Stránka 14 z 22

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 14:41
od Jarda_NIVA1.7
no ja psal o tom uchyceni centralniho cepu...
rusky tuning, to nepopiram, ale pokud je neco patentovane, tak kdyz to automobilka pouzije, tak musi platit, proto ma např. š120 otevirani kapoty do boku a i to muze byt duvod, proc nivy nesjizdi z linky s centralnim cepem

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 17:46
od Ondra1,7mpi
Jasný asi to tak bude, já uvidim co udělá to moje přizvednutí a taky to možná spáchám...
Na to svařování stačila klasika nebo COčko...?

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 19:07
od Majo
Z linky tí tak neschadza preto, že Niva je stavaná na zlé cesty a nie do narocnejsieho terenu. A na ceste je lepšie štandardne zavesenie, úplne ideálne ešte so stabilizatorom.

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: čtv led 26, 2017 22:47
od martas
Lada niva je 40 let staré SUV, které bylo stvořeno pro špatné ruské cesty. Většina dílů pochází z osobních verzí automobilky VAZ, takže i zavěšení zadní nápravy... To,že se toto auto vyrábí skoro v nezměněné podobě do dnešních dní svědčí o jeho kvalitách a účelnosti, a že si stále nachází své zákazníky, kteří si ho stále kupují. Přestože je toto auto postaveno do lehkého terénu, s dnešními vozy typu SUV nelze srovnávat, po určitých úpravách ( o kterých tu čile diskutujeme a na svých autech praktikujeme ) dokáže niva zvládat i dosti težký terén...
A-rameno jak to nazývají rusové je úprava pro lepší křížení v terénu...

Ondro pokud máš pramalé skušenosti se svářením tak nevím, pamatuj na to že v tom autě nebudeš jezdit sám... Dalo by se to vařit i elektrodou, ale já v podstatě vařím vše céočkem od plechu po těžké železo, rychlost vaření je jinde. Elektrodou vařím jen tam kam nedostanu CO2... Kromě vaření je potřeba trochu soustružit...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pát led 27, 2017 12:01
od Ondra1,7mpi
Díky za info, vaření se snažím vyhýbat, při úpravách raději investuji do delších dílů, než to pytlíkovat vařením... To áčko se nechá udělat, ale nápravu vemu ke kámošovi s CO, zatím ale zkusím bez áčka, nejpozději v pondělí budu mít všechny komponenty pohromadě, takže ještě dve tři basy dobrého piva a de se zvedat... Do teplé garáže jak tu na fóru někdo vtipně poznamenal. Teoretická roční příprava vrcholí, a to díky vám všem, takže DÍKY... Foto budou, včetně návodu pro antitalenty jako jsem já...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pon led 30, 2017 12:40
od Ondra1,7mpi
Takže vše kompletní, jde se na věc... Zadek: pružiny 55cm 14mm síla, tlumiče nissan terano 2., stavitelná pandrholova tyč, stavitelné krátké kosti, brzdová hadička na prodloužení, ještě se z plecháče udělá delší táhlo omezovače brzd a to je vše.
Předek 3 cm podložky čepů, podložky pod misky s pružinama se uříznou podle situace ze silnostěný trubky...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pon led 30, 2017 21:42
od martas
Krátké kosti by měli zůstat stejně dlouhé... Pouze se mohou na tom zavitu lépe otáčet kvůli lepšímu křížení... Jinak vítej, blížíš se do klubu " No STK " ;-)

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: úte led 31, 2017 01:54
od Ondra1,7mpi
Tak ty krátké mi vycházejí cca o 5 mm opravdu krátké, když malinko zakloním nápravu kvúli zalomení křížu kardanu tak se něco stane? To by byli delší cca o 1 cm... Poznatky: ty pružiny 55cm 14 mm síla a 11 závitů si u prodloužené verze kecly na 46 cm, tlumiče na teráno mají 6 cm vůli myslím jako na prodloužení při křížení, to znamená že když pružiny mají vúli 9 cm bylo by dobré to spodní uchycení tlumičů ještě o 3 cm zvednout, na to je takový udělátko, nevíte kde se dá u nás sehnat? Nevím zda při křížení mě v tomto extrémním případě pustí ty kosti, možná ten limit daný tlumiči nechám...
PS. Bez zvednutýho předku to je docela hustý, na předek jdu zítra, vlastně dneska až se prospím...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: úte led 31, 2017 09:49
od RIKIJAN
křížení na max to to kosti pustěj akorat silenbloky v ních dostavaj zahul teda u mně ale to je podle mně spíš automatickou uzavěrkou a nech to jen na tlumičích ono to stačí to kříženi(u mně jde při kříženi kolo pod práh) original péra vypadávají z horních misek ale vždy se tam vratí akorat to dělá divný zvuky kdo na to neni zvyklej mluvím o tlumičích z terrana

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: úte led 31, 2017 13:47
od Ondra1,7mpi
Original pera jsou už venku... Díky za doporučení, nechám to asi tak... Až bude chvíle dám foto a test v terénu, zatím stojí rozdělaná v garáži, ale už mám i jednu stranu vepředu hotovou, s podložkou 3 cm....

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř úno 01, 2017 12:38
od Ondra1,7mpi
Zvedání včera dokončeno, v pátek výměna olejú, odvzdušnění brzd, vyvedení vzuchu z difů a nášlapy... Těším se až to otestujem... Vpředu je to o 3 vzadu cca 12cm výš, ten zadek se zvedl hodně páč byl unavenej...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: ned úno 05, 2017 23:41
od martas
Pěkná práce udělej fotky venku ;-)

http://martas110.rajce.idnes.cz/lift/#DSC_0101.jpg ve předu 50mm podložky plus pod miskama v zadu 60 mm + origo pera, těď jsou tam zesílená bez podložek...

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: pon úno 06, 2017 13:57
od Ondra1,7mpi
Křížení po úpravě vypadá následovně, víc jsem jí trápit nechtěl... Kdyby někdo v budoucnu dělal v Invelu pružiny tak by asi mohli být s těmi původnímy 10,5 závity, délka je OK.
Vpředu po zvednutí 3 cm začli loupat asi ty homokyneťáky... Nevíte někdo zda to přestane časem, nebo se to spíš zničí a musí se vyměnit?

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: stř úno 08, 2017 21:09
od Majo
ten zadok klesne pomerne ryclo, staci to par krat poriadne nalozit, co i len na par km...

tie homoklby same lupat neprestanu, vazelina na doplnenie vzdy pomoze, casto ale len nakratko. Ale co sa tyka vymlatenia a zlomenia z tohto dovodu - toho sa neboj. deru sa totiz drazky v tej masivnej casti, takze je to neprijemne, niekedy velmi neprijemne, ale nerupne to. vacsinou praskne klec, ale nie z dovodu opotrebenia zdvihnutim.

Re: Přizvednutí nivy

PříspěvekNapsal: čtv úno 09, 2017 08:39
od Ondra1,7mpi
Když klesne dám podložky, Majo ty máš už tyto pružiny takto vyzkoušene? Asi jsem měl dát na tvá slova že 10,5 závitu by stačilo, nebo snad zkusit i jen 10. Tak snad zase příště, on se zas někdo najde kdo to bude v invelu řešit...
Díky za odpověď a info k těm homokloubům, nechám to loupat...