hydrostely.
Ludku, napinak a hydrostely sice funguju pod tlakom oleja,ale napinak ma privod spod cidla tlaku trubkou a k hydrostelom ide kanal cez obal vacky (ako keby odbocka kanala mazania vacky) a potom spod srobu trubkou,resp listou ku kaxdemu hydrostelu.takze nic netreba zaslepovat,iba jednoducho vyhodit a nahradit klasikou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Kony
Příspěvky: 5
Registrován: pon bře 28, 2016 22:35

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Kony »

diky za odpovedi :) Je to MPi 2008 , ty trubky s krouzkama na hydra sem vyndal a nejspis to teda zaslepim tak ze dam pod ten sroub u kanalu(nahore na domku vacky) velkou podlozku s tmelem . mazani pro vacku zustane bezezmen. Jinak vymena vacky i domku no to ste me nepotesili . nevim kde to budu shanet a za kolik, abych se nedostal na cenu novejch hyder ... ale tohle je aspon reseni na veky :) jinak olejovej napinak zatim necham snad to nebude pruser no, pred prvnim startem odpojim vstriky a necham to tocit at se to natlakuje ..
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Cory »

Napinak bude fungovat normalne. Vacku hladaj z 1,7 spi,urcite tu niekto na predaj ma,ceny su za pusinku oproti cene hydrostelov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Kony
Příspěvky: 5
Registrován: pon bře 28, 2016 22:35

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Kony »

cidlo klepani bude asi problem teda, to abych ho nafera hodil nekam bokem nebo mi bude jednotka sahat zbytecne do smesi .
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Cory »

Cidlo detonacii nema vplyv na zmes. Bude znizovat predstih a po case vyhodi chybu detonacneho cidla-nespravny signal. Ak ho das bokom,vysledok bude este horsi,motor moze pri akceleracii detonovat...a opat vyhodi chybu cidla.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Majo »

veru tak, nikam bokom lebo to bude brat do uvahy otrasy(je tam sice cidlo nerovnej cesty na vylucenie tohoto, ale ked bude "bokom", tak neviem neviem) :-)
A mazaci kanal nezaslepovat lebo ked sa dostane silikon do tlakoveho okruhu mazania(v podstate iba vacky, dole proti tlaku nepojde) tak to moze narobit viac skody ako nie uplne tesna ocelova podlozka(original je to tiez len hlinik/kov/kov).... ovsem teraz uz radsej na to nesahat, lebo sa ten silikon utrhne pri povolovani :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Milan_cze
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 25, 2017 14:48
Bydliště: Tábor

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Milan_cze »

Pravzda, že jsem na toto reagoval už v jiném tématu (viewtopic.php?f=79&t=22945#p481830), ale poprosím Vás o názor i tady. Vy tu uvádíte, že je pořeba při vyhození hydroštelů i vyměnit vačku MPi za vačku z modelu SPi. Proč? Vždyť vahadla zůstanou z MPi modelu, takže řešit nějaké úhly a pod je zbytečnost, ne? Navíc pokud tam dám teda vahadla z SPi a vačku z SPi, tak změním charakteristiku otevírání ventilů (nestudoval jsem do jaké míry) a tím můžu zmást řídící jednotku, ne? Nějakej němec na youtube prohodil jen klasické štelováky místo hydroštel, ale zbytek nechal a šlape mu to... Budu rád za Vaše názory...
Lada Niva 1.7 MPi r.v. 2002 s LPG
Lada Niva 1.7 SPi s LPG (rozebraná)
http://tiga.cz/niva.html
Milan_cze
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 25, 2017 14:48
Bydliště: Tábor

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Milan_cze »

Milan_cze píše:Pravzda, že jsem na toto reagoval už v jiném tématu (viewtopic.php?f=79&t=22945#p481830), ale poprosím Vás o názor i tady. Vy tu uvádíte, že je pořeba při vyhození hydroštelů i vyměnit vačku MPi za vačku z modelu SPi. Proč? Vždyť vahadla zůstanou z MPi modelu, takže řešit nějaké úhly a pod je zbytečnost, ne? Navíc pokud tam dám teda vahadla z SPi a vačku z SPi, tak změním charakteristiku otevírání ventilů (nestudoval jsem do jaké míry) a tím můžu zmást řídící jednotku, ne? Nějakej němec na youtube prohodil jen klasické štelováky místo hydroštel, ale zbytek nechal a šlape mu to... Budu rád za Vaše názory...


Nějak jsem nevydržel a zavolal do CS Lada, kde mi potvrdili to, co jsem si myslel, že není potřeba měnit vačku ani vahadla, ale jen ty věci kolem hydroštel. Takže lištu ven, stelováky, přižinky a pod tam a mělo by to jít. Vkládám odkaz na video na youtube, kde to chlapík mění (není to ideální video, ale je tam aspoň něco obrazově vidět) https://www.youtube.com/watch?v=F89HMQu ... 40&index=7.

Na videu navíc koukám, že to ukazuje na SPi. Takže možná do německa šli modely SPi s hydroštely. Fabie taky není ta samá fabie z ČR a z Německa i když je to stejný model a motorizace...

I tak budu rád, za diskuzi.
Lada Niva 1.7 MPi r.v. 2002 s LPG
Lada Niva 1.7 SPi s LPG (rozebraná)
http://tiga.cz/niva.html
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: co s olejovym kanalem hyder

Příspěvek od Cory »

Spi nikdy hydrostely nemali. Boli az na mpi a kvoli nim zacali robit mensie koleso na nahone cerpadla.

Vyrobca v instrukciach neodporuca menit vacky. Pri mechanike na vacke stavanej na hydrostely sa objavuje klepanie, ktore oblbuje detonacne cidlo.

Edit: V opacnom garde je zasa nabeh iny (prudky) a trpi rozvodovy mechanizmus a samotne hydrostely. Nie nadarmo sa ostre Ladavacky na hydrostely ani nedaju zohnat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“