Stránka 16 z 22

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 10:19
od Ondra1,7mpi
Diky za ujištění...
Jinak zkušenost se sedáním pružin mohu jen potvrdit... Párkrát jsem ji naložil a trochu si to sedlo. Ještě jsem to neměřil. Ale stejně je výška i vlastnosti pružin ok, když naložím 350kg tak to má výšku jako origo niva úplně prázdná... Takže pera 55 cm, 14mm síla 11 závitů mohu všem kdo chtějí zvedat doporučit, pro náklady by stačilo i 10,5 nebo možná i jen 10 závitů...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 05:52
od Medved009
Kde se dají sehnat delší pružiny , Díky

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 09:34
od Ondra1,7mpi
Firma Invel v Plzni, udělají jaké budeš chtít, doporučuji pročíst v tomto tématu pár stránek zpět...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 18:57
od Medved009
to téma jsem pročítal , ale nevěděl jsem kde a jaké pružiny.
Průměr drátu , průměr oka, počet vinutí ( počet závitů )
Prozkoumám firmu a uvidím

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pon čer 26, 2017 19:14
od Ondra1,7mpi
Na 12. strance je v příloze nabídka z invelu, zhruba uprostřed stránky je číslo 14xněcox55xněco to první číslo je síla drátu, to druhé průměr,(ten je neměný u niv) to třetí je délka(volitelná) a čtvrté počet závitů volitelný...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 17:22
od Medved009
tak jeden dotaz kdy bych sehnal alespon 5 lidí tak se domluvíme a a dal bych vyrobit , přední pružiny , ale min počet je 10 ks .
Jen se musíme domluvit jaké , Měl by někdo zájem ?

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 20:30
od Majo
ja sice zaujem nemam, ale ak sa smiem spytat, co chces spravit s prednymi pruzinami?
Pretoze ak das tvrdsie alebo s vacsim poctom zavitov, tak to bude bud tvrde alebo to nepojde na dorazy, ale natvrdo na seba zavity a to pruziny dlhodobo nevydrzia, nehovoriac o tom ako velmi nekomfortne to bude. Robil som u Nivy pokusy aj s maksimi sedanovymi(2101-2107) aj tvrdymi pruzinami od IronManu, ci dlhsimi od OME, urcenymi priamo na zdvihnutie Nivy, ale vzdy najlepsie boli seriove pruziny(dokonca unavene vekom, nie nove) s vypodlozenymi miskami a vrchnymi capmi...
Az pri vacsom zdvihnuti ako 7cm je to narocnejsie...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 08, 2017 22:05
od Mara
A co zkracene zadni pruziny dat dopredu, to uz nekdo zkousel? Prumer je myslim docela podobny a zavitu maji zadni mene, ale taky jsou asi měkci. Ja mam predek docela tvrdy novejsimi pruzinami, obcas trochu lita vzduchem :)

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 06:49
od Majo
Nemajú stejny priemer, zadné sú o hodne väčšie priemerovo a hlavne sú strašne mäkké. Ja som dával dopredu predné žigulácke, tie sú priemerovo stejne(pokiaľ sa nebavíme o priemere drotu). Sú dlhšie, majú viac závitov, sú o hodne tvrdšie než zadné ale mäkšie než Niva predné. Dopadlo to tak že sa tam naskladali takmer závit na závit, vysoké to bolo stejne, ale už nemali kam preperovat, takže to skončilo závit na závit a doraz sa ešte nedotkol. Nepríjemné pre tie pružiny aj pre posádku. Jediné s čím sa dá experimentovať sú predné z volgy. Tie sú od origo máličko mäkšie, ale sú dlhšie, tak sa dajú skrátiť podľa potreby. Ale mám ich tam len preto, že som to dvihal viac ako 15cm a sériové proste nestačili.

Kto to má zdvihnute tým klasickým sposobom(vypodlozit spodné misky do rovna trojuholnikmi a vrchny cap podlozkou) určite potvrdí, že sa chovanie predku, čo sa týka preperovania, oproti serii zlepšilo.

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 19:31
od Medved009
Mám v planu zvednout Nivu o 3-7 cm, podle toho co mi dovolí poloosy, nechci z toho dělat monstrum ,
které neudržím v 90 km/h na silnici, ale na to, že je niva 2006 a má jen 26000 km , tak ten předek tahá skoro po zemi a mě to vadí.
Chtěl jsem tam dat jiná kola ale bohužel se mi to tam nevejde a když jsem zkoušel různe disky , tak jsem si uvědomil , že by ta niva mohly byt klidně o ca 5-7 cm vyšší : )

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: ned črc 09, 2017 19:33
od Medved009
Dal by se sehnat odkaz kde sehnat ty pružiny , nemám v planu do toho podvozku nacpat 50 000,- a pak stím autem jezdit po lese. :-)



Majo píše:Nemajú stejny priemer, zadné sú o hodne väčšie priemerovo a hlavne sú strašne mäkké. Ja som dával dopredu predné žigulácke, tie sú priemerovo stejne(pokiaľ sa nebavíme o priemere drotu). Sú dlhšie, majú viac závitov, sú o hodne tvrdšie než zadné ale mäkšie než Niva predné. Dopadlo to tak že sa tam naskladali takmer závit na závit, vysoké to bolo stejne, ale už nemali kam preperovat, takže to skončilo závit na závit a doraz sa ešte nedotkol. Nepríjemné pre tie pružiny aj pre posádku. Jediné s čím sa dá experimentovať sú predné z volgy. Tie sú od origo máličko mäkšie, ale sú dlhšie, tak sa dajú skrátiť podľa potreby. Ale mám ich tam len preto, že som to dvihal viac ako 15cm a sériové proste nestačili.

Kto to má zdvihnute tým klasickým sposobom(vypodlozit spodné misky do rovna trojuholnikmi a vrchny cap podlozkou) určite potvrdí, že sa chovanie predku, čo sa týka preperovania, oproti serii zlepšilo.

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř črc 19, 2017 11:30
od Jirka H.
zdar hoši, pár let to tu sleduji, a pár let drtíme doma šestnáctku nivu... proběhli minimální úpravy, ale byli maximálně funkční řekl bych...

1) první úprava byla vyndat stabík z předku... nebo teda musel jsem uřezat šrouby... bylo to lehce rezaté :-D

2) druhá zásadnější úprava byla prořezání zimních gum... to hodím pak i video... tim jsem z nula prdlačky docílil toho aby se guma lépe samočistila....(na silnici je to ale dost danger...nedoporučuju :-D )

3) a poslední úpravička, jsou zadní tlumiče na GR Patrola od firmy Old Man Emu pro 2" lift... měl jsem dva zbytečné na regále... křížení hnedle o nějakých 15 čísel jinde...

Niva je prostě láska na celej život, ikdyž mě občas sere... ale když mě už nebaví se přítelkyni hrabat v kalhotkách... skvělá odragovačka od zaběhlé rutiny...

fotky: http://nivak.rajce.idnes.cz/Lada_Niva_1 ... 33_735.jpg
videa: https://www.youtube.com/watch?v=UIoo-TM ... ebelsvideo
https://www.youtube.com/watch?v=08L__Ro ... ebelsvideo
https://www.youtube.com/watch?v=v1q6fii ... ebelsvideo
no jako videa jsou pro pobavení že, neberte to moc vážně, auto samozřejmě není na papírech... a video z testu tlumičů samosebou bude taky...
Nebojte se, už je mi skoro 18, chodím na automobilní školu... o autech něco vím, na denní ježdění jsem si pořídil Patrola, Niveta je jen na takové to domácí ježdění. Tak mě hned neukamenujte

Obrázek
bojim se že budou vypadávat pružiny... chtelo by je asi nějak... přichytit, na nový delší asi nemám, resp. se mi nechce dávat moc peněz...
Obrázek

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř srp 02, 2017 11:41
od Jardasonyx
Ahoj kluci.Nevíte nahodou jaké ET mohou mít tyto disky co jsou na fotce?Nechci řezat blatníky.


http://www.madeinrussia.cz/gallery-lada ... prace-213/

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř srp 02, 2017 12:16
od Mara
Jen odhadem mi to ET prijde pod nulou. ET 0 mi jeste zustavalo schovane v zadnim blatniku a u predniho uz byl přesah gumy ven a to nemusim (jen osobni nazor:) Tak mam disky co jsou v predu jeste zarovno.

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř srp 02, 2017 12:56
od Jardasonyx
No pockej ET 0 je kolo smerem ven,mimoto v TP je to povoleny jen z lemama.ET vejs tzn 10 ,20 az 50 kolo dovnitr.Mate nekdo ty kola co jsou na fotce?Pneu bych dal 215/75-80x15 tj max co se vejde bez rezani a zvedani auta.Jen mne zajima to ET.

Medved009 nemas nahodou ty same kola?Mne by se libili ale v chromu.