Navijak, diferencialy, poloosy

Moderátor: Moderátoři

Síla navijáku 2,7 t na Nivu?

Stačí
23
70%
Chtělo by to víc
10
30%
 
Celkem hlasů : 33

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » ned lis 04, 2018 11:19

Mel jsem moznost kouknout na predni poloosy 2004 a porovnat silnejsi a starsi. Nevim jestli to byl nejaky namixovany kus, ale nejdelsi poloosy byly šuplerou jen o 1mm silnejsi a ty kratke do difu byly zda se stejne jak mam na starsi nive o 1mm mene nez ty dlouhe. Drazek tisicihranu difu jsem napocital asi 22 a ma stara poloosa do tisicihranu zapadla jak mela..
Tak si lamu hlavu co znamenaji silnejsi poloosy od 2003? Jsou rozdilne tehlice s jinym tisicihranem a maji byt komplet predni polosy asi o ten 1mm silnejsi? Ma mit i dif jine drazkovani?
Rad bych casem na svoji ty silnejsi sehnal, ale tohle mi tak rozdilne neprislo, az na ten 1mm dlouhe poloosy. :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 717
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » úte lis 06, 2018 12:19

2003+ ma 24drazkove, zhruba 24-25mm polosy a starsie maju 22drazkove cca 22-23mm polosy.
Nepasuje to vzajomne ani trochu. Takze podla popisu to uz niekto prerobil na stare. Je to pomerne bezne, hlavne ked niekto zlomi satelity v diferaku a nechce sa mu kupovat novy dif. Tiez som tak nejaku dobu jazdil.
Rozdiel je v naboji, diferaku a samozrejme komplet polosach...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6459
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » úte lis 06, 2018 18:41

Diky. Tak uz je mi to jasnejsi.

A jeste me napadlo jestli staci dat do stare tehlice se starym loziskem pouze naboj na 24 zubu, nebo je treba cele tehlice vymenit. Či třeba jen lozisko a náboj.. Nevim ale jestli to nekdo takhle zkousel :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 717
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » úte lis 06, 2018 19:59

Tehlice su na 100% rovnake. Loziska tusim nie. Ono to uz bude nejakych par rokov, co som to prerabal.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6459
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » úte lis 06, 2018 21:36

Tehlic je dost, tak se vyuzijou na nove loziska a jeste sehnat ty zbytky.. Misto reseni difu by to chtelo rovnou 24zubovou uzaverku, ale to uz jsou jine naklady. 100% vypinatelna uzaverka by docela lakala :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 717
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » stř lis 07, 2018 21:17

Hej ale treba brat ked tak verziu zo 4 satelitmi, lebo sa robi aj s dvomi ako origo dif...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6459
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » čtv lis 08, 2018 08:20

A jeste jsou asi 2 systemy uzavreni? 1 tlakem a nebo mechanicky nejakou pákou? Moc o tom jeste nevim.. Lepsi bych videl mechanicky tou pákou, ale jak se to insaluje a kam ten ovladaci mechanismus z obalu trci taky netusim. To se shani na UA?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 717
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » čtv lis 08, 2018 20:13

Na UA maju toho dost malo, vacsina ide z RU, akurat posta cez UA vujde trochu lacnejsia, ale zase zdlhavejsia...
Este je aj treti system ovladania a to tlakom, kedy vo vypnutej polohe je mechanicka aretacia a zapne sa privedenim tlaku od kompresora. To mne osobne vyhovuje najlepsie. Uz roky sa chystam prerobit tie moje nemecke uzavierky ovladane podtlakom. Tam je totiz aj vypnuta aretovana podtlakom, cize pocas tahania auta s vypnutym motorom je velke riziko poskodenia/znicenia vysuvacich kolikov(co tiez nie je najlepsia forma uzavierky)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6459
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » stř lis 14, 2018 18:59

No koukam, ze zvolit spravnou uzavěrku neni jen tak. Ten podtlak/ tlak zavisi i na guferech skříně difu? Nakladaky museji pri tahani sundavat kardan, ale to mozna z jinych duvodu. Ty mozna maji uzaverku elektronicky rizenou. No zatim jeste nic neporizuju, ale láká to.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 717
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » čtv lis 15, 2018 13:47

To ovladanie je vzdy oddelene od vnutra napravy.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6459
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » čtv lis 15, 2018 15:00

Diky, takze zhrnuto vyjde jako idealni moznost jestli jsem to dobre pobral: 4 satelitova, mechanicky vypnuta a tlakem sepnuta. Tak casem zmercit co se nabizi a levne to asi nebude, natoz to sehnat :)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 717
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » čtv lis 15, 2018 20:18

Len ten kompresor ak chces od arbcka ta vyjde nejakych 5000kc...
Komplet predna plus zadna uzavierka, vseho vsudy asi 50t kc. To da do nivy malokdo, kedze je to tak zhruba cena nivy. Ale prejazdnost to zdvihne nenormalne.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6459
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » pon lis 26, 2018 13:33

To je ranec! Radeji zatim budu ladit jine koniny. Ted jsem trhnul zadni kost u oka a sobota padla na jeji zpevneni, ale jen u toho jednoho mista. Predelat cele dlouhe kosti na delsi a zpevnene me asi taky jeste ceka.. Takze prace jeste dost a pomerne bez nejakych investic. Samosvor by byl jednodussi a levnejsi, ale jestli ma omezenou zivotnost, tak se do toho nechce.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 717
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte pro 04, 2018 16:50

Bude to držet??? Odborný posudek???
Rám není schnilej a drží za šroub skrz nosník a druhej od horni misky pružiny... Naviják leda s kladkou... Nechtěl jsem nic těžkého...
Přílohy
IMG_20181204_161619.jpg
IMG_20181204_161700.jpg
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 803
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » stř pro 05, 2018 19:27

Je uplne jedno ako to namontujes, najslabsi bod ostava uchytenie naraznika do karoserie. Samotny navijak to nikdy nevytrhne, ironicky je silnejsi menej narocny, pretoze ta z cohokolvek zvladne vytiahnut bez pomoci motorom. V pripade tychto hraciek je problem, ze tomu z velkej marasti budes mat nutkanie pomahat plynom, co sposobi razy. Ale ano, vydrzi to, ked to nebudes extra prehanat trhanim....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6459
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků