Stránka 3 z 3

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: sob led 28, 2017 19:51
od martin jára
Zdravim.rad bych se vas panove zeptal na ty tlumice z terrana jestli pasujou na nivu s orig. Pruzinama.a jeste jedna otazka ohledne pruzin kde by se daly sehnat nejake zesilenejsi.?diky za pripadne odpovedi

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: sob led 28, 2017 21:15
od Majo
Zdravim, z terrana su tlmice dlhsie, takze su idealne po zdvihnuti. Teoreticky by asi pasovali aj na seriovu, ale asi to este nikto neskusal.

Pruziny sa daju vyrobit v Inveli Plzen, pripadne sa daju kupit v niektorych obchodoch original, dlhsie o par cm. Priamo "zesilene" robi na Nivu Iron Man, ale to je az prehnane(minimalne v kombinacii s Iron Man tlmicmi, ktore su mega tvrde)....

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: pát dub 21, 2017 20:36
od Mara
Polyuretan? Je to k necemu? Zivotnosti asi je na tom dobře, ale co tvrdost, neni naškodu? Co jsou polyuretanove kolca na palet'acich, tak za novoty dobre, ale starsi jsou jak šutr.

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: sob dub 22, 2017 06:19
od Majo
Ono je hlavne problem, ze to robi asi 100 vyrobcov a kazdy ten "polyuretan" je iny. Ja mam teraz nejake, ktore su sice dobre, zvladaju takmer vsetko - okrem tepla od vyfuku. Vrchny na ramene vzadu vydrzal presne 3 dni(gumeny priemerne pol roka). A to je tam aj plech a vyfuk je pomerne daleko, ale jazdim takmer neustale na plny plyn, takze vyfuk sa vie slusne zohriat.

A vzadu mam nejake uplne ine a tie su pekne makke, len este neviem ci vydrzia viac ako origo. Ale to si nemyslim, ze je vobec PU...

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: stř lis 21, 2018 15:25
od Mara
Uvazuju, jestli by se hodilo na dotahnuti predniho loziska 2x ztencena orhigo matice dotahnuta kontra, pripadne na stredni lepidlo. Nebo se radeji drzet zabehnuteho zpusobu, ale ten ma na dotazeni spise 1 moznost, tak proto to zvazuju. Taky jsem v nakladaku videl stejny typ loziska (vetsi), ale melo jeste krouzek uprostred navic, presny a matice se dotahovala na byka. Tak nad tim taky uvazuju.
Nejaky nazor jesli by to mohlo byt k lepsimu?

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: pon lis 26, 2018 12:48
od Majo
Problem prednych lozisk nie je sposob zaistenia, ale sila utiahnutia. Oni sa nepovoluju, ale vyderu. A to v pripade, ze to dotiahnes silno, takisto aj ked ich dotiahnes slabo.

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: pon lis 26, 2018 13:41
od Mara
Jo, matici to nebude. Lozisko jsem pojezdil jen asi sezonu, nejake nemecke a ted jsem dotahoval vuli 2x a to uz je hin. Takze zkusim koupit nejake jine a dotahuju tak na hranici aby nebyla vule. Do jake miry se jeste umi po chvili usadit nevim. Vymenim a na chvili snad bude klid. Jestli se vyplati skf, nebo zkusim optimal? Kdo se v tom ma vyznat:)

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: pon lis 26, 2018 21:25
od Majo
oplati sa skf skombinovat s momentakom ;-) ja kym som sa ho naucil dotahovat tak aby nieco vydrzalo, tiez som ich par znicil predcasne. Ale tak na diskoch s ET0 a kolesach minimalne 235 a vacsich toho stejne nejak extra vela nevydrzia...
A treba trochu silnejsie - po tom ako sa strati vola je este dost daleko k tomu aby zacali ist stuha, takze nieco medzi... a prvykrat dotiahnut silno a potom vratit, aby sme vylucili to, ze si po chvili sadnu.

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: stř lis 28, 2018 14:37
od Jarda_NIVA1.7
Ja od doby, co jsem ta loziska prestal dotahovat, tak drzi... Ale ruske uz nemam, mam nejake tvrdsi zkl-klf a nebyly ani drazsi, nez ruske, spis naopak... Daly asii, UA, ted albanii...
Stejne tak bych uz nikdy na zadek nechtel nic jineho, nez dvouradej vyklopnaj.
2 Majo:
Polyuretany mi na zadku drzi uz pekne dlouho, gumove jedine origo z konevky, jinak jsou tak na 1000km :) Veoredu mam uz polyuretany celkem a znicene a ten na hornim rameni u vyfuku to vzdal v albanii a slo to na kov, tak jsem tam urizl kus nakladakove pneu a zajistil hadicovou sponou, vydrzelo to az domu, pres 3 tis.km, ted tam mam gumu, ale ze solexu :/ styrele to bylo uz pri montazi :/

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2018 15:10
od Mara
koukal jsem, ze ty klf je neco ceskeho nebo slovenskeho, to prodavaji jako set i s matici? Ty 2rade dozadu neznam, zneji dobre. Jsem chtel nahradit to me lozisko a zjistil oba naboje s vuli vyklouzanou. Takze ubylo nahradnich dilu a s ubytkem sil jsem to nejak zas zkompletoval. Blbe se mi sundavalo i loziko z naboje, na to je nejaky figl?

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: sob led 19, 2019 15:13
od Mara
Ty silentbloky v kostech a pandhardce se maji spravne otacet v cem? Kov na kov sroubu nebo ten stredovy valecek v gume? Pripadne to odpracuje guma? By se mi libyly loziska co by drzely ten stredovy valecek, ale to by bylo docela pracne a mozna zbytecne. Snad jen vydrz silentbloku by se posunula jinde..

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: ned led 20, 2019 22:14
od Mara
Jen co jsem obnovil pandhardku tak jsem rochnul konec dlouhe kosti u nápravy :D Docela nedavno takhle odešla i ta druhá, ale ta uz je zpatky a s vyztuhou. Rikam si jestli se umi trhnout i nahoře, ale asi jo. Chtelo by to ty vyztuhy na vsechny ty oka, ale s tim lisovanim silentu ven a zpět to je narocnejsi, takze postupně. Naštesti to jde spolehlive přetahnout na ceste uzkou kurtou.

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

PříspěvekNapsal: stř říj 27, 2021 11:31
od pavelbekr
Zdravím, já jsem taky dlouho schíněl a nakonec až přes známeho jsem pořídil ty správné tlumiče. Míra snížení hluku samozřejmě závisí na rychlosti, kterou se právě pohybuje a také na typu auta. Roli totiž hrají i prvky a materiály, které jsou na daný vůz použité, viz: https://www.2din.cz/aktulity/odhlucneni ... dosahnout/

BAN