Ložisko kolesa - tuning

Moderátor: Moderátoři

Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Majo » pon říj 06, 2014 17:33

Rozmýšľali ste nad vylepšením ložiska na zadnej polose? Originál je tam 40x80x23, jednoradové guličkové. V tomto rozmere sa však robí aj súdočkové a dvojradové guličkové. Dokonca ja sa akurát pohrávam s myšlienkou úpravy polosy v sústruhu a osadením širšieho ložiska. Našiel som napr 40x80x30.2 prípadne aj brutálnejšie rozmery...
Myslíte, že sa to môže nejako negatívne prejaviť? Nadmerným opotrebením kvôli vychýleniu? Aj keď, neviem či to môže byť ešte horšie ako to je teraz. S kolesami s ET0 mi ložiská nevydržia viac ako 20tkm...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ložisko zadného kolesa

Příspěvekod Michael 4x4 » úte říj 07, 2014 07:44

Tak, viem že Ti ide o zadné kolo, ale na UA som už videl systém na osadenie 2 rovnakých, štandardných ložísk na jedno predné koleso, čím vznikne kvázi dvojradové ložisko. Tuning systém jak lusk. Takže, ak majú zdvojené ložiská nejaký prínos vpredu, tak zdvojené/väčšie/silnejšie ložisko by malo mať prínos aj vzadu.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Re: Ložisko zadného kolesa

Příspěvekod Majo » úte říj 07, 2014 08:03

A si si isty, ze si videl presne to co hovoris? Netvrdim, ze nie, Rusi vymyslaju kadeco v roznych verziach, ale v Kaline maju (aj) prerobene predne naboje, kde namiesto originalneho dvojiteho kuzeloveho loziska je osadene dvojite gulickove lozisko z BMW. Vonkajsia cast je vcelku, vnutrajsia v strede rozdelena. Dotahuje sa obrovskym momentom(200-280Nm) a nie je nachylne na opotrebenie nespravnym dotiahnutim(na bmw som jedno menil pri 250tkm a druhe este nie a uz som cez 300). Ovsem stoji to obrovske prachy(300e? uz neviem, viem ze som to zavrhol).
toto konkretne je lozisko z Iveca v Niva naboji:
Obrázek

Ja som to myslel tak, ze zadna polos je ulozena v diferaku s pomerne velkou volou, na druhom konci polosy je lozisko, ktoreho jeden rad guliciek celkom dobre zvlada vykyv a nejake pripadne vyosenie. Ked tam osadim dvojradove nebude viac trpiet? Asi to prilis riesim :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Michael 4x4 » úte říj 07, 2014 08:55

Tak ak som dobre pochopil predavača, do toho náboja pre predok išli 2 štandardné Nivácke ložiská. Ale je možné že to medzičasom ešte pomenili, a potom to už je ložiská z BMW, alebo existujú obe verzie.....to u rusov nikdy nevieš.

V tomto prípade si myslím že najviac by trpelo výkyvom poloosy vonkajšie guličkové ložisko resp. to bližšie ku koncu poloosi, ale viac ako teraz asi trpieť nebude (Prečo by aj malo?)
Ale aký veľký bude prínos toho ďalšiho ložiska, to asi nikto nevie....
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Majo » úte říj 07, 2014 18:31

kazdopadne som ich objednal, zajtra idem pre ne a na sustruh 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Dusan » stř říj 08, 2014 11:59

Akurat mi nieje jasne kde osadis to lozisko, kedze bude viac trcat von z napravy, ok daju sa dat podlozky. Ale na co ta chcem upozornit je to že :
Cela poloos je po opracovani kalena res inak tepelne upravena to znamena ze je do hlbky cca 5mm tvrda a zaroven pevna a ty tuto cast chces osutruzit v casti kde to drzi koleso, tak drzim palce aby ti neodpadlo koleso. P.S. dufam ze pouzijes keramicke platky na sustruhu :D pojde to lepsie.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Majo » stř říj 08, 2014 17:19

Keramicke nemame, kazdopadne uz je neskoro, dnes som bol za sustruznikom, ale ono to bude zase cela velka zverina, ako vzdy ked nieco vymyslam. No ved za par dni dam fotky celeho projektu. :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod RIKIJAN » stř říj 08, 2014 20:11

kde jsi na to přišel že ta poloosa je kalená ?

doufám že se ti to povede Majo at mám co okopírovat :twisted: protože tak mne odcházej loziška
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
RIKIJAN
 
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod dusin » čtv říj 09, 2014 08:46

Pokud vím,tak poloosa je kovaná...ne kalená.kalený je tak možná tisícíhran na konci.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod RIKIJAN » čtv říj 09, 2014 10:49

dusin píše:Pokud vím,tak poloosa je kovaná...ne kalená.kalený je tak možná tisícíhran na konci.


kováná je ale kalená není určitě kalení poloosy mám akorát já doma když z ních dělám sekáče(majzliky)

ale k ložišku jediny co tam dělam že do toho přitahovaciho domečku dávam filc kvuly bahnu ale nevím jestli je to pro nebo proti :)
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
RIKIJAN
 
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Majo » čtv říj 09, 2014 19:52

vacsina polos je povrchovo zakalena. U Lady/Nivy len tisichran :) Lozisko uz je doma, polosy este nie, snad zajtra :)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Dusan » úte říj 14, 2014 12:24

Tomu never ze len tisichran je kaleny, kalena je cela, lebo par som ich uz skracoval a stare boli tvrdse do hlbky 7mm nove len do hlbky 5mm setri sa vsade. V strede je to maslo, navrtas bez problemov.

Kovana mozno, lenze potom treba vyrobit drazky a je nelogicke do robit to tvrdeho materialu.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Majo » úte říj 14, 2014 17:34

stara ladacka myslim, ze bola kalena cela, to som az tak nejak neskumal(aj ked som dve skracoval a vyrabal napravu na vozik), rozhodne na novych a nivackych vidno v okoli tisichranu zmenu farby materialu. A este som nasiel podobnu zmenu farby od kalenia blizko loziska, ale noz do toho isiel ako do masla, tak neviem :)

Prikladam fotky upravenych polosi, len pozor, ja mam na aute kotucove brzdy, az dnes mi doslo, ze pri tomto rieseni by sa 7.2mm vysunuli aj bubny do von, na toto som akosi dopredu nemyslel, kedze sa ma to netyka.... Cize medzi bubon a polos by sa musela vyrobit 7mm hruba distancna podlozka(a pouzit dlhsie stifty) a to mi uz pride jednoduhsie prerobit to na kotuce....
Přílohy
tisichran.jpg
rozsir1.jpg
rozsir2.jpg
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Dusan » pát říj 17, 2014 12:55

Kto ti to sustruzil ? ti nenechal radius, je to tam zbytocne ostre a moze dojst k lomu. Uz ani sustruznici niesu co byvalo.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Ložisko kolesa - tuning

Příspěvekod Majo » pát říj 17, 2014 14:02

na nive je to aj original bez radiusu, vsak uvidime...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků