Stránka 11 z 13

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2018 20:49
od Ondra1,7mpi
No mě trochu utěšuje to uchycení rámu nejen tím šroubem skrz nosník, ale i tím druhým s miskou pružiny...
Nebudu to přehánět, nosníky nejsou v plný formě, občasné využití když zrovna nebudou nazutý BF... I když šnorchl je na cestě :mrgreen:

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: sob pro 08, 2018 21:21
od Ondra1,7mpi
Líbí se mi nápad umístění navijáku za předními sedadly uprostřed auta, lze použít vpředu i vzadu, vedou od něj trubky na lano, dopředu skrz podlahu vedle plynu a skrz motorový prostor... Vzadu po podlaze...
Chrání ho to před vodou, nezatěžuje předek, naopak je váha líp rozložená...
Schovanej na STK...
Nenašel jsem jedinou nevýhodu...
Máte to někdo takhle???

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: úte pro 11, 2018 18:44
od Majo
to je tak do auta, ktore je urcene vylucne do terenu....
kamarat ma na samuraiovi navijak pod autom na dorobenom vyvode z pridavky....

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: stř led 30, 2019 22:15
od Jarda_NIVA1.7
2 Majo:
tak jsi mel pravdu, ted jsem zapadl tak, ze jedno zadni kolo by me dokazalo vytahnou, ale ten torsen to nedal :(, mam tam druhou napln limited slip castrol 75W140 a najeto pres 30tis.km na tom difu

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: pát črc 03, 2020 21:20
od Mara
Toz jsem sa hecnul a dovolenou docela venoval přehozeni obou difů. Puvodni 3.9 byly dost narychlo a autu obcas chybela sila. Nechtel jsem velky rozdil a dal tam 4.1, ktere nejsou ani malo, ani moc, po prvotnich zkouskach. Prace to bylo nejak moc a decentni vysledek, ktery ale poznat je, takze snad dobre.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: sob črc 04, 2020 21:46
od Ondra1,7mpi
Tak super, já si od rozdílu mezi 215/75/15 a 235 na 9/40 sliboval víc... Je to lepší na silnici, ale ne o tolik... Nutno podotknout že s diesel pohonem... Ten krouťák tam furt je, benzín byl zdechlina...

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: stř led 20, 2021 18:17
od zdd
Jeden kolega používal naviják 5500 lb na čtyřkolky. Vážil se syntetikou asi 13 kilo, tažná sílá odpovídala 1,5 násobku 1,6tunového auta a ani se moc nezahříval, teda při běžném použití. Měl psaný docela velký odběr, ale plná zátěž se většinou nekonala. Připevněné to byla na státních trubkách co drží nárazník přes takovej u plech chycenej u třmenama kolem trubek a dvě vzpěry vedly dolů k předním ramenům kol. Chci si to tak udělat i pro sebe. Celkem by to vážilo do 20 kil, což je ok a nepřesáhlo by to nárazník. Takže bych to vůbec nesundaval. Plus 20 metrů s lana, solenoid a odpojovač přímou baterky.
Určitě nebudu dávat nic těžšího, protože to podle mě bohatě stačí. Samo, že kdo závodí a potřebuje tahat hodně rychle a neřeší životnost auta tak je to málo. Ale na silnici je každý kilo vepředu znát.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: stř led 20, 2021 18:27
od zdd
Uzávěrky. Osobně jsem samobloky zavrhl, protože na silnici při cestovních rychlostech to je utrpení a ušetřených 10 tisíc za to nestojí. Podle mého posledního průzkumu, jako nejlepší 100% vzduchové uzávěrky dopředu i dozadu mi po všech diskuzích a zkušenostech lidí, kteří to již delší dobu provozují, vychází pítěrský. Už jsem se pro ně rozhodl a hned jak to půjde, tak je koupím (za 28 tisíc komplet včetně difu mi přijdou cenově OK a náhradní díly na ně jsou). Navíc mají 4 satelity, takže odolnost je také dobrá. Mechanicky ovládané nemají smysl, protože lanko zatuhává a jsou s tím problémy. Elektrice nevěřím vůbec, nikdo, koho znám to nepoužívá a ani to nezkoušel, protože proč, když je vzduch.
Jen to chce používat opatrně, protože jinak to trhá poloosy dify a vůbec. A s velkými koly je to předem rychlá a jistá smrt. A nevyřeší to ani pevnostní a odlehčené poloosy.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 15:21
od zdd
https://turizm4x4.ru/ustanovka-lebedki- ... -nivy.html

Docela se mi líbí to uchycení navijáku, co myslíte. Neoslabí díry pro šrouby trubky co drží nárazník ? A asi bych ještě přidal dvě vzpěry, co by se chytly pod navijákem a šly k ramenům, aby se ty roury neohly.

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 17:08
od Mara
Navijak nemam, sic by se mi libil, ale z obcasne situace se mi zatim povedlo se s kurtama pracne vyhupcukovat. Tohle uchyceni doda autu trochu předkus, prijde mi, ze je naraznik vic vpredu nez je origo a zmensi se najezdove uhly. Pridad k napravnici uchyty by stalo za to. Napravnice snese, je na ni motorovy celek az do poloviny auta. Za sebe bych volil, bud utopit navijak do udelaneho vyrezu k chladici, nebo mit nasunovaci vpredu, vzadu, ale zkusenosti nemam..

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 17:19
od zdd
naviják je nezbytnej, už jen kvůli tomu, že přes nebezpečný úseky to auto pomalinku přetáhneš a nic neutrhneš, jako kdybys tam vlítl na urá, nebo někde dopadl na dif, nebo rozvodovku
nasunovaci jsem zavrhl, počítal jsem hmotnosti a ta konstrukce je o dost těžší a když ho budeš chtít dát dozadu tak odděláš 4 šrouby a je venku
podle toho, co jsem zatím změřil, tak se tam vejde, jen se trochu vyřízne mřížka před chladičem, mě se jedná o tom, jestli to vydrží ty roury co drží nárazník
ale hlavně to chci co nejlehčí, žádný mříže proti klokanům a další závaží, už takhle to zatíží předek

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 17:24
od Ondra1,7mpi
Můj cíl byl dát ho výš... Drží dobře... Rám není úplně pevnostní ale je dobře uchycen, a nosníky mám vevnitř vyztužené...

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 17:31
od zdd
naviják se nemusí zapisovat do tp, když nepřečnívá obrysy auta ?

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: úte úno 02, 2021 18:29
od Ondra1,7mpi
Nevím, mě takto skovany prošel...

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

PříspěvekNapsal: úte čer 08, 2021 19:19
od smal
zdd píše:Uzávěrky. Osobně jsem samobloky zavrhl, protože na silnici při cestovních rychlostech to je utrpení a ušetřených 10 tisíc za to nestojí. Podle mého posledního průzkumu, jako nejlepší 100% vzduchové uzávěrky dopředu i dozadu mi po všech diskuzích a zkušenostech lidí, kteří to již delší dobu provozují, vychází pítěrský. Už jsem se pro ně rozhodl a hned jak to půjde, tak je koupím (za 28 tisíc komplet včetně difu mi přijdou cenově OK a náhradní díly na ně jsou). Navíc mají 4 satelity, takže odolnost je také dobrá. Mechanicky ovládané nemají smysl, protože lanko zatuhává a jsou s tím problémy. Elektrice nevěřím vůbec, nikdo, koho znám to nepoužívá a ani to nezkoušel, protože proč, když je vzduch.
Jen to chce používat opatrně, protože jinak to trhá poloosy dify a vůbec. A s velkými koly je to předem rychlá a jistá smrt. A nevyřeší to ani pevnostní a odlehčené poloosy.

Zaujíma ma tá vzduchová uzávierka, chceš ju dať aj do predu? Môžeš dať odkaz na ňu, prosím?