Tak konecne som sa k tomu dopracoval, zacal som skladat 2liter do Nivy. Ako poniektori vedia, kratko po kupe Nivy som prerobil motor z 1.7(1690ccm) na objem 1.9(1859ccm) vymenou 80mm kluky za kluku 88mm. Piesty sa len znizili na sustruhu cca o 3mm a motor dostal hlavu od Madarov s vacsimi ventilmi. To nejaku dobu vydrzalo, teda ked si odmyslime, ze prepalilo 2.5mm hrube medene tesnenie pod hlavou a podobne zaludnosti. No a pred par tyzdnami konecne dorazili piesty 84.0 nizsie oproti povodnym o 4mm, navyse s vybratiami na ventily. To by mohlo ciastocne vyriesit problem s vysokou kompresiou.
Samozrejme sa to nezaobide bez komplikacii. Uz v prvej faze sa ukazalo, ze 88mm kluka je privysoka a miesta v bloku je malo. Najprv pri volnom pretacani sa opreli spodne casti ojnic(tam kde je hlava sroubu) do spodnej casti valcov, takze sa to muselo upravit. Islo len o par mm, takze flexka a ok. Druha zaludnost, po zahriati zas jemne klepal spodok o dno olejovej vane. To zas vyriesila nahrada silikonoveho tesnenia za originalne(korkove) a jemne preklepanie kladivom(len pre istotu).
S novymi piestami prisli dalsie komplikacie, tym ze su nizsie v nich nesli otacat ojnice, takze som ich musel takisto upravit. Ako vidno aj na fotkach, Rusi sa s tym nes.ru a rozdiely vo vahe na piestoch 3-4g(to je este ok, origo boli este horsie) a na ojniciach 14gramov! Samozrejme to som tak nemohol nechat takze 2 piesty som musel znacne odlahcit aby som sa dostal na toleranciu a ojnice som musel dooost obrusit. Dal som si zalezat, bol by som rad keby to na volnobeh neskakalo od blatnika k blatniku ako original. Dokonca som upravil aj spodne casti, tam bol rozdiel 6g, zase to riesila flexka a smirglovy kotuc.
Blok je za tych par rokov dobre hrdzavy, takze dostal nastrek a momentalne som zakoncil snazenie osadenim piestov kruzkami a polozenim do valcov, zatlacat budem az uplne vyschne farba. Postupne to tu doplnim, fotky aspon z doterajsieho priebehu:
http://majo04.rajce.idnes.cz/Lada_2,0