Přizvednutí nivy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Henry »

Meral som to iba priblizne vodovahou a rozdiel som nenameral ziadny. 1° rozdiel od kolmej roviny na bubline vo vodovahe uz dost vyrazne vidno, takze asi to bude pod tuto hodnotu. V domacich podmienkach to lepsie urobit neviem. Este mozno dat kolme pravitko k zemi a merat rozdiel vzdialenosti horneho a spodneho okraja disku, ale to by tu nejaky schopny matematik musel vypocitat (pravouhly trojuholnik, goniometricke funkcie, atd.) aka ma byt dlzka kratkej odvesny pri predpisanom intervale uhlov odklonu.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Super, trochu ti to asi vezme možnost aby šlo kolo v terénu dolejc při křížení, ale jestli si tam nechal stabík tak je to jedno...
Dobrá práce... Starší garda byli všichni "podložkáři čepů" včetně mě :mrgreen:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Henry »

Tak som to dnes vyskusal aj pri vyssich rychlostiach a jazdne vlastnosti aj ovladatelnost ostali bezo zmeny ako predtym. Dokonca ani lupanie homoklbov sa neobjavilo a to napriek tomu, ze pri skladani vnutorneho klbu som videl, ze ta hviezdica na polosi ma viditelne vymlete dierky v mieste kontaktu s gulickami. Takze ja som zatial maximalne spokojny, vyhody to ma vsetky, ktore som chcel a nevyhody sa zatial neprejavili.

Stabilizator som tam zatial nechal, potrebujem zachovat aj jazdne vlastnosti na ceste. Ale v pripade potreby ho nie je problem dat aj prec, da sa to spravit tak, ze neznaly clovek ani nebude vediet, ze tam nieco chyba. Pri odlahceni kolesa vytlaci pruzina rameno az po doraz maximalneho vysunutia tlmica (cize ako predtym), ale je pravda, ze pri zatazeni kolesa ta viac predpata pruzina asi nebude chciet pustit koleso hore do blatnika az po spodny gumovy doraz dolneho ramena.

Stara garda boli machri, ktori prakticky vyrabali/konstruovali prednu napravu nanovo. Bolo to zaujimave a v terene urcite super, ale na ceste nic moc a na STK by to asi nedopadlo dobre. Ja som mal ambicie skromnejsie, mne staci mierne zvysenie pre lahky teren, hlboke kolaje v asfalte a vacsia rezerva pre zatazitelnost naprav, aby auto o tolko nekleslo (resp. ono klesne rovnako, ale teraz sa pri plne nalozenom aute dostanem povedzme na povodnu vysku, zatial co predtym by to bolo este o dalsich par cm nizsie a viditelne "utopene").
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od zdd »

Kolik kilometrů máš najeto se zvednutím ?

Protože mám nivu jen na cestování a projížďky do terénu a bude tam pár úprav, které přidají kila navíc plus budu pořád vozit vybavení do terénu (naviják, hilift, kompresor, lana, rýč, nářadí, pár dílů atd...) tak nikdy nepojedu s menší zátěží, než je 200kilo a to včetně mně. Normální pružiny jsou dělaný předpokládám na nezatížené auto, protože když se tam dá těch povolených 320, tak to docela klesne.
Lift to trochu zvedne, ale jak píšete, co dá lift, sebere náklad. Tak proč to rovnou nenadimenzovat na naložený auto. Ale aby to potom díky silným pružinám i s nákladem neskákalo. Tak jak na to ? Nebo to rovnou napružinovat na plnej náklad a když pojedu sám a jen tak se projet, tak to bude holt trochu skákat. Tady nevím.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Henry »

Ako som pisal, je to cerstva uprava, dokoncil som to len pred par dnami, takze najazdene zatial minimum. A pri mojom minimalnom najazde na Nive tu v blizkej dobe nemozno ocakavat dlhodobu recenziu. Ale s nadmernym zjazdievanim pneumatik pocitam uz len kvoli geometrii nastavenej iba od oka domacimi metodami a vsetky komponenty podvozku/naprav boli dlhodobo zanedbavane, takze sa to posype bez ohladu na zvysovanie a vypovednu hodnotu by to aj tak ziadnu nemalo. Jazdene VLI-5 v slusnom stave sa daju zohnat za par korun.

Spravne pises, ze s tym maximalnym zatazenim vs. pohotovostna hmotnost to bude vzdy kompromis. Bezne pruziny sa skratka s nakladom vzdy budu stlacat. Na to je jedine riesenie bud tvrdsie Niva pruziny alebo rovno na mieru robene pruziny, ale lacne to nebude a k tomu si precitaj Ondrove prispevky v tejto teme, on tu je na to expert.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Ja nejsem žádný expert, 1) nevím co to je a za 2) mě to uráží... Já su drvoštěp :mrgreen:
Ano zadní péra to je téma do pranice :mrgreen:
Kámoš nabízí dovezené z Ruska sériové výšky ale s vyšší zátěži... Já bych zkusil hromadnou objednávku v Plzni...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od zdd »

kdo koho zase uráží a proč ? :twisted: :lol:

jenže jak to péro nadimenzovat, nechci z toho mít úplnýho kozla, už takhle to drncá jak kostitřas
Naposledy upravil(a) zdd dne pon úno 01, 2021 20:11, celkem upraveno 1 x.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Vidno že nerozumíš našemu humoru, to se ale vsákne :mrgreen:
Nechat udělat pero podle tvých, mých nebo jiných představ je jako trefit šipkou obloučkem z 8 metrů pingpongový míček... Je to trochu věda, síla drátu, počet závitů, délka... Třeba to poskládat podle dostupných informací... Zjistit vlastnosti sériové pružiny, pak vlastnosti na zakázku dělaných pružin, to za posledních 10let nikdo kromě mě nezkoušel a pak na základě prostudovaných info o pružinách navrhnou nové pero... No já bych to od boku klidně zkusil ale aby někdo vyhodil 4000litry za pokus je blbý... To je pro odvážné...
Origo neskáče kvůli perům ale tuhé nápravě... Je to její přirozená vlastnost...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od zdd »

takže reálný řešení je koupit hotový pružiny
akorát jaký by byly vhodný pro moje použití a aby to nebyl šmejd, co se po pár tkm prosedne
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Obávám se že není z čeho vybírat...tedy v ČR... Pošlu ti sz s kontaktem na Libora, on má zdroj v RU
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Luděk Musil »

zdd píše:... . Normální pružiny jsou dělaný předpokládám na nezatížené auto, ... .
To určitě ne :idea: . Normální pružiny jsou dělaný na zátěž, tuším nebo jsem četl v literatuře, 4 osoby a 2 q ( .?: ) v kufru. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od zdd »

jenže při takový zátěži to auto podstatně poklesne a to je blbý
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Libor ti možná řekne více, ale vím že měl z RU nějaké tvrdší na větší zátěž, ale sériové výšky, možná v kombinaci s liftem udělají dobrou práci...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od zdd »

příští tejden to začnu všechno řešit
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Henry »

Otazka pre expertov na zvysovanie Nivy: ake hodnoty geometrie prednej napravy (zaklon, odklon, zbiehavost) je idealne mat pri miernom zvyseni (3-4 cm)? Povodne hodnoty v sulade s manualom? Dik!
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“