Přizvednutí nivy

Moderátor: Moderátoři

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » stř led 25, 2017 14:41

no ja psal o tom uchyceni centralniho cepu...
rusky tuning, to nepopiram, ale pokud je neco patentovane, tak kdyz to automobilka pouzije, tak musi platit, proto ma např. š120 otevirani kapoty do boku a i to muze byt duvod, proc nivy nesjizdi z linky s centralnim cepem
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 864
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř led 25, 2017 17:46

Jasný asi to tak bude, já uvidim co udělá to moje přizvednutí a taky to možná spáchám...
Na to svařování stačila klasika nebo COčko...?
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Majo » stř led 25, 2017 19:07

Z linky tí tak neschadza preto, že Niva je stavaná na zlé cesty a nie do narocnejsieho terenu. A na ceste je lepšie štandardne zavesenie, úplne ideálne ešte so stabilizatorom.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod martas » čtv led 26, 2017 22:47

Lada niva je 40 let staré SUV, které bylo stvořeno pro špatné ruské cesty. Většina dílů pochází z osobních verzí automobilky VAZ, takže i zavěšení zadní nápravy... To,že se toto auto vyrábí skoro v nezměněné podobě do dnešních dní svědčí o jeho kvalitách a účelnosti, a že si stále nachází své zákazníky, kteří si ho stále kupují. Přestože je toto auto postaveno do lehkého terénu, s dnešními vozy typu SUV nelze srovnávat, po určitých úpravách ( o kterých tu čile diskutujeme a na svých autech praktikujeme ) dokáže niva zvládat i dosti težký terén...
A-rameno jak to nazývají rusové je úprava pro lepší křížení v terénu...

Ondro pokud máš pramalé skušenosti se svářením tak nevím, pamatuj na to že v tom autě nebudeš jezdit sám... Dalo by se to vařit i elektrodou, ale já v podstatě vařím vše céočkem od plechu po těžké železo, rychlost vaření je jinde. Elektrodou vařím jen tam kam nedostanu CO2... Kromě vaření je potřeba trochu soustružit...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
 
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát led 27, 2017 12:01

Díky za info, vaření se snažím vyhýbat, při úpravách raději investuji do delších dílů, než to pytlíkovat vařením... To áčko se nechá udělat, ale nápravu vemu ke kámošovi s CO, zatím ale zkusím bez áčka, nejpozději v pondělí budu mít všechny komponenty pohromadě, takže ještě dve tři basy dobrého piva a de se zvedat... Do teplé garáže jak tu na fóru někdo vtipně poznamenal. Teoretická roční příprava vrcholí, a to díky vám všem, takže DÍKY... Foto budou, včetně návodu pro antitalenty jako jsem já...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon led 30, 2017 12:40

Takže vše kompletní, jde se na věc... Zadek: pružiny 55cm 14mm síla, tlumiče nissan terano 2., stavitelná pandrholova tyč, stavitelné krátké kosti, brzdová hadička na prodloužení, ještě se z plecháče udělá delší táhlo omezovače brzd a to je vše.
Předek 3 cm podložky čepů, podložky pod misky s pružinama se uříznou podle situace ze silnostěný trubky...
Přílohy
IMG_20170130_123750_603.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod martas » pon led 30, 2017 21:42

Krátké kosti by měli zůstat stejně dlouhé... Pouze se mohou na tom zavitu lépe otáčet kvůli lepšímu křížení... Jinak vítej, blížíš se do klubu " No STK " ;-)
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
 
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte led 31, 2017 01:54

Tak ty krátké mi vycházejí cca o 5 mm opravdu krátké, když malinko zakloním nápravu kvúli zalomení křížu kardanu tak se něco stane? To by byli delší cca o 1 cm... Poznatky: ty pružiny 55cm 14 mm síla a 11 závitů si u prodloužené verze kecly na 46 cm, tlumiče na teráno mají 6 cm vůli myslím jako na prodloužení při křížení, to znamená že když pružiny mají vúli 9 cm bylo by dobré to spodní uchycení tlumičů ještě o 3 cm zvednout, na to je takový udělátko, nevíte kde se dá u nás sehnat? Nevím zda při křížení mě v tomto extrémním případě pustí ty kosti, možná ten limit daný tlumiči nechám...
PS. Bez zvednutýho předku to je docela hustý, na předek jdu zítra, vlastně dneska až se prospím...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod RIKIJAN » úte led 31, 2017 09:49

křížení na max to to kosti pustěj akorat silenbloky v ních dostavaj zahul teda u mně ale to je podle mně spíš automatickou uzavěrkou a nech to jen na tlumičích ono to stačí to kříženi(u mně jde při kříženi kolo pod práh) original péra vypadávají z horních misek ale vždy se tam vratí akorat to dělá divný zvuky kdo na to neni zvyklej mluvím o tlumičích z terrana
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
RIKIJAN
 
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte led 31, 2017 13:47

Original pera jsou už venku... Díky za doporučení, nechám to asi tak... Až bude chvíle dám foto a test v terénu, zatím stojí rozdělaná v garáži, ale už mám i jednu stranu vepředu hotovou, s podložkou 3 cm....
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » stř úno 01, 2017 12:38

Zvedání včera dokončeno, v pátek výměna olejú, odvzdušnění brzd, vyvedení vzuchu z difů a nášlapy... Těším se až to otestujem... Vpředu je to o 3 vzadu cca 12cm výš, ten zadek se zvedl hodně páč byl unavenej...
Přílohy
IMG_20170201_121429_068.JPG
Původní pružina 41,5 cm nova 55cm
IMG_20170201_122000_812.JPG
22 cm k lemu
IMG_20170201_121940_371.JPG
17 cm k lemu
IMG_20170201_121755_365.JPG
Kdo má dlouhou nivu tak touto metodou získá na nárazníku vzadu tuto výšku cca 62 cm spodní hrana
IMG_20170201_121628_528.JPG
Úzká garáž nejde to líp vyfotit
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod martas » ned úno 05, 2017 23:41

Pěkná práce udělej fotky venku ;-)

http://martas110.rajce.idnes.cz/lift/#DSC_0101.jpg ve předu 50mm podložky plus pod miskama v zadu 60 mm + origo pera, těď jsou tam zesílená bez podložek...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
 
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon úno 06, 2017 13:57

Křížení po úpravě vypadá následovně, víc jsem jí trápit nechtěl... Kdyby někdo v budoucnu dělal v Invelu pružiny tak by asi mohli být s těmi původnímy 10,5 závity, délka je OK.
Vpředu po zvednutí 3 cm začli loupat asi ty homokyneťáky... Nevíte někdo zda to přestane časem, nebo se to spíš zničí a musí se vyměnit?
Přílohy
IMG_20170206_134723_626.JPG
IMG_20170206_134022_443.JPG
IMG_20170206_134533_745.JPG
IMG_20170206_134132_083.JPG
IMG_20170206_134322_317.jpg
Celkově jsem dosáhl toho že ten delší zadek je nahoru, tak jak jsem chtěl...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Majo » stř úno 08, 2017 21:09

ten zadok klesne pomerne ryclo, staci to par krat poriadne nalozit, co i len na par km...

tie homoklby same lupat neprestanu, vazelina na doplnenie vzdy pomoze, casto ale len nakratko. Ale co sa tyka vymlatenia a zlomenia z tohto dovodu - toho sa neboj. deru sa totiz drazky v tej masivnej casti, takze je to neprijemne, niekedy velmi neprijemne, ale nerupne to. vacsinou praskne klec, ale nie z dovodu opotrebenia zdvihnutim.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv úno 09, 2017 08:39

Když klesne dám podložky, Majo ty máš už tyto pružiny takto vyzkoušene? Asi jsem měl dát na tvá slova že 10,5 závitu by stačilo, nebo snad zkusit i jen 10. Tak snad zase příště, on se zas někdo najde kdo to bude v invelu řešit...
Díky za odpověď a info k těm homokloubům, nechám to loupat...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků