Stránka 2 z 4

PříspěvekNapsal: čtv dub 07, 2011 12:07
od matelko
ja mam 2 vrtule zpredu .. a na jednej sa mi polamaly lopatky a dostal to aj motor.. tak to ci pasuje..

PříspěvekNapsal: čtv dub 07, 2011 13:32
od Luděk Ondrůch
Na íčko z jinýho motoru nepasují.

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: stř srp 22, 2012 09:45
od baumi
A je možná přestavba komplet chladiče z 1.9D na 1.6? Budu muset upravit držáky nebo jen hadice. Když nezapojím teplotní čidlo a budu si to zapínat dle potřeby, uškodím něčemu?

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: sob úno 07, 2015 20:10
od ivanivan
Zdravim,na kolko sa stupnov sa vam hreje niva? mam ju este len dva mesiace hreje sa mi nieco malo nad 90tku,je to ok?ventilatory mam spravene na manualny vypinac a zapinam ich ked je teplota tesne pred 90tkou.Chcel by som sa spytat ci by sa tam dal este domontovat ventilator s krytom z nivy 1.6 bez nejakeho vaznejsieho prerabania....Mam tam uz aj namontovany posilovac riadenia z havarovanej nivy tak ci tam nieco nebude zavadzat alebo tak nejako....

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: pon úno 09, 2015 13:46
od Majo
ovela lepsie je v RJ nastavit skorsiu teplotu spinania ventilatorov, bohuzial skoro nikto to nevie...

pridavna vrtula na vodnu pumpu sa tam urcite dorobit da, malokto vsak skusa tuto cestu. Ja som radsej dorobil chladic oleja.

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: pon úno 09, 2015 17:40
od ivanivan
cez RJ to teraz nenastavim lebo to mam spravene na manualny vypinac ktory zapinam ja a neviem kde je chyba aby som to opravil na automaticke zapinanie.....ale ked sa to da tak tam asi dohodim vrtulu.....a stym chladicom oleja ako to mas bolo stym vela prace??

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: pon úno 09, 2015 19:15
od Majo
no vela ani nie... da sa kupit uni sada "chladic+hadice+priruba pod olejovy filter". Na chladic treba najst vhodne miesto, kde nebude na rane a zaroven bude chladeny naporom, toto je uz samo o sebe sranda v nive :) Pod olejovy filter sa nasroubuje priruba s vyvodmi a spoji sa to hadicami s chladicom. Tot vsio. Ja som pouzil prirubu vybavenu termostatom(o malo drahsia) aby mi to nepodchladzovalo motor, kym sa neohreje...
Ale pravdu povediac v terene pri pomalej jazde kedy nieje ziadny napor vzduchu ma ten olejovy chladic maly prinos, ventilatory sa zapinaju aj tak...

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: pon úno 09, 2015 19:40
od ivanivan
mohol by si mi poslat nejaky link odkial si to zohnal a nejake foto ako to mas spravene?samozrejme ak budes mat cas...na email lubco22@azet.sk diky....

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: pát úno 13, 2015 20:25
od Jan Vaníček
Švára si do Nivy 2013 dodělával mechanickou vrtuly, protože se mu už 2x stalo, že se do masky natlačil sníh, který pak zmrznul a než povolil při další jízdě, nerozběhli se ventilátory a praskla pojístka. Když to podruhé málem uvařil, předělal to takto, jako poslední záchranu. Funguje to ke spokojenosti.

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: pon bře 02, 2015 20:37
od ropák
Uchladí mu to ? 2013 bude mět veliký chladič na dvě vrtule.myslím že jedna bude málo

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: úte srp 15, 2017 22:34
od Fastluk
Mame ladu niva 1,6 a chcem tam dat elektricky ventilator. Len neviem kde mam dat spinac zeby zapol lebo do chladica sa neda.
Chcem sa opytat dat ho k hornemu ci k dolnemu otvoru chladicu ?
Ktory otvor chladica je vracacka z motora/ tepla voda ?
Dakujem

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: úte zář 05, 2017 16:26
od wwwwenca
Na obrázku je vidět kudy teče teplá voda do chladiče, když otevře termostat.
Takže na tuto horní hadici bych dal čidlo.
Bud se dá koupit na to adapter asi za 300 CZK a nebo to vyrobit doma.

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: úte zář 05, 2017 20:11
od Luděk Ondrůch
Čidlo bych dal spíš dolů aby ventilátor spínal pouze tehdy když to nebude stačit uchladit náporem. Na 2107 i na kalině je taky čidlo dole. Když ho dáš nahoru, tak pojede ventilátor skoro pořád.

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: stř zář 06, 2017 06:16
od Majo
Zalezi ake cidlo pouzije. Najvacsia prasacina je mat dole cidlo spinane pri 105° a viac. Rozhodne je vsak lepsie mat ho dole pri vracacke. Tepla voda prichadza do chladica vzdy, ventilator ma vsak vyznam az ked z neho tepla voda aj odchadza. Ked sa to stiha chladit naporom nie je dovod pustat ventilator.

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2022 08:53
od George_S76
Zdravím přátelé, mám Nivu rv. 2010 normálně mi topí kousek nad 90° a ventilátory se mi spínají automaticky, sice hučí jako elektrická lokomotiva ale v poho. Uvažuji že je v budoucnu nahradím univerzálními sportovními ventilátory. Když jsem minulý rok musel vyměnit čerpadlo, tak při těch cenách jsem vyměnil skoro celý chladící systém, to znamená celý čerpadlo, chladič, radiátor, termostat a hadice. Ty jsem sehnal silikonové. Většina dílů jsem koupil přímo z Ruska za hubičku. A sehnal jsem chladící kapalinu bez přidávání vody, která vaří až při 180° a není tak toxická jako ta normální. Sice byla dražší ale je na furt. Ale chtěl jsem se zeptat jestli už někdo z vás montoval chladič oleje? Chtěl bych se inspirovat kam chladič umístit.