Majo píše:to je normalne, elektronika sa snazi o to co je dobre pre motor, nie to co je najlepsie na spotrebu. Studeny motor(teda nie len studeny) na mierne zvysenych otackach lepsie maze a za jazdy to zas drzi vyssie otacky kvoli jednoduhsiemu preradovaniu. Proste namiesto toho aby lepsie vychytali prevodovku(a doporucili pouzitie kvalitnejsieho oleja), nastavili elektroniku aby medzi jednotlivymi preradovaniami drzalo zvyseny volnobeh. Jazda bez rychlosti totiz nie je normalnym javom pre ziadny motor(auto na volnobeh horsie maze a navyse pri zaradenej rychlosti a brzdeni motorom zerie 0, takze jazdou na volnobeh neusetri nic, navyse sa viac opotrebuvaju brzdy)...
Mě otáčky klesají na volnoběžné i za jízdy, jakmile vyhodím kvalt.
Jinak z hlediska spotřeby - někdy je lepší vyhodit kvalt, jindy zase brzdit motorem. Motorem brzdím tehdy, pokud brzdit skutečně potřebuju, což je obvykle z prudšího svahu, před zatáčkou apod. Někdy ale potřebuju využít potenciální energii a dojet co nejdál. Používám tedy obě techniky - jak brzdění motorem tak jízdy na neutrál.