Stránka 7 z 13

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv čer 30, 2016 20:38
od Majo
tie zadne polosy su vyrobene uplne zle, proti vsetkemu co plati o vyrobe polos.

Predne polosy od roku 2003 vyssie maju v najtensom bode 24mm, na drazkovani cca 26mm. To je v poriadku. Tam su slabinou satelity, ktore su len 2 a oproti standardnym "maju menej masa".

Lenze zadne polosy maju na drazkovani 24mm, hned za nim su stencene na 22mm a potom sa postupne ku kraju rozsiruju az do nejakych brutalnych cisiel(okolo 30mm, to ale len strielam...), su tazke, ale lamu sa stejne ako stare, v tom zuzeni hned za tisichranom... Diferak je stejny ako pred rokom 2003.

Cize ked chceme "tuningovat" staru Nivu, tak nas zaujima len predok, pouzijeme kovovy obal diferaku(rovnaky pre vsetky Nivy a Lady vseobecne) a do neho nainstalujeme vnutornosti z hlinikoveho obalu Nivy 2003+. To pasuje bez uprav a vyzaduje to stejnu zrucnost ako montaz samosvoru, ci vymena staleho prevodu vnutri v diferaku(cize nikomu kto jazdi statisice km po asfaltkach a je uplny laik to neodporucam). Takisto 4 satelitovy dif kupeny z ruskych stranok pasuje bez uprav. Na to potrebujeme este kompletne polosy a naboje(staci ta cast, kde ide brzdovy kotuc a disk kolesa, ostatne je zhodne, pricom loziskami som si z hlavy nie isty)...

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv črc 07, 2016 20:13
od Mara
Diky, nekdo umi a ja zatim jen cumim :D zkusil bych casem koupit od 2003 predni dif a z nej mi zbyde obal (k nemu teda stejny zadni prevod). K tomu hrube poloosy s nabama a i nejlepe uz upraveny obal ze zadniho.. Potom bych to zkusil skladat do sebe a snad bych tomu teprv vic porozumel:) no, ale jestli to nekdo kutit bude, tak pomoc k hotovemu dilu bych uvital.. :mrgreen:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: ned říj 02, 2016 22:36
od Mara
http://www.hasicak.cz/index.php?main_pa ... cts_id=755

To vypada zajimave, az na tu cenu. Ale nemusel by se resit prisun elektriky.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: stř lis 02, 2016 16:29
od wwwwenca
Pánové, Majo, mám jen otázku ohledně předního diffu.

Na nivě zase trochu makám, dělal jsem poloosy, manžety, přetěsňoval diferák a tak..
Nápravnici a deferák mám momentálně venku tak mě napadlo přidělat deferák (mám zatím hliníkový) k nápravnici - jak se to dělává a je to vidět na spoustě fórech.
V čem je výhoda toho, že je to chycené na nápravnici?
V čem je nevýhoda, že je to na motoru?
Majo, jak to má Chevy?

Díky za odpovědi!

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv lis 03, 2016 00:46
od Majo
Obrázek

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv lis 03, 2016 14:25
od wwwwenca
Díky Majo za obrázek! Takže Chevy to má už k nápravnici.

No a myslíš, Majo a ostatní, že to má nějaké velké výhody?
Podařilo se někomu přední diferenciál utrhnout z držáku?
Vytrhávají se silentbloky motoru?
Nebo se to dělá proto, že to tak mají jiný auta?

Volná diskuze! :-) Zajímají mě názory..:)

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv lis 03, 2016 15:37
od Mara
jak vlezu pod auto, tak to asi bude pro me taky aktualni tema, po poslednim vyletu :D

Mozna se pletu, ale ty drzaky z obrazku vypadaji jak chycene k stabiku. Nekde psal Vik, ze dif jde upevnit uz tou spodni plotnou o mnoha sroubcich (nahradou za plotnu nadstavenou a spojenou s boky difu o trech sroubech a boky treba k napravnici, nejak zhruba). Jeste jsem s tim nic nekutil, tak jsem TEORETIK prozatim.

Vic upevneny hlinikovy dif bude zvenci asi mene namahany, nez na origo 3 sroubech a riziko jeho ujmy se odsune o poznani dal. Co jsem ale procetl, tak se nedostane hlinikac i po zpevnovani na uroven pevnostniho difu ze zadni napravy. Takze ozelim hodiny prace a zkusim nejak poLadit variantu ze zadni napravy.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: pát lis 04, 2016 07:38
od Luděk Musil
Mara píše:...
Vic upevneny hlinikovy dif bude zvenci asi mene namahany, nez na origo 3 sroubech a riziko jeho ujmy se odsune o poznani dal. ... .
Maro - jen drobné upřesnění k upevnění předního difu.
Tento (přední dif) není upevněn pouze na třech šroubech k motoru. Motor je součástí nápravnice a jeho úchyty (se silentbloky) jsou rozšířeny o plotny, do kterých se šroubují (jak bych to jen nazval :scratch: ) "ramena" /trouby/výstupy na kola. Takže, když to tak píšu, mi vychází, že spíše dif je součástí nápravnice, neboť (na rozdíl od motoru, chyceného přes silenty) je dif pevným spojením/nápravnicí.
L.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv lis 10, 2016 11:08
od Jarda_NIVA1.7
2 wwwwenca:
me se odlomil pravy drzak (co je pod kloubkem poloosy), je nejakej zuslechtenej a docela krehkej, ja ho porazne vyztuzil materialem a svary s cca polovicni pevnosti a zatim drzi
ikdyz ted mi tam neco mlati pri brzdeni

Luďku, predni dif je chycen primo k motoru, taky mi to prislo divne...

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv lis 10, 2016 14:20
od Mara
upevnit jej zaroven k pruzne ulozenemu motoru a napravnici, ktera je napevno, by difu asi nepomohlo, spis naopak. Koukal jsem pod to a dif mi prisel upevneny primo na bloku motoru, takze na silentech. Na tom obrazku od Maja je to na stabik upevnene taky mozna pres nejake pruzne spoje a treba by to k te napravnici slo zaroven uchytit taky pruznym spojem. Ale klidne me opravte, zatim mi to drzi a nerozebiral jsem to :)

Aha, tak se hned opravim :D Koukam na obrazek, ze maji uchyty vpredu predu spoje k napravnici + teda k tomu stabiku (a k motoru uz asi nic). A je to dobre, osvedcene a nejak vyrazneji je to lepsi od standartniho uchyceni?

Jeste si rikam, ze by na tech drzacich mohl docela dobre drzet pevnostni dif, i kdyby se treba jeste doladily na pevnejsi uchyceni difu k drzakum (kdyby se to mohlo zdat malo). Ale se shanenim tech drzaku je asi trochu potiz, ne? Pouzil bych to na hlinikac, jak by bylo potreba a zacas by se mohly hodit k pripadnemu plechovemu obalu. (asi shanim drzaky:)

\/\/\/\/

Majo: to zni docela motivačně.
Vedel by kdo, kde ty drzaky sehnat? Jinak nezbyva, nez je nejak pracne vykutit. Ale dovedu si k nim predstavit to spojeni k spodni plotne difu a pripadne dalsi oplatovani difu, at je mene namahany.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv lis 10, 2016 16:33
od Jarda_NIVA1.7
2 Mara:
v tom by se nedalo ani jezdit :) spojit napevno motor s karoserii pres dif a kdyz by jsi to nejakou dobu vydrzel, tak by to popraskalo...

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: čtv lis 10, 2016 21:42
od Majo
To "chevy uchytenie", ktoré bolo ako prvé použité u dieslovej nivy je lepšie omnoho. V aute je oveľa väčší komfort vo väčšej rýchlosti a v teréne to vydrží o dosť viac. Rázy sa totiž lepšie rozlozia, takže aj keď je to stále hliník, vydrží viac. Ale na mojej chevy už bol meneny za pevnostný, takže asi stejne nevydržal.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: pon lis 14, 2016 01:45
od Jarda_NIVA1.7
2 Majo:
sakrys, to vedet, tak jsem si to vymontoval z toho naftaka na vrakaci ve Francii

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: pon lis 14, 2016 18:12
od Majo
Ja mám už dlhšie pevnostný dif napevno privareny k napravnici. Pri 110km/h sa mi rozmazava obraz v spätnom zrkadle :mrgreen:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: pon lis 14, 2016 20:47
od Mara
tohle bylo jeste na nejakem zahranicnim Lada klubu. Az roztaje snih a opravi co je treba opravit, tak se k tomu snad nekdy dostanu (nejak jsem to zatim nesehnal, tak asi zas budou litat jiskry 8) ) Kdyz by se to nasroubovalo na napravnici a stabik pres neco gumoveho, tak by to dost rezonanci mohlo trochu pohltit, ne? Na motoru dif taky musi docela pruzit.

Nekdy staci jet jen trochu unaveny a k nefunkcni stabilizaci obrazu se nemusi jet ani 90 :D